Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Början till en kniv o bilder på nästan färdig

Featured Replies

Publicerat

Här visar jag upp nu början av projektet till dessert kniven. I det här laget har jag bara börjat forma kniven o det är mycket kvar att göra. Har också gjort filework i ryggen på skaftet som ska synas ordentligt under färdig produkt senare. Vad tror ni så länge? Själv har jag aldrig haft såhär fin dessert under alla år av knivmakeriet. Mer bilder kommer.

mvh Kimmo

ett-133.jpg

tv-124.jpg

Publicerat

Här visar jag upp nu början av projektet till dessert kniven. I det här laget har jag bara börjat forma kniven o det är mycket kvar att göra. Har också gjort filework i ryggen på skaftet som ska synas ordentligt under färdig produkt senare. Vad tror ni så länge? Själv har jag aldrig haft såhär fin dessert under alla år av knivmakeriet. Mer bilder kommer.

mvh Kimmo

ett-133.jpg

tv-124.jpg

Det blir toppen Kimmo, vad använder du för sorts filar när du går loss på bladet ?

Publicerat
  • Författare

Nålfilar. Har alltid hemma ett helt gäng då de blir dåliga gansak snabbt. Ser dom som förbrukningsvara :-)

Publicerat

De kommer bli hur bra som helst! de där skalorna är sjukt fina :D

de passar kanon på ett damask blad

om du nu fann lösningen på att göra pluggar av dessert till hålen så ;)

mässings nitar passar dock utmärkt med de mörka träet :)

ser jäkligt bra ut så här långt Kimmo :D

/Jocke

Publicerat

AAAAWWWW till mig ?? :lol: :lol:

nä fy fan.... <_<

snygg som bara den... :lol:

varför e de tomt på kontot... :excl:

Kimmo kan du inte göra en skit ful kniv nån gång så man inte sitter här o får dreggel på tangentbordet ?

fan den e ju störigt snygg...

Grattis till den som får lov att ta hand om den.

Eas

Publicerat

Den där ser riktigt läcker ut, Kimmo!

Publicerat

Det ser löjligt läckert ut. Tänker du fixa mörka stål rivets? :ph34r: Det skulle sitta som en sportmössa.

Publicerat

Nu kommer käringen som ska gå mot strömmen... Jo, kniven är snygg, MEN.... för egen del så tror jag att det hade varit snyggare med ljust - kanske ben(?) - till det mörka bladet. Och ett blankt blad till de vackra skalorna (med mässing, såklart!). Men det är jag , det. ;)

Publicerat

Detta är inte kärlek, detta är ren och skär knivporr!!! :wub:

Även om det börjar bli diskutabelt att använda desert ironwood i dag (kommer nog att bli restriktioner på det snart) så är detta verkligen en hyllning till materialet!

Ha inte för brått att sälja denna kniven bara... Det kommer nog att finnas mer än en spekulant och många lär bli besvikna om den säljs på tre timmar :blush:

Personligen tycker jag att det skulle funka bra med mosaikpins men jag gillar när det blir lite overkill ibland ^_^

Publicerat

Herre jesses! Ja det här kommer att bli mycket intressant att följa!

Mvh / Karl-Erik

Publicerat
  • Författare

Tackar.:-)

Nu kommer steget där jag nästan är färdig. Lite mer polering av skaftet o bladet så är det en slida som gäller sen. Tycker nog själv att det är den mest lyckade fulltångaren jag gjort någon gång. Ni vet när man känner sig lite sådaär nöjd :-) men det är ju bara jag det. 3 dagar har jag donat med kniven men nu börjar det vara fördigt puh.. Vad tycker ni om det nu?

mvh Kimmo Lilja

a-35.jpg

d-20.jpg

s-30.jpg

Publicerat

Har följt den hör "knivsidan" med stort intresse, fantastiskt vackra knivar ni visat. Anskaffade en bok som heter Kniven från bruksföremål till konsthantverk, varför finns inte några av er med i den? Dom knivar jag sett här på forumet står sig gott i jämförelse med de som avbildats i boken, många av era alster tycker jag personligen är bättre än en del av de som visats i boken. Det har varit några knivar som jag velat köpa, men eftersom jag inte har fattat hur man skickar PM på det här forat så har dom gått min näsa förbi. Ska bli intressant att se vad som kommer att visas i knivtävlingen.

Publicerat

Vad tycker ni om det nu?

Riktigt snygg! Alltid imponerad av dina alster!

Publicerat

skit snyggt Kimmo den kvaliten på desert och damaskbladet :wub:

ser vi möjligtvis en keeper ;)

/Jocke

Publicerat

Så jävla fin den blev. det är ju så man ryser.

Publicerat

Gisses :wub:

//

Publicerat

Kan vi få se en rak sidobild på kniven med?

//

Publicerat

Riktigt snygg!

Publicerat

Den där du. Jäklar vad fin den blir :D

Seved

Publicerat

Riktigt vacker!

Vad kan en sådan fin pjäs gå lös på?

Publicerat

Snyggt arbete kompis!:D

Publicerat
  • Författare

Hej o tackar. Har inte bestämt mig om det blir en keeper än. Prismässigt skulle den ligga en bit högre än vad jag brukar ta för knivarna .

Kan ta fler bilder i kväll om jag hinner.

mvh Kimmo

Publicerat

Snyggaste fulltångaren jag någonsin sett!!

Publicerat

När man tittar på dina knivar Kimmo så börjar man onekligen att dregla... Har fått börja plasta in tangentbordet när jag skall in på denna sidan.

När man tittar på denna kniven så börjar det "burra" i kroppen...Ja i HELA kroppen...

Ni vet en sådan där gammal telefonstolpe i trä som stod på landet förr, och som det sjöng i vid vissa tillfällen... Så känns det !

Det går en rysning av välbehag genom mig...

Publicerat
  • Författare

heh heh... Då har man lyckats då kanske :-) Tackar för de fina kommentarerna