Publicerat Oktober 12, 201114 yr Trevligt . Ja det är ju en fulltånge, så den är ju stark. Du kan väl höra av dej om hur den funkar, som sagt. Seved Hej har nu passat och flått ett rådjur och en älg med kniven och den är fotfarande vass. Kul att se de andra stå och karva med sina knivar, lånade ut den till en kille som skulle passa en älg men hade för slö kniv. Du har inget annat blad som är lite längre och möjligtvis något smalare. Typ Fällknivens A1. Tycker den är bra i storlek och form som stickkniv och till lite större jobb och känns onödigt med en ren stickkniv. Hänger en sådan i bältet men vore trevligare med två handgjorda knivar och balansen är bättre i dina och framför allt enklare att slipa. \mats
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Tjenare Igen Va kul. Det är som musik i ett knivmakar hjärta. Det är jätte bra o kul att det funkar så bra. Hm har några bladmodeller som kanske kunde passa. Ska kolla måtten. Seved
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Jag har denna modell. http://www.sevedsknivar.se/ImageViewer.ashx?id=98&size=2 Den är 221 mm lång och 29 mm bred. Så har jag en ny Modell som jag inte gjort nån kniv av än. Den är 265 mm hela knive. Bladet 150 mm och bladbredd 32 mm. Jag kan ta en bild imorron. Seved
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Ja gör det, kollade uppgifterna om A1:an och bladet är 160 mm så det skulle kunna bli bra.
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Här är en bild på ett ämne. Jag kallar den Forest. För att den här modellen fullflat slipad så tror jag att den kan vara idealisk som skogskniv. hobbe har avfångat dom flesta djur som är jakt bara i sverige och några i Afrika med min survival och det var bara nån i Afrika där bladet var något kort och jag tror att survival bladet är något kortare. Ska mäta sen. 110 mm är bladet på survivaln. Seved