Publicerat Februari 21, 201115 yr Hej. Jaa, ni vet alla att jag samlar på Randall knivar o jag tycker det är roligt att samla på dem :-) Fick hem den här idag efter att jag väntat den i 7dagar ca. Det är en mod 1 med Golden Maple Burl o 7 inch blade. Har aldrig sett en randall med detta trädslag men det finns några har jag hört men är rariteter.
Publicerat Februari 21, 201115 yr Har den legat nerpackad alla dessa år eller? Den verkar ju vara helt mint! Nog var det vackert trä
Publicerat Februari 21, 201115 yr Är det en liten slipsten i "fickan" på slidan? Tycker det är en härlig design på dessa knivar
Publicerat Februari 21, 201115 yr Författare Har den legat nerpackad alla dessa år eller? Den verkar ju vara helt mint! Nog var det vackert trä Hej :-) Den har jag ordnat från en knivsamlare i usa. Han hade haft den inlåst in a safe queen som han sade. Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte kniven varit ens i slidan någon gång. Snubben hade packat den var för sig i paketet till mig. Har hört att en del fanatiska samlare aldrig sätter in kniven i slidan för att det inte ska bli märken i slida. Jag tröck in kniven iallfall för så noga är inte jag även om jag vårdar dem. mvh Kimmo
Publicerat Februari 21, 201115 yr Författare Ja, det är en liten slip sten i fickan. Arkansas soft stone. modellerna är jätte fina randall har o det finns rätt många olika modeller.
Publicerat Februari 21, 201115 yr Den var riktigt läcker hur många är du uppe i nu då Kimmo ? MVH Eas
Publicerat Februari 21, 201115 yr Hur många knivar har du fått sälja för att köpa den? Snygg var den iaf!
Publicerat Februari 21, 201115 yr Den där var riktigt fin kimmo vore skoj att se en samlingsbild på din samling nångång /Jocke
Publicerat Februari 21, 201115 yr Författare Tackar. min tanke är att jag en vacker dag ska ha alla modellerna mellan mod 1 o 28 modeller som finns. Sätter ut bilder på allt tillsammans i samlingen när jag jubilerar för min tionde kniv. Känner jag mig själv rätt så så får ni snart se det :-) mvh kimmo
Publicerat Februari 21, 201115 yr Författare Allvarligt talat Kimmo, de du gör är snyggare. Tackar. smaken är som baken men det har blivit min andra hobby att få tag på dessa knivar. Tycker det är kul att samla på andras knivar också förutom de man gör själv. Ska jag vara helt ärlig så har jag inga av mina egna knivar kvar hemma :-(
Publicerat Februari 21, 201115 yr Tackar. min tanke är att jag en vacker dag ska ha alla modellerna mellan mod 1 o 45 modeller som finns. Sätter ut bilder på allt tillsammans i samlingen när jag jubilerar för min tionde kniv. Känner jag mig själv rätt så så får ni snart se det :-) mvh kimmo få se va som kommer först tio randal från dig eler tio kimmo från mig haha /Jocke
Publicerat Februari 21, 201115 yr Tackar. smaken är som baken men det har blivit min andra hobby att få tag på dessa knivar. Tycker det är kul att samla på andras knivar också förutom de man gör själv. Ska jag vara helt ärlig så har jag inga av mina egna knivar kvar hemma :-( Jag kommer att befria dig från en kniv vid tillfälle, var så säker... Har bara sett knivar dock som varit NÄSTAN perfekta, men jag vet inte själv vad helt perfekt skulle vara...
Publicerat Februari 21, 201115 yr Författare Hah hah... Okey Vem vet, jag kanske köper tillbaks en av dig en vacker dag när jag inte orkar göra knivar längre ..
Publicerat Februari 21, 201115 yr Författare Det ordnar jag Herrberg. Ger du mig lite direktiv så gör jag mitt bästa för att det ska bli som du vill.
Publicerat Februari 21, 201115 yr skulle gärna ha en loveless kniv i min lilla samling men gissar på att ja får sälja jaktbilen då
Publicerat Februari 22, 201115 yr Författare Hej. Har kollat lite grann på loveless knivar o sett att de ligger på ca 16000 till 30000 kronor. Finns dyrare också Gubben fick ett ordentligt samlings värde. Speciellt efter han gick bort. Det här lite svagt neråt gående kurvan på blad man ser ibland brukar kallas loveless design per automatik. Det som vi kallar för lite drop point. Det är rätt så lätt att känna igen en loveless kniv då han hade en egen stil. Visserligen är det massor av folk som har kopierat hans knivar i stil men han tyckte att det var bara roligt. Vem vet, kanske en vacker dag man har flyt o lyckas få tag på en sådan billigt någonstans :-)
Publicerat Februari 22, 201115 yr Författare Hur många knivar har du fått sälja för att köpa den? Kontakter min vän Sen hur affären är gjord är min lilla hemlighet.
Publicerat Februari 22, 201115 yr Ruskigt fin kniv! Grattis ! Vilket skick och mkt vacker träbit! //Svenne
Publicerat Februari 22, 201115 yr Hej. Har kollat lite grann på loveless knivar o sett att de ligger på ca 16000 till 30000 kronor. Finns dyrare också Gubben fick ett ordentligt samlings värde. Speciellt efter han gick bort. Det här lite svagt neråt gående kurvan på blad man ser ibland brukar kallas loveless design per automatik. Det som vi kallar för lite drop point. Det är rätt så lätt att känna igen en loveless kniv då han hade en egen stil. Visserligen är det massor av folk som har kopierat hans knivar i stil men han tyckte att det var bara roligt. Vem vet, kanske en vacker dag man har flyt o lyckas få tag på en sådan billigt någonstans :-) du har nog bättre kanaler för de jag sett ligger runt 8-16000 dollar
Publicerat Februari 27, 201115 yr Åh....så jäkla fin! Vill ha! Fan, Kimmo, du var gift, va?? Synd, annars hade jag nog friat bara för att få känna klämma och beundra...
Publicerat Februari 28, 201115 yr Författare Mig eller kniven Jag skojar Joo, jag tycker om den kniven. Har använt den en gång till att klyva större köttbitar o funka perfekt. mvh Kimmo Lilja