Publicerat Mars 14, 201115 yr Ja, för att svara på min egen fråga är jag en relativt ung tjej som jagat sedan barnsben. Har alltid följt med på älgjakt och sköt min första älg när jag var 15. Förutom älgjakt, som ligger mig varmast om hjärtat, jagar jag även småvilt i form av bäver, hare och fågel. Min förhoppning är att kunna jaga lite björn i höst med, om tiden finns. I vapenskåpet hittar vi en Tikka T3 Lite 8x57, som snart ska få en alldeles egen ljuddämpare med. Har även en uråldrig hagelbössa från tidigt 1900-tal, som är 10 meter lång och faktiskt riktigt trevlig! Vi har i familjen två duktiga jämtar och en stövare. Har själv en schäfer som jag tränar bl.a eftersök med. Har även planer på att skaffa en Norrbottenspets inom en relativt snar framtid. Utan hundar, friluftsliv, jakt och fiske skulle mitt liv bli fruktansvärt trist! Bor med hund och katt i egen liten stuga i Sundsvallstrakten (jagar dock längre norrut). Jobbar just nu, men hoppas på att kunna börja plugga inom kort! Ja, det var väl lite kort om mig
Publicerat Mars 14, 201115 yr Måste säga välkommen, även om du är klyktattare Mvh, Exiljämten +1 Klyktattare är dock bättre än exiljämtar... Välkommen!
Publicerat Mars 15, 201115 yr Författare Välkommen, Får man fråga vart nån stans norrut du jagar? Strömsundstrakten
Publicerat Mars 15, 201115 yr Författare Måste säga välkommen, även om du är klyktattare Mvh, Exiljämten Haha! Det tog emot, va..? Jag är i grund o botten ingen klyktattare, det bara råkade bli så
Publicerat Mars 15, 201115 yr Haha! Det tog emot, va..? Jag är i grund o botten ingen klyktattare, det bara råkade bli så För mig som är okunnig, vad är en klyktattare? Knivtattare känner jag till men denna nya benämning känner jag inte till Välkommen! Redigerad Mars 15, 201115 yr med Maichel
Publicerat Mars 15, 201115 yr För mig som är okunnig, vad är en klyktattare? Knivtattare känner jag till men denna nya benämning känner jag inte till Välkommen! Baserat på att Ångermanlänningarna hade Y som "länsbokstav". Mor min är ju i grund och botten en klyktattare...
Publicerat Mars 15, 201115 yr Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum! 10 meter? Ingen dålig pipa på den!
Publicerat Mars 15, 201115 yr välkommen till det bästaste forat,,,passerar sundsvall 2 ggr i veckan nu,,besvärlig stad att färdas genom
Publicerat Mars 15, 201115 yr Författare Välkommen hit jagar runt Hoting själv, haft schäfer på e-sök också! Aha, trevligt! Det är nästan gångavstånd från min jaktmark, åtminstonde för hunden Schäfern är en kanonbra eftersökshund, min lever för att spåra!
Publicerat Mars 15, 201115 yr Författare välkommen till det bästaste forat,,,passerar sundsvall 2 ggr i veckan nu,,besvärlig stad att färdas genom Jotack, jag vet! Bott i Göteborg en tid o måste säga att jag hellre kör där. Sundsvall är inge vidare, så sett Har dock bara bott här i några månader, så har inte hunnit göra något åt detta än Snart börjar jag bli varm i kläderna, så då ska jag se till att min idé med att bygga E4an utanför stan sätts i verket!
Publicerat Mars 15, 201115 yr Författare Aha, inte runt hörnet direkt. =) Nä, inte direkt. Så försöker hitta mig lite jaktmarker häromkring med!