Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fin galt!

Featured Replies

Publicerat

Äntligen lyckades jag komma åt den... Strax över midnatt stiger han fram på åteln och jag var just på väg att lämna och köra hem! Första skottet tog lite lågt och galten for iväg, men jag lyckades skjuta ett skott till som tog i nacken. Kommer fram och då ser jag hur grisen ligger och blinkar med ena ögat och då var det inget annat än att ge honom en pärla till!! :huh:

Vikt 98kg!post-1969-0-97288600-1301676138_thumb.jp

Publicerat

kul!

svin-kul. :lol:

Publicerat

Härligt! ja nu blev man bra sugen å ge sig ut! fan måste kolla åteln de va ett tag sen.

Publicerat

Kul, det är alltid roligt att få skjuta något!

Publicerat

don't pop the cherry MKJ. ;)

Publicerat
  • Författare

Årsgrisar och alla galtar är tillåtna hela året! Det är bara suggor med kultingar som är fredade fram till den 16 april! ;)

Publicerat

HAHAHA den va bra Frontier :D

kunde ha blitt ännu bättre om de fått löpa på ;)

Publicerat

Årsgrisar och alla galtar är tillåtna hela året! Det är bara suggor med kultingar som är fredade fram till den 16 april! ;)

Var är alla galtar tillåtna hela året??

Suggor med kultingar är fredade hela året och alla vuxna 16 feb tom 15 april.

Det är bara 1 april man kan lura jakttiderna... ;)

Publicerat

Eller hur?

Jakttider: de svenska vildsvinen får jagas mellan den 16 april och den 15 februari, årsunge får jagas året runtb dock är kultingförande suggor fredade oavsett årstid.

En gång förlorade vi en mycket bra hund i denna tid pga en åtelskytts klåfinger, kan lova dig att som jaktledare vet man vad som gäller efter det ;)

Publicerat
  • Författare

Tydligen ingen som läst på de nya reglerna som skrevs om för ca 1,5 år sedan, där alla galtar är tillåtna hela året... Läs om, gör rätt!!!

Är vi bara säkra på att det är en galt kan vi skjuta dessa under hela året!

Publicerat

Tydligen ingen som läst på de nya reglerna som skrevs om för ca 1,5 år sedan, där alla galtar är tillåtna hela året... Läs om, gör rätt!!!

Har du en länk till detta, vad jag kan se finns inte detta i någon av jägarorganisationernas tabeller?

http://www.jagarnasriksforbund.se/jaktkalendern/2010/20100928/?page=1&mode=50&noConflict=1

Finner ett sådant beslut mycket underligt isf, det är jäkligt svårt att särskilja djuren i vinterpäls. Det var därför regeln kom att innefatta alla vuxna djur under perioden.

Galten är ju död, det är ju viktigast.

Publicerat

För oss okunniga kan du väl visa/länka till var man kan läsa de nya reglerna om galtskytte?

Publicerat

Ha,ha! April,april!

Kan inte vara nåt annat,vore jävligt klantigt av Bo att erkänna jaktbrott över internet...

Publicerat

Sköt en galt för ett tag sen, två veckor typ. 14cm betar

Dock skall poängteras att detta var nådaskott. Den hade gammal skottskada vä framben, helt missbildat och mer varbildningar. Helt mager, inte ett gram fett (dels mager från brunst och dels mager efter skadan.

Inget jag har dåligt samvete för, men finns där nya regler så ännu mindre att tänka på...

Publicerat
  • Författare

Jag har 2 timmar och 20 minuter kvar..... :rolleyes:

Sen kan jag inte skriva mer om galten och att vuxna grisar är tillåtna!!:)

Att det skulle vara en del som gick på det, trodde jag aldrig! :wacko:

Publicerat

Man vet aldrig vad 1 april kan bjuda på :)

Publicerat
  • Författare

Man vet aldrig vad 1 april kan bjuda på :)

Nä, säker kan man aldrig vara.. Bara de som visste vem jag var! -_-

Publicerat

Eftersom bilden togs den 22 november 2006 klockan 20:32 med en Nikon E4200 med ouppdaterad mjukvara (v1.0) och en ISO hastighet av ISO-79 och en fokuslängd på 8 mm så ni vara lugna på att det hela var ett Aprilskämt :lol:

(vad mycket kul info man kan få ut från bilder :P)

Fast grann var han banne mig!

Publicerat
  • Författare

Eftersom bilden togs den 22 november 2006 klockan 20:32 med en Nikon E4200 med ouppdaterad mjukvara (v1.0) och en ISO hastighet av ISO-79 och en fokuslängd på 8 mm så ni vara lugna på att det hela var ett Aprilskämt :lol:

(vad mycket kul info man kan få ut från bilder :P)

Fast grann var han banne mig!

Fusk! ;)

Publicerat

Hatar dig... :( visste att man fick börja i april att jaga dom. Kom bara inte på datumet..

Fyfan ska nog hålla mig undan denna sida nästa 1 april så mycke skit trådar som startas.

Publicerat

Ha, ha...

Jag fick lite förhöjd puls ett tag... Det är ju två veckor kvar... Men då!!!

Publicerat

Du kan väl få ett grattis 5 år retroaktivt då.

Sorry för att jag sabbade din ambition att spexa till det. :P

Publicerat
  • Författare

Du kan väl få ett grattis 5 år retroaktivt då.

Sorry för att jag sabbade din ambition att spexa till det. :P

Jag tog bara en bild i högen.. Kravet var vinterpäls!

Du har inte sabbat något, däremot har jag lärt mig något annat och det är att flera inte vet om fredningstider. :rolleyes: Ja, så många var det inte, som tur var..

Publicerat

Fusk! ;)

Håller med, Wiz är en partypooper! :lol:

Mvh!