Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kaliberbegränsningar med Blaser R8

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Se bifogad fil.

bif_fil.jpg

:lol:

Nej, inte fan sätter jag filen i en ny bössa :P

Skall provskjuta en 202:a och en Blaser och jämföra.

Finns det schnelltrycke till Sauer också?

Publicerat

Jajjemen, det är tillval. Kan vara gulligt att ha snälltryck till sin .458:a :ph34r:

Men är det en R8 du skall ha? Magasinen sitter ihop med trycket. Man kan köpa en pipa till samma pris som man köper ett magasin... Suck.

Publicerat
  • Författare

Jajjemen, det är tillval. Kan vara gulligt att ha snälltryck till sin .458:a :ph34r:

Men är det en R8 du skall ha? Magasinen sitter ihop med trycket. Man kan köpa en pipa till samma pris som man köper ett magasin... Suck.

Jag kan lika gärna ha en R93:a, det spelar ingen roll.

Kruxet är att jag kan få en Blaser typ "gratis" (för ett jobb, motparten kommer givetvis att tjäna mest på detta) men jag vill försäkra mig om att det är en vettig väg att gå...

Publicerat

Om den är gratis är det ju enklare, då är det på något sätt så att man inte betalar mer än den är värd ;)

Under dessa förutsättningar hade jag skaffat mig en Blaser också, nema problema. :P

Publicerat

Wiz.. tagga ned med fluddret, du börjar ju bli mer än lovligt rökt :blink:

Publicerat
  • Författare

Wiz.. tagga ned med fluddret, du börjar ju bli mer än lovligt rökt :blink:

Vi får väl se...

Vill konsolidera mina kulbössor, annars får jag aldrig in en tredje hagelbössa i garderoben :P

(vill ha en kaliber 28 liksom :blush:)

Publicerat

Vi får väl se...

Vill konsolidera mina kulbössor, annars får jag aldrig in en tredje hagelbössa i garderoben :P

(vill ha en kaliber 28 liksom :blush:)

Mmm styrkare där, kan sympatisera med motiven.. men Blaser.. till dessa priser??? :rolleyes:

Vad gör den bössan sååå mycket bättre än befintliga kulrör? Ok grovsingen förstår jag.. går det inte att bygga en egen pipbytare med den budgeten?

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Mmm styrkare där, kan sympatisera med motiven.. men Blaser.. till dessa priser??? :rolleyes:

Vad gör den bössan sååå mycket bättre än befintliga kulrör? Ok grovsingen förstår jag.. går det inte att bygga en egen pipbytare med den budgeten?

Mvh!

Tror du missade min "budget"... ;)

Publicerat

Om jag förstod det hela så skulle du komplettera den garderob du hade med nått flackskjutande mitt i mellan .. varför inte en 270 el.dyl med matchpipa för då borde du ha utrymme att montera en 458a... Kompisen köpte en matchpipa härom dagen till en standard 93stomme i trä, ... det tarvade bara lite slipning så var den på plats..

Jag går själv i banor på att köpa en ny pipa till blasern för att få en flackare klass1 det lutar åt 30-06 eller 270.. Sammtidigt har jag en 300WSM står i garderoben hmmm... men trivs inte med den..... den är så framtung då det är en varmintpipa den snurarr runt på axeln och är otymplig ..... hmmm :wacko: en 30-06a kan man ju ladda upp och komma upp i hastigheter väldigt nära 300an så det lutar mest åt en sådan ... men jag vet inte... fan vad svårt det är :rolleyes: