Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bojkott eller inte .

Featured Replies

Publicerat

Den senaste tiden så har det blivit populärt att lansera diverse bojkotter men har de egentligen gett något ?

Bojkotter / strejker kan vara mycket effektiva på vissa villkor, bla måste de som startar bojkotten ha stöd hos alla som utför arbetet ifråga.

Framför allt så måste de som bojkotten riktas mot tycka att du gör ett bra jobb, att du gör ett nödvändigt jobb men framför allt måste de tycka att du skall göra detta jobbet.

Det är här vi har den eller de springande punkterna, väldigt många av våra motståndare ser inga problem i att älg eller rådjurs stammarna kraschar med jämna mellan rum.

De ser inte värdet i att vi gör vilt inverteringar för det enda skälet till viltinverteringar är viltförvaltning låter du "Naturen sköta sig själv" behöver du inte någon viltförvaltning.

De ser heller inte värdet i att vi gör trafikeftersök för de anser att anställda yrkesjägare skall göra detta.

Det enda skälet till att det inte finns anställda på diverse statliga verk som sköter eftersök, viltinverteringar, skyddsjakt osv. är att det finns inte personal eller pengar.

Skulle stat, kommuner & landsting bli tvungna att göra detta själva så skulle både pengar & personal skakas fram.

Våra motståndare inom Polis & Naturvårdsverk skulle älska att låtsas vara tvungna att vända sig till staten & säga "Vi måste få mer personal & pengar för jägarkåren vägrar att göra ...." .

Om detta sker så har vi inte längre något existens berättigande för då är vi verkligen "Nöjes jägare" medan anställa yrkesjägare gör slitjobbet.

//Lasse D

Publicerat

Jag har sagt det förut i någon annan tråd.

Jag tror att för att en bojkott/strejk skall vara effektiv så skall man uppfylla vissa kriterier.

1: Det skall inte finnas för gott om "strejkbrytare" som tar udden av strejken/bojkotten.

2: Det skall finnas rimliga och redovisade krav för att bojkotten skall upphöra.

3: Du skall få med dig en stor del av allmänheten på att dina krav är rimliga och att strejkbrytarna är just strejkbrytare.

Det är i alla fall vad jag tror...

MVH // Henrik

Publicerat

"strejkbrytare" ?

av 300 000 jägare är det 50 som skjriker bojkott men ändå är det ALLA som inte bojkottar som enligt bojkottarna har fel.

Andreas

Publicerat

Jag har sagt det förut i någon annan tråd.

Jag tror att för att en bojkott/strejk skall vara effektiv så skall man uppfylla vissa kriterier.

1: Det skall inte finnas för gott om "strejkbrytare" som tar udden av strejken/bojkotten.

2: Det skall finnas rimliga och redovisade krav för att bojkotten skall upphöra.

3: Du skall få med dig en stor del av allmänheten på att dina krav är rimliga och att strejkbrytarna är just strejkbrytare.

Det är i alla fall vad jag tror...

MVH // Henrik

De var ju punkt nr2 som jag frågade om i en annan tråd men fick ett bryskt svar tillbaka då jag inte riktigt förstod vad bojkotten gick ut på