Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Projekt ultimate flight.

Featured Replies

Publicerat
:lol:
  • 2 weeks later...
  • Svar 99
  • Visningar 22,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nämen.....Ingen Remington Har Farbror gjort sig illa eller vad har hänt? I övrigt tycker jag om det du skriver, 270WSM surrade jag och Jensa om, han var sugen på en ny ganska snabb men ändå inte üb

• Inte ens jag kan argumentera för en Remington i detta fall Ett mer välgjort vapen går icke att uppbringa för de pengarna. Du har helt rätt i ditt antagande,leveranstider har mycket med detta att gö

• In your shitty dreams punk Man ersätter inte bara sådär utan vidare dessa riggar,väntetiden i detta U-land på grejor har fått mig att åldras i förtid. Den som vill ha en av dessa kommer få bryta lo

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Lite skytte med Chris idag,passade på att skottställa Tikkan då den fick dämpgänga för några veckor sedan,första skotten med "nagellacksknoben" också ;)

Kan inte mer än att bli imponerad av hur Tikkorna skjuter direkt ur kartong,sett det såå många gånger nu att det inte är en slump,min är inget undantag.

På tavla 1 slår första skottet med J-match betydligt lägre än tidigare,håller i bössan stadigt medans jag vrider in hårkorset mot kulhålet-skott nr 2 mitt i prick.

På tavla 2 med röda diamanter,skjuter ett skott fabriksladdad norma 130gr Ball tip och ett skott fabriksladdad Remmy 150gr Accutip mot den nedre vänstra diamanten.

Slår aningen högt då jag vill ha 4,5cm överslag på 100m(får ut mest av Swarovskis TDS-4 rikmedel då)4,5cm upp är på den svarta yttre ringens spets.

Vrider ner tre klick vilket borde göra 1,05 cm(3,5mm klick)vilket det också gör på millimetern(eloge till swarre här :wub: )och skjuter ett skott norma och ett remmy här också.

Perfa! no är bössan inskjuten mitt i prick på 200m med centrumkorset(enligt Swarres ballistikprogram)

Avslutar med ett skott vardera Norma och Remmy på 200m på tavla 3-kan man önska något mer av grejorna inkl swarres ballistikprogram :wub:

Med denna inskjutning håller jag mitt i ut till 260m sedan stämmer TDS strecken på resp 300-400-500 och 600m

/Mike

post-240-0-67572500-1307905582_thumb.jpg

post-240-0-65828400-1307905597_thumb.jpg

post-240-0-63636800-1307905608_thumb.jpg

Publicerat

Vackert. ^_^

Publicerat
  • Författare

Vackert. ^_^

Börjar nästan ångra att jag målat in mig i Remmy 700 träsket nu :D

/Mike

Publicerat

/Mike

Ähh, det går alltid att skjuta sig ut ur alla trängda lägen. :lol:

Publicerat

/Mike

Inte svära i kyrkan nu ;)

Publicerat

Börjar med att säga ursäkta för att jag ställer frågor i din projekttråd.

Men är det svårt att montera Hinterlands "bolt handle", "bolt knob" samt "bolt shroud" på T3:ans slutstycke?

Det är det kompletta slutstycket längst till höger jag är ute efter.

DSCF2495.JPG

Publicerat
  • Författare

Börjar med att säga ursäkta för att jag ställer frågor i din projekttråd.

No worries mate ^_^

/Mike

Publicerat

Tackar för videon!! :)

• 3 months later...
Publicerat
  • Författare

Så har då äntligen Mcmillankolven anlänt ^_^ Inklusive ett aluunderbeslag från Alutek.

Nu är bössan helt klar och känns som ett riktigt vapen utan den sladdriga plastkolven.

Inskjutning på onsdag.

Sista bilden är en lineupp och tribute to amerikas finest stockmakers :P

Från vänster till höger:

McMillan M40 HTG Remmy 700 i 260rem

McMillan A3-5 Tikka T3 i 270wsm

McMillan A3-5 Remmy 700 i 243win

Manners T5-a Remmy 700 i 308win

/Mike

post-240-0-34751900-1316466073_thumb.jpg

post-240-0-50066600-1316466097_thumb.jpg

post-240-0-84251800-1316466117_thumb.jpg

post-240-0-92531000-1316466132_thumb.jpg

Publicerat

Så vackert! A3-5-stocken ser verkligen bra ut. Ser fram emot inskjutningsrapporten ^_^

Publicerat

Mike,

efter mycket letande lyckades jag hitta det nya jaktställ som du har tjatat om.

post-376-0-33732200-1316496044_thumb.jpg

//Henrik

Publicerat

Härligt Mike, hoppas bössan motsvarar alla dina förväntningar, men du lär väl veta vad du gör när du plockar ihop en dylik. ;)

Publicerat

Du e fantamej inte frisk karljävel, hopp i kostymen som Henrik länka till så skall du få rejält med bögsmisk av mig nästa gång vi träffs. ;)

/R

Publicerat

får väl säga det att 308an har mest attityd! de andra är coola och balla men det setup:en på 308an ser kompakt och tight ut! :wub:

sen är ju "rött så sött" ;)

Publicerat

Mike- fn va fin den blev,

helt klart rätt stock till den pangen, ger verkligen skäl för namnet "Death from afar" eller vad motsvarande du nu vill namnge den.

/Chris

Publicerat
  • Författare

Visst är rött sött :wub:

Det kan bli lite för mycket mörka,taktiska färger ibland kan jag tycka så jag kände verkligen för lite färg,på 500m är det inga djur som ser skillnad ändå :D

Alla bössorna är nu dragna med momentnyckel enligt mil-spec.

A3-5 Tikka kolven levererades med en rekylklack i stål inpassad och klar.

Flush cups på kolvens vänstra sida bak och fram.

Alutek underbeslaget krävde lite inpassning med dremel innan allt föll på plats,men det var verkligen liiite.

Magget sitter lite tightare nu också,underbeslaget är verkligen välgjort!

Henrik :lol::lol:

Jag vet inte om vi ska gå fullt så långt i matchningssyfte,tror jag nöjer mig så här eller.....möjligen en röd scarf runt halsen då :lol:;)

/Mike

Publicerat
  • Författare

Mike- fn va fin den blev,

helt klart rätt stock till den pangen, ger verkligen skäl för namnet "Death from afar" eller vad motsvarande du nu vill namnge den.

/Chris

Det blev verkligen en helt annan bössa när den fick en riktig kolv,tror hon ska få heta.....lillan ;)

/Mike

Publicerat

Mike,

efter mycket letande lyckades jag hitta det nya jaktställ som du har tjatat om.

post-376-0-33732200-1316496044_thumb.jpg

//Henrik

Klockrent! :lol:

Mike: detta torde vara en av de mest udda jaktvapengarderoberna i Sverige? :D

Problemet nu är att du har för många "identiska" bössor och det blir ofelbart så att någon eller några kommer användas lite och avyttras :P

Publicerat

Fan! Denna gobit hade jag missat :wub:

Men det är lugnt, om en tid kör du nog en helfinsk garderob..tror bestämt att du har ytterligare finska verktyg som du inte redovisat i tråden :lol:

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Problemet nu är att du har för många "identiska" bössor och det blir ofelbart så att någon eller några kommer användas lite och avyttras :P

In your shitty dreams punk :D:P

Man ersätter inte bara sådär utan vidare dessa riggar,väntetiden i detta U-land på grejor har fått mig att åldras i förtid.

Den som vill ha en av dessa kommer få bryta loss den ut mina kalla stela fingrar!

säljer fan heller en njure.... eller två om jag skulle behöva kontanter :D

/Mike

Publicerat
  • Författare

Fan! Denna gobit hade jag missat :wub:

Men det är lugnt, om en tid kör du nog en helfinsk garderob..tror bestämt att du har ytterligare finska verktyg som du inte redovisat i tråden :lol:

Mvh!

Nästan är inte samma sak som ångrar :D

För övrigt så är T3an den enda utlänningen i mitt vapenskåp....än så länge ;)

Alla andra är proudly made in the greatest nation of em all B)

/Mike

post-240-0-61072900-1316509891_thumb.jpg

Publicerat

Du Mike, den där raddan ser äckligt nice ut.

Tikkan gör sig mycket väl bland de övriga spetten ;)

Kan tipsa dig om att det går utmärkt att leva med bara en njure om börsen börjar bli tom, jag vet :ph34r:

//

Publicerat
  • Författare

Kan tipsa dig om att det går utmärkt att leva med bara en njure om börsen börjar bli tom, jag vet :ph34r:

//

Har koll på det,skiljs hellre från mina kroppsdelar än mina grejor :D;)

/Mike

Publicerat

Kul projekt :)

/scratch