Publicerat April 2, 201115 yr Bifogar en video på en riktig machotyp i skogen! Eller har jag missuppfattat ordet macho? Björnen gick tydligen ner för räkning efter 15 yards (ca 13 meter). Ytterliggare en macho i skogen!
Publicerat April 2, 201115 yr Men.. Tjejen har ju inte ens 80 lbs båge!!? Hur kan de då skjuta björn, och få genomskott? Jag behövde ju 68 lbs för att få hål på mina fåglar som är på bilden..
Publicerat April 2, 201115 yr Författare Även bågjägare kan vara söta! (Tyvärr gäller det inte många av oss på detta forum, skulle vara han Roger på Åland då.) Men i denna film hittar vi ett undantag! Men jag tycker hon är för macho för mig! http://www.youtube.com/watch?v=BG0VOPzSWeI&feature=related
Publicerat April 2, 201115 yr Men.. Tjejen har ju inte ens 80 lbs båge!!? Hur kan de då skjuta björn, och få genomskott? Tur och en väl intrimmad båge samt en vass jaktspets! (Med tur menar jag att det kommer ex en björn. Resten är inte så mycket att prata om :-))
Publicerat April 2, 201115 yr Författare Här har vi en jaktsituation som skulle få många av våra älgjägare att skita i byxorna! För mycket macho för mig dock! Nu har jag kanske uppnått det jag ville med denna tråd. Det snackas ofta om att bågjakt är en machosport för testosteronstinna män. Men vad kallar vi dessa tjejer för!
Publicerat April 2, 201115 yr Men.. Tjejen har ju inte ens 80 lbs båge!!? Hur kan de då skjuta björn, och få genomskott? Jag behövde ju 68 lbs för att få hål på mina fåglar som är på bilden.. Lätt pil tror jag
Publicerat April 2, 201115 yr Nja, de vägde väl ca 28 gram! Fast det var ju inte skogsfågel vi var ute efter direkt.. Lätt pil tror jag
Publicerat April 2, 201115 yr Nja, de vägde väl ca 28 gram! Fast det var ju inte skogsfågel vi var ute efter direkt.. Bruden i filmen menar jag lätt pil hög fart, behövs inte mycket på björnen där hon träffa..
Publicerat April 2, 201115 yr Bifogar en video på en riktig machotyp i skogen! Eller har jag missuppfattat ordet macho? Björnen gick tydligen ner för räkning efter 15 yards (ca 13 meter). Ytterliggare en macho i skogen! Jo hon e snyggare än du är i alla fall!
Publicerat April 2, 201115 yr Författare Jo hon e snyggare än du är i alla fall! Ja, men du har ju bara träffat mig osminkad!
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Författare Ytterliggare en av dessa MACHO bågjägare som fäller en waterbuck med ett skolexempel på en perfekt placerad pil!
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Författare Fint skott som fan! Hade hon inte lite mustasch?? Tror hon hade lite hår på bröstet också! Waterbucken går omkull inom synhåll från passet. Vi snackar kanske 20-30 meter. De andra djuren står kvar och vet inte riktigt vad som hände. Man ser den förvånade waterbuckhinden i förgrunden som inte vet vad hon ska göra riktigt. Fly eller återgå till att dricka vatten.