Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Eftersöks pannlampa hur ska man välja

Featured Replies

Publicerat

Kan också rekommendera ledlenser H7.

Bra ljus och pris i ett smidigt format.

Har även en ledlenser lampa på pipan.

+1 på den kombinationen.

Kör också med LedLenser H7 på pannan och skaffade mig nyss en T7 för bössan. Jag insåg ganska snabbt att man klarar sig inte bara med en pannlampa för den pekar åt fel håll när man ska skjuta. Dock kan jag inte riktigt rekomendera bössfästet som LedLenser har för det är klumpigt. Köpte nyss på fäviken ett fäse av Z-aim folket med kardborreremmar. Snabbt och smidigt. Kostade knappt 100:-

Publicerat

Kör också med samma kombo. Tycker båda funkar ypperligt till ett rätt överkomligt pris. betalade dryga 400 för H7an å 500 för T7an om jag inte minns helt galet :P

• 1 year later...
Publicerat

Någon som har erfarenhet av Petzl Duo eller Ultra? 

Publicerat

Min uppfattning är att det behövs en väldigt stark pannlampa för att man ska kunna skjuta med den. I regel har de ju väldigt breda ljus och då blir ljusstyrkan ibland för svag just där man ska sikta. Om man gör ljuskäglan smalare blir det svårt att få den att synka med riktlinjen. Därför kan det vara enklare med bösslampa. Sedan är ett annat problem med pannlampan, tycker jag, att det lätt kommer in ströljus i kikarsiktet, och då ser man inte ett skvatt! Jag har en lupine-pannlampa, och den är grym, men dyr! 

Publicerat

Här har jag pannlampan när jag förflyttar mig som flera skrivit så andvänds bösslampan när det är dags,,,

Här i länet ska polis köpa in pannlampor som ska vara testade o godkända av polis så det o skyltar väntar vi på,,

Publicerat

Racerback säljer ovan nämnda h7 samt h14, de har även en modell som heter Gyttorp Explorer för 1495:-, det är halva priset mot övriga nätbutiker. Någon som testat?

• 6 months later...
Publicerat

Hur tycker ni det funkar att skjuta med pannlampa? Den pekar ju inte riktigt dit man siktar om man säger.