Publicerat Mars 13, 201115 yr Hallå, jag har frågat om både studsare och kikarsikte så nu tänkte jag fråga om vilken hagelbössa som är ett bra alternativ så att jag inte behöver byta på ett tag som mest får kosta 8000 kr. Spelar ingen roll om det är en bock, SbS, halvauto men det ska vara i kaliber 12 och det spelar heller ingen roll om det är en begagnad eller ny(men ny är väl roligare).
Publicerat Mars 13, 201115 yr Hallå, jag har frågat om både studsare och kikarsikte så nu tänkte jag fråga om vilken hagelbössa som är ett bra alternativ så att jag inte behöver byta på ett tag som mest får kosta 8000 kr. Spelar ingen roll om det är en bock, SbS, halvauto men det ska vara i kaliber 12 och det spelar heller ingen roll om det är en begagnad eller ny(men ny är väl roligare). Smaken är som baken när det gäller sånt, men mina topp tre favvo bössor är ändå Browning, SKB, Beretta. Köper du någon av dem begagnade i 8000kr klassen så har jag svårt att se att du får tag i en ny bössa som är i närheten av lika trevlig. Det viktigaste är alltid att den passar dig och att du skjuter bra med den..... sen spelar märket mindre roll. Åk till vapenhandlaren och fingra lite =)
Publicerat Mars 13, 201115 yr Åk till vapenhandlaren och fingra lite =) Word! Ett minus med halvauto är att de är för högljudda vid laddning för min smak. Ska man bara jaga fågel kanske det kvittar.
Publicerat Mars 13, 201115 yr Enligt mig så får du inget nytt hagelvapen av försvarbar kvalitet för 8000:- Otroligt mycket bättre att köpa beggat. För dom pengarna får du en helt ok Beretta, Browning (kanske tom FN A1), och framförallt Browningklonen Miroku som ibland finns till skitbra priser. Tycker du ska satsa på en bock för att den helt enkelt passar till det mesta och inte är dålig till något. Men viktigast av allt är att vapnet passar och känns rätt!!!!!!!!!!!!
Publicerat Mars 13, 201115 yr En Beretta S55 eller 685 hittar du för rimliga pengar. Klart dugliga bruksbockar. Nikko 5000, Winchester 101 mfl. likaså..
Publicerat Mars 14, 201115 yr Författare Vilken användningsområde skall du främst använda hagelsprutan till? Jag har tänkt att ha den till ungefär allt man kan skjuta med hagel.
Publicerat Mars 14, 201115 yr Författare Åk till vapenhandlaren och fingra lite =) Ja det ska jag men tänkte bara fråga vad ni tyckte är ett bra alternativ så jag vet lite på ett ungefär vad jag ska leta efter.
Publicerat Mars 14, 201115 yr En Beretta S55 eller 685 hittar du för rimliga pengar. Klart dugliga bruksbockar. Nikko 5000, Winchester 101 mfl. likaså.. Nikkobockarna.. eller åtminstonde de två jag handhaft saknade automatsäkring och med en av dem fick jag ett rejält obehagligt vådaskott. Ingen skada skedd men förbannat obehagligt. Hur som, såsom nykär i min Browning 425:a så föreslår jag att du tittar lite extra på dem Sen har du fått bra tips redan, Beretta funkar alltid och är vanliga dvs reservdelar finns om ngt knas uppstår. Miroku är supermysiga. Styr dock undan från såna här noname bössor som SAbatti, Jaguar, Legend och allt vad de nu heter. Även Husqvarnabockarna kan du skippa. För den slanten får du en bra bössa utan tvekan! Mvh!
Publicerat Mars 14, 201115 yr Författare Åk till vapenhandlaren och fingra lite =) Ja jag har tänkt det men jag ville bara kolla vad ni tycker är ett bra val så jag på ett ungefär vt vad jag ska titta efter.
Publicerat Mars 15, 201115 yr Nikkobockarna.. eller åtminstonde de två jag handhaft saknade automatsäkring och med en av dem fick jag ett rejält obehagligt vådaskott. Ingen skada skedd men förbannat obehagligt. Hur som, såsom nykär i min Browning 425:a så föreslår jag att du tittar lite extra på dem Sen har du fått bra tips redan, Beretta funkar alltid och är vanliga dvs reservdelar finns om ngt knas uppstår. Miroku är supermysiga. Styr dock undan från såna här noname bössor som SAbatti, Jaguar, Legend och allt vad de nu heter. Även Husqvarnabockarna kan du skippa. För den slanten får du en bra bössa utan tvekan! Mvh! Vådaskott kan man onekligen klara sig utan. Min fd. svärfar har en Nikko 5000 och denna har vanlig automatsäkring. En kollega har likaså en men den har en liten udda vippsäkring á la Remington 32..Verkar mao finnas lite olika varianter på säkringar hos Nikkos bössor..
Publicerat Mars 15, 201115 yr Vådaskott kan man onekligen klara sig utan. Min fd. svärfar har en Nikko 5000 och denna har vanlig automatsäkring. Ok! Aldrig fattat vad det är för bössa dessa Nikko men de finns rätt gott om dem och bortsett från säkringen på min så tyckte jag det var en trevlig bössa faktiskt. Mvh!
Publicerat Mars 15, 201115 yr Glöm en ny bra hagelbössa för dom pengarna, men Beretta S55 / S56 kan man finna för 3-5000 som är helt OK en beg. normal sliten Beretta 685 bör stå i ca: 7-8000kr Vill du ha choker så satsa på en 686:a som du kan hitta med lite tur för 8-10000kr.
Publicerat Mars 15, 201115 yr Föreslår Beretta ES100 om du vill ha halvautomat. kosta 8-9k nya så en beg bör inte vara farlig i pris. En beg Benelli M1 super 90 bör ligga kring maxbudget också.
Publicerat Mars 15, 201115 yr Författare Ok, ska iväg och titta i helgen så jag hoppas att jag hittar någon.
Publicerat Mars 15, 201115 yr Här är ett mycket bra köp. Enligt expertisen(läs Wizard och PMT) är 325 bättre än de senare 425 och 525. http://www.blocket.se/overtornea/Browning_325_32627740.htm?ca=8&w=3
Publicerat Mars 16, 201115 yr Författare Här är ett mycket bra köp. Enligt expertisen(läs Wizard och PMT) är 325 bättre än de senare 425 och 525. http://www.blocket.se/overtornea/Browning_325_32627740.htm?ca=8&w=3 Den var ju riktigt fin men den var bara lite väl långt bort, men annars...
Publicerat Mars 16, 201115 yr Den var ju riktigt fin men den var bara lite väl långt bort, men annars... Posten skickar ju igen, KÖÖÖÖP!
Publicerat Mars 16, 201115 yr Här är ett mycket bra köp. Enligt expertisen(läs Wizard och PMT) är 325 bättre än de senare 425 och 525. http://www.blocket.se/overtornea/Browning_325_32627740.htm?ca=8&w=3 En Browning B325 Game för 8500 är BILLIGT. Den bössan, förutsatt att den är rätt stockad, räcker livet ut åt dig.
Publicerat Mars 16, 201115 yr Gurun har talat!! Lyssna på farbror wizard!!! Ring handlarn och säg att du tar den osedd om han bjur på frakten, pruta lite åxå........man måste ju testa!!
Publicerat Mars 17, 201115 yr Författare Posten skickar ju igen, KÖÖÖÖP! Ja det är ju klart. Ska ringa till helgen och se.
Publicerat April 3, 201115 yr Finns alltid dom som säljer gamla bössor som knappt är avnända till vrakpriser, fick själv tag på en Beretta 686 special utan choker, 5000:- stått i ett vapenskåp sen tjernobyl. lite rengöring och uppsmorning som ny igen. kanske skjutet på bana en gång innan den ställdes åt sidan:-) Ligger perfekt efter kinden. Lycka till i letandet.
Publicerat April 6, 201115 yr Författare Hej! Tack för alla era råd men jag tror att jag kommer att ta min fars gamla SbS för ligger väldigt bra till skillnad från dom flesta andra hagelpangare jag har tittat på(+ den är gratis ) Men tack igen för era råd!
Publicerat Maj 3, 201114 yr Ok! Aldrig fattat vad det är för bössa dessa Nikko men de finns rätt gott om dem och bortsett från säkringen på min så tyckte jag det var en trevlig bössa faktiskt. Mvh! nikko borde vara om jag förstått rätt namnet på kodensha fabrikens hagelbock, såldes också som winchester 101.