Publicerat Mars 31, 201115 yr Så var ett nytt projekt igång av ett fint damask blad, skalor av benvit juma med messing pinnar, juma är ett mycket behagligt material att jobba med, det blir definitivt mera sådant. Nu ut och fila igen.
Publicerat Mars 31, 201115 yr En vit kniv, häftigt. Den ska bli kul att se. Kör hårt så att vi får se bilder snart :-)
Publicerat Mars 31, 201115 yr Blir det filework på tangen? Det kan bli så himla snyggt med filework och vita skalor, speciellt med ett mönstervällt blad! Den kommer att bli sjukt snygg, det är en sak som är säker!
Publicerat Mars 31, 201115 yr Författare Blir det filework på tangen? Det kan bli så himla snyggt med filework och vita skalor, speciellt med ett mönstervällt blad! Den kommer att bli sjukt snygg, det är en sak som är säker! Filework, hmmm,kanske de, måste öva först på nå plåtbitar, vill inte sabba detta blad.
Publicerat Mars 31, 201115 yr Trevligt bygge. Fin damask och juma såg ju fint ut, kommer nog att bli bra tillsamans. Vad är Juma för nåt. Har jag inte hört talas om. seved
Publicerat April 1, 201115 yr Författare Trevligt bygge. Fin damask och juma såg ju fint ut, kommer nog att bli bra tillsamans. Vad är Juma för nåt. Har jag inte hört talas om. seved Det är ett mineral / harts material (dött material) som är väldigt lätt och kul att pyssla med, detta som jag har ser ut som ben.
Publicerat April 1, 201115 yr Kommer bli kalas men ja trodde det var en "whitesnake" eller möjligen Great white blir kul att följa /Jocke
Publicerat April 1, 201115 yr Författare Kommer bli kalas men ja trodde det var en "whitesnake" eller möjligen Great white blir kul att följa /Jocke Ja,ja , kärt barn har många namn. Få se när det blir dansbandstema på våra knivar tex Lars Kristerz eller va dom nu heter. Har redan börjat fundera ut en Lasse Stefans kniv (värsta bandet frun vet )
Publicerat April 1, 201115 yr Ja,ja , kärt barn har många namn. Få se när det blir dansbandstema på våra knivar tex Lars Kristerz eller va dom nu heter. Har redan börjat fundera ut en Lasse Stefans kniv (värsta bandet frun vet ) Jag gillar din fru och hennes smak!
Publicerat April 8, 201115 yr Författare Nu blev den färdig, Black & White kniven. En fin Cognac samt vårens första krokusar får också plats.
Publicerat April 8, 201115 yr Den vart riktigt snygg! Snyggt med kontrasten damask och "benvit". Stilrent. Me like.
Publicerat April 8, 201115 yr Håller med Shamani om kontrasten det var effektfullt o snyggt coolt med Black & White gravyren åxå MVH Eas
Publicerat April 8, 201115 yr Snygg, riktigt snygg. En fråga bara: Har du någon aning om det vita materialet kommer att hålla sig vitt även i fortsättningen? Det jag är ute och far efter är om du vet om det kommer att missfärgas av blod eller ej. För jag utgår ifrån att kniven är tänkt att användas.
Publicerat April 8, 201115 yr Författare Snygg, riktigt snygg. En fråga bara: Har du någon aning om det vita materialet kommer att hålla sig vitt även i fortsättningen? Det jag är ute och far efter är om du vet om det kommer att missfärgas av blod eller ej. För jag utgår ifrån att kniven är tänkt att användas. Materialet är helt nytt för mej, men troligtvis missfärgas det och kräver vård som precis alla material som används hårt,vitt är ju dessutom extra känsligt. Materialet heter juma.
Publicerat April 8, 201115 yr Författare Tack för all uppmuntran ang kniven och även konjaken som är okorkad ännu.
Publicerat April 8, 201115 yr Sweet Den fick du banne mig till! Måste testa själv med juma någon dag. Man kanske skall ta och smeta ner en liten bit med allehanda sörjor och se vad som biter på den och vad som inte biter... Har man en benvit bit i en kniv är det ju kul om den inte blir rosa under första urtagningen Grattis till ytterligare en skön skapelse!
Publicerat April 8, 201115 yr Författare Sweet Den fick du banne mig till! Måste testa själv med juma någon dag. Man kanske skall ta och smeta ner en liten bit med allehanda sörjor och se vad som biter på den och vad som inte biter... Har man en benvit bit i en kniv är det ju kul om den inte blir rosa under första urtagningen Grattis till ytterligare en skön skapelse! Hmmm, där sa du nåt, en kniv i roooosa kanske det blir snart, behöver ett rosa blad Seved,
Publicerat April 8, 201115 yr Hmmm, där sa du nåt, en kniv i roooosa kanske det blir snart, behöver ett rosa blad Seved,
Publicerat April 8, 201115 yr Författare Å skaftet i en annan nyans roosa med glitter pinnar, nej nu spårar det ur totalt.
Publicerat April 8, 201115 yr Å skaftet i en annan nyans roosa med glitter pinnar, nej nu spårar det ur totalt. Nu börjar jag nästan bli orolig för dig här...