Publicerat Februari 18, 201115 yr Författare Jadu, Nicke, du har verkligt fått till en fantastisk skapelse! Färgen påminner om vår jord (Tänk jordglobsfärgerna...). Hur länge hade du hållit på med knivmakeri? Tack Shamani! Exakt,Inte för att jag tänkt på det men när du säger det så,sant. Jag fick en byggsats av min knifemaster när jag fyllde okt 2010. Det va den första,sen har jag jag envist testat och labborerat med både material och olika tekniker. Ska väl tillägga att jag har ganska mycket tid,vilket jkag använder väl.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Tack Shamani! Exakt,Inte för att jag tänkt på det men när du säger det så,sant. Jag fick en byggsats av min knifemaster när jag fyllde okt 2010. Det va den första,sen har jag jag envist testat och labborerat med både material och olika tekniker. Ska väl tillägga att jag har ganska mycket tid,vilket jkag använder väl. Du har alltså gjort knivar i ca 4 månader? Och fått till ett sånt mästerverk? Jag är svår att imponera på, men du har lyckats! Grattis! Ska bli kul att få fortsätta se ditt arbete och hur du utvecklas.
Publicerat Februari 19, 201115 yr Författare Du har alltså gjort knivar i ca 4 månader? Och fått till ett sånt mästerverk? Jag är svår att imponera på, men du har lyckats! Grattis! Ska bli kul att få fortsätta se ditt arbete och hur du utvecklas. Otroligt mycket tack Shamani! Jag ska väl tillägga att jag har ju duktiga knivmakare runt mig som Kimmo och s.t. Seved är ju inte heller så långt ifrån mig. Även om jag inte känner Seved personligen så sipprar hans kunskap genom s.t och Kimmo då och då. Men sen är det väl så att har jag bestämt mig för att lära mig något,då tar det tid innan jag ger mig.Färg och form kommer nog från min kvinnliga sida kanske,om jag nu har en sådan . Jag gjorde misstag i början och kommer säkert att göra fler i framtiden. Men det roliga i det tråkiga är att man lär sig av det. Man måste tycka att det är kul fram för allt.Kunna ta kritik. Lite tumme med verktyg skadar väl inte heller. Och det som ser skit ut mina ögon kan vara vackert i nån annans. . Varma Hälsningar Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 19, 201115 yr Otroligt mycket tack Shamani! Jag ska väl tillägga att jag har ju duktiga knivmakare runt mig som Kimmo och s.t. Seved är ju inte heller så långt ifrån mig. Även om jag inte känner Seved personligen så sipprar hans kunskap genom s.t och Kimmo då och då. Men sen är det väl så att har jag bestämt mig för att lära mig något,då tar det tid innan jag ger mig.Färg och form kommer nog från min kvinnliga sida kanske,om jag nu har en sådan . Jag gjorde misstag i början och kommer säkert att göra fler i framtiden. Men det roliga i det tråkiga är att man lär sig av det. Man måste tycka att det är kul fram för allt.Kunna ta kritik. Lite tumme med verktyg skadar väl inte heller. Och det som ser skit ut mina ögon kan vara vackert i nån annans. . Varma Hälsningar Nicke (Lilltysken) Du har en fantastisk inställning och det är nog den, som i mångt och mycket, gör att du lyckas. Sen skadar det inte med lite talang, förstås.
Publicerat Februari 20, 201115 yr Författare Du har en fantastisk inställning och det är nog den, som i mångt och mycket, gör att du lyckas. Sen skadar det inte med lite talang, förstås. Tack du Snälla Shamani! Du och de andra öser så mycket rosor över mig så det blir svårt att toppa det här. Det värmer i alla fall mycket kan jag säga. Ja, den också,talangen. Fast jag tror, att går det inte med talang eller medfött så funkar smålänsk vilja mä. Varma Hälsningar Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 20, 201115 yr Hej Nicke. Vart kanon bra. Häftiga färger o fina former. bolstret var något nytt o häftigt. Nu till KRITIKEN:..... Man ska inte prova skärpan på sin egen hand. Det ska man göra på någon annans hand mvh Kimmo Han kanske har jobbat på egen hand...
Publicerat Februari 20, 201115 yr Författare Najs kniv, hur har du fäst tången i överdelen ? Tack Wrangler! Jag limmar alltid med tvåkompnents epoxy lim. Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 23, 201115 yr Den är så vass att det funkar att raka sig med den! Jag använder inte sällan rakkniv, så jag var bara tvungen att testa skärpan, och den duger för rakning, även om den är i det grövsta laget jämfört med mina rakknivar. Men jag ska bryna och strigla den så kan vi nog fason på den ett snäpp till
Publicerat Februari 23, 201115 yr Otroligt mycket tack Shamani! Jag ska väl tillägga att jag har ju duktiga knivmakare runt mig som Kimmo och s.t. Seved är ju inte heller så långt ifrån mig. Även om jag inte känner Seved personligen så sipprar hans kunskap genom s.t och Kimmo då och då. Men sen är det väl så att har jag bestämt mig för att lära mig något,då tar det tid innan jag ger mig.Färg och form kommer nog från min kvinnliga sida kanske,om jag nu har en sådan . Jag gjorde misstag i början och kommer säkert att göra fler i framtiden. Men det roliga i det tråkiga är att man lär sig av det. Man måste tycka att det är kul fram för allt.Kunna ta kritik. Lite tumme med verktyg skadar väl inte heller. Och det som ser skit ut mina ögon kan vara vackert i nån annans. . Varma Hälsningar Nicke (Lilltysken) Det är roligt om man kan inspirera lite ibland . et är bara att fråga, kan jag svara så gör jag det. Jag tänkte jag skulle komma o kolla på den där slipen. Men vad fn jag har haft så mycket ett tag nu. Kniven ser jäkligt bra ut. Japp envishet och egenskaper som att bryta ihop o komma igen är bra egenskaper. Man lär sej oftast nåt när man gjort fel. Då är det bara att börja om så blir det bra tillslut. Det är inte så roligt, men det är kul när man ser slutresultatet, när man förbättrat sej. Ha ha ibland har jag svurit i min snickerbod så grannens kor har sprungit o gömnt sej ha ha. Seved
Publicerat Februari 23, 201115 yr Författare Det är roligt om man kan inspirera lite ibland . et är bara att fråga, kan jag svara så gör jag det. Jag tänkte jag skulle komma o kolla på den där slipen. Men vad fn jag har haft så mycket ett tag nu. Kniven ser jäkligt bra ut. Japp envishet och egenskaper som att bryta ihop o komma igen är bra egenskaper. Man lär sej oftast nåt när man gjort fel. Då är det bara att börja om så blir det bra tillslut. Det är inte så roligt, men det är kul när man ser slutresultatet, när man förbättrat sej. Ha ha ibland har jag svurit i min snickerbod så grannens kor har sprungit o gömnt sej ha ha. Seved Tack Seved! Ja ,vi får väl försöka sammanstråla en tidpunkt som passar alla parter.Hur jobbbar du denna vecka då? Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 24, 201115 yr Författare Den är så vass att det funkar att raka sig med den! Jag använder inte sällan rakkniv, så jag var bara tvungen att testa skärpan, och den duger för rakning, även om den är i det grövsta laget jämfört med mina rakknivar. Men jag ska bryna och strigla den så kan vi nog fason på den ett snäpp till Kul att du gläds med kniven! En sak ska jag ju bara säga.Med tanke på hur lätt jag skar mig vid fotograferingen, skulle jag aldrig komma på tanken att börja vifta med den i ansiktet. Än en gång mycket nöje med tillskottet./Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 24, 201115 yr Författare Han kanske har jobbat på egen hand... Eller hur?! Det där med fotografering är ju livsfarligt. Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 24, 201115 yr Tack Seved! Ja ,vi får väl försöka sammanstråla en tidpunkt som passar alla parter.Hur jobbbar du denna vecka då? Nicke (Lilltysken) Ja vi får göra ett alvarligt menat försök . Den här veckan jobbar jag förmiddag. Var och tittade på slipen idag. Den ser trevlig ut. Det får nog bli en tocken. Seved
Publicerat Februari 24, 201115 yr Författare Ja vi får göra ett alvarligt menat försök . Den här veckan jobbar jag förmiddag. Var och tittade på slipen idag. Den ser trevlig ut. Det får nog bli en tocken. Seved Härligt! Ska snacka med s.t och se om vi kan lösa det. Syns kanske snart./Nicke (Lilltysken)