Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

yiiiihaaaaa mitt första hatmail

Featured Replies

Publicerat

Fick detta mail efter att nån läst en kråkjakttråd och sen kikat på min hemsida.  :lol:

Även om vissa är motståndare till jakt så är det beklagligt att det inte kan föra en normal diskussion och vanliga argument. Runka bulle låter som en 12 åring men det kan lika gärna vara en vuxen kvinna som bara inte har argument.

Hej Danny!

Ditt jävla ägg!!!!!

Dvs du och dina tokfetcoola "jakt"-kompisar.

Fräck hemsida ni har. Fräckt som ni klär i grönt.

Väldigt snyggt arrangerat: kråkorna på rad, truten med utsträckta vingar.

Fräckt att tömma bössa efter bössa på en massa fåglar som kanske inte riktigt bett om just det.

Fast nu blev visst ironin för avancerad.

Fåglar ÄR ingen sanitär olägenhet. Inte kråkor. Inte måsar. Inte trutar. Verkligen inte korpar.

I bästa fall är det korparna ni kan åka dit på. Era jävla ägg.

Släpp penisförlängarna och runka bulle istället; Danny, du kan börja vara bulle.

Sluta skjuta fåglar för helvete.

Sluta fläka ut era pseudodebila nunor på bild efter bild på nätet.

Och sluta skjuta fåglar.

Tack.

/Rebecka

Ja ja tänkte vafan kan väl skicka ett svar trots att man kan utläsa av hennes mail att hon troligen inte uppnått den mognadsgrad eller besitter den kunskp som behövs för att förstå.

Bästa Rebecka!

Varför jagar man kråka och trut? Jo för att kråkan och trutens normala fiender dvs rovfåglarna inte numera kan klara av att hålla efter den mängd kråkor och trutfåglar som finns. Tar man detta i beaktning samtidigt som vi människor förser dessa fåglar med otroliga mängder mat på bla våra soptippar så blir resultatet alldeles för mycket kråka och trut. Vad resulterar då detta i? Jo kråk och trutar går hårt åt övriga fåglar och smådjur, då det gäller trut så är det främst andungarna som får plikta med livet. En annan espekt av jakten är att om man inte håller efter dem så kommer de tillslut att drabbas av sjukdommar vilket leder till betydligt plågsammare död än en hagelsvärm. Många av de fåglar vi skjuter runt soptipp har skador från skräp på tippen.

Sen är det ju förbaskat skojj åxå att jaga dem  :D

Vill du fråga någonting mer så är du välkommen att höra av dig igen. Men kan du inte hantera bilder på jakt så bör du undvika att söka efter sådana sidor.

Bästa Hälsningar /Danny

Publicerat

Tummen upp för dig Danny!! :) Ditt svar var sakligt, korrekt och välformulerat!...stå på dig!

Mvh Fredde

Publicerat

Bra svarat Dp.

Publicerat

Mkt bra skrivet!

Håller vi den stilen och inte hetsar upp oss och beter oss som dom gör, då har vi vunnit mycket!

Vildhog

Publicerat

Tänk om alla kunde ge samma svar som dig! :) 8) En stor eloge för att du faktiskt påpekade att du jagar för att du tycker det är kul. Börjar man förneka det tror jag vi får det svårt... Skall bli kul att se om du får något svar.

Publicerat

mmm en i min klass är en sån dära vegan och håller på med djurens rätt. som heter just Rebecka och bor i alvik...kan vara hon.... :-

Publicerat
  • Författare

Här kommer nästa mail ja fick sen med mitt svar.

Tack för ditt svar!!!

Det verkar som du kan dina saker men...

berätta vad som är så bra med att skjuta fåglar, varför du gör det och hur det känns att släcka liv? Hur värderar du olika former av liv?

Jag ber också om ursäkt för de angrepp som jag gjorde i det förra mailet. Men jag är fortfarande nyfiken!

Vänliga hälsningar

/Rebecka

Hej du Rebecka,

Alla liv ska respekteras och vare sig människor eller djur ska plågas. Men det är upp till oss männsikor att försöka hålla balans i naturen då vi redan har hunnit störa den så mycket.

Vad gäller jakten så tycker jag det är en härlig upplevelse, likaså fiske och har gjort så sen barnsben. Människan är en jagande varelse och du skulle inte sitta vid din dator idag om inte någon av dina förfäder jagade och fiskade, det hör till vår natur helt enkelt. Tidigare jagade jag det mesta men eftersom så många redan jagar skogsfågel, hare, änder mm så beslöt jag mig för att jaga predatorer dvs kråka, trut, nötskrika, skata osv. Jag finner stort nöje speciellt i kråkjakten då den är en jaktform som kräver en hel del för att lyckas.

För mig känns det inget speciellt att ta ett liv så länge jag vet att djuret inte plågades, man kan ju även se det som att jag räddade åtskilliga andungar från att bli svalda levande, så allt beror på hur man ser saker å ting.

/Danny

Publicerat

Bra skrivet. ;D ;D

Publicerat

du har värkligen skrivit bra :D hoppas hon förstår nu ;)

Publicerat

Dessa veganer. Bra förklaring du gav ;D

Publicerat

Men jäklar vad dom hoppar på dig! :o...

Bra skrivet av dig återigen :).

Mvh Fredde

Publicerat

Jag tycker att det är märkligt att dom bara orkar  >:(

Publicerat
Jahopp nu kom nästa hatmail, från en jägare dessutom så det här mailet ids jag inte svara på. Om någon annan vill föra diskussion med personerna så är deras mail

stefan@abborrtrask.se

rebecka.ch@bredband.net

Men håll er sakliga om ni mailar dem.

Men håll er sakliga om ni mailar dem.

Hej, Som jägare och naturintresserad är det med stor frustation jag ser era, i mina ögon, mycket beklämmande bilder.

Att skjuta ungfåglar på en soptipp i enbart syfte att döda och sedan posera framför kameran är inget som har med jakt att göra.

Ser man sedan stolt ut utan att visa någon som helst vördnad för bytet så blir det bara patetiskt och liknelser med USA soldaters övergrepp på fångar i Irak blir en liknelse som får mig att må illa.

Så länge sådana som ni inte fattar någonting om respekt för djur och natur så borde ni endast hålla på med banskytte och inte vistas i naturen.

Har jagat mycket i mina dagar och som medlem i jägareförbundet vill jag bara visa mitt avståndstagande från detta.

Stefan Holmberg

Abborrträsk

Om ni svarar så gör det i samma anda som Danny, dvs ge er ej in i någon form av diskussion med en massa känslor utan svara sakligt med fakta. Det är ett tips annars kommer ni få ett litet helvete med alla som kommer att terrorisera er. ;) ;)

Sådana diskussioner går lätt överstyr när man har så helt olika grundsynsätt. >:( >:(

Publicerat

dptrapper

Håll ställningarna....fortsätt bara i samma stil. :D 

Men ta inge skit. >:(

Känner du att du behöver stöd....vänd dig till oss på forumet....så backar vi upp dig.

Du verkar ju klara detta galant...men bara så att du vet ...här har du stöd. ;)

Vildhog

Publicerat

ja! det är klockrent! så ska dom tas! och om du fortsätter i denhär stilen går nog denhär rebecka och tar jägarexamen ;)

• 2 weeks later...
Publicerat

Rebecka kanske har en "mus som fått ett skott i sig", kanske därför är hon i mot jägare. ;):D

Skoja bara stå på er grabbar....

Publicerat

Ja, det är verkligen intressant hur vissa angriper de problem de brinner för. Om jag vore mot jakt skulle jag INTE angripa jägare på detta sätt iaf! Det är en sak som är säker, men men....själv har jag mailat en del med hon som är ansvarig för jaktpolicyn för djurenrätt och hon låter som en politiker, dvs undviker att svara på alla mina frågor. Den hemsidan har väldigt många fördommar om jakt och hur den bedrivs......därför tycker jag att dina svar är toppen! Fortsätt så......

• 2 weeks later...
Publicerat

stå på dej, du har vårt stöd

mvh, samme

Publicerat

Det var bra skrivet Danne  :)

men det beror ju lite på vad man har med för individ att göra med oxå, vissa kan ju kasta mycket skit över en oxå ,,,,  :( då kan det ju lätt leda till att ord valet blir grövre ,.,,  ;D ;D ;D

Publicerat

Du kan Din sak!  :D Fortsätt i samma stil.

:D ;D :D

Publicerat

Härligt DP, snart är ni ihop. ;D

• 1 month later...
Publicerat

Mkt bra skrivet!!!

• 3 months later...
Publicerat

Perfekt skrivet dp! :)

Så skulle alla diskussioner med aktivisterna föras !

Publicerat

På följande länk kan vi lära oss hur vi ska argumentera mot jakt... med det i baktanke kan vi även lära oss hur vi ska bemöta militanta och fanatiska terrorister till jaktmotståndare...

http://drinfo.se/resurs/att_argumentera_mot_jakt.pdf

Publicerat

dptrapper, vad äre för hemsida hon pratar om?