Publicerat April 2, 201115 yr Jag och 2 andra polare ska åka till sydafrika i augusti 2012. Som jag ser det finns plats för ytterliggare några bågjägare i den gruppen. Någon här som är sugen på en tripp dit? Gäller att börja planera i tid! Du kan räkna med att totalkostnaden för en sådan här resa hamnar på ca 30 000 kronor. Det var vad jag hamnade på första gången jag åkte dit 2006. Då fick jag fälla en fin kudutjur, vårtsvin, impala och några fåglar. Fällavgiften på dessa är alltså inräknade i priset ovan. Flygbiljett och uppehälle för 10 jaktdagar är ca 18-20 000 kr. Sen är det upp till dig hur mycket vilt du fäller. Den exakta kostanden för flygbiljetter och dagspriset nere i sydafrika kan ju komma att ändras innan 2012. Så ta det lite mellan tummen och pekfingret. Där vi jagar är det endast bågjakt som gäller. De ordnar även gevärsjakt men då blir det på ett helt annat område.
Publicerat April 6, 201115 yr Mul o klövsjukan har brutit ut i Natal provinsen o väntas sprida sig. Kan bli ett totalt jaktstopp i hela SA framöver tills epidemin fås under kontroll. Bara som en ren info
Publicerat April 6, 201115 yr Mul o klövsjukan har brutit ut i Natal provinsen o väntas sprida sig. Kan bli ett totalt jaktstopp i hela SA framöver tills epidemin fås under kontroll. Bara som en ren info Hoppas det inte grusar mina framtida planer också... Fast jaktresan kan jag väl skita i bara de får ordning på djuren!!! Fy vad tråkigt för djuren och alla inblandade...
Publicerat April 6, 201115 yr Författare Mul o klövsjukan har brutit ut i Natal provinsen o väntas sprida sig. Kan bli ett totalt jaktstopp i hela SA framöver tills epidemin fås under kontroll. Bara som en ren info Ja, då får jag väl tidigarelägga min älgjakt och åka iväg och skjuta en älg i nordamerika istället.
Publicerat April 12, 201115 yr hur går det med klövsjukan? jag o en kompis tänkte åka till mkolo 2012 men ska vi satsa på usa istället?
Publicerat September 27, 201114 yr Författare Sådärja! Då var resan bokad till Mkolo! Vi blev 8 pers totalt. 7 jägare och en fotograf/videofilmare! Nu börjar nedräkningen till avfärd från Arlanda 31 juli nästa år. Biljetterna fick vi loss till humana 8600 per skalle. Det fanns biljetter för rutn 7000 också. Men jag vill inte flyga via Qatar eller Etiopien. Dessutom skulle flygtiden genom dessa destinationer bli mellan 23 och 32 timmar. Långa transfertider på flygplatserna. Nu flyger vi ner på total restid av 14tim och 25 min.