Publicerat April 20, 201115 yr Här kommer den senaste av mina fulltångare, en Shark den här gången. 4mm 01 stål och stabbad rödfärgad extrem masurbjörk som skalor mässing mosaicpins och siulver i lanyarden. Det skall karvas drake i slidan på den här innan den åker med till Nääs. Mvh / Karl-Erik
Publicerat April 20, 201115 yr Inte min typ av kniv, men skaften blev riktigt läckert (trots att det är rosa...)
Publicerat April 20, 201115 yr Nu när man sågat lite i trä på jakt efter skaftämnen för står man vad dom menar med extrem. Snyggt.
Publicerat April 21, 201115 yr Jäkligt fint Karl-Erik. Gillar både bladformen och masurn. Vad är det för spacer. Seved
Publicerat April 21, 201115 yr Snygg, djäkligt snygg. Är riktigt svag för den bladformen. Landar oftast där själv när jag smider.
Publicerat April 21, 201115 yr Man blir alldeles matt i kroppen och tårarna kommer så sakta...Så jäkla vacker...!!
Publicerat April 21, 201115 yr Hejs Kalle ! en mycket lyckad kniv den där rent ut sagt sketans snygg fan va jag älskar när träet har liv o rörelse i sig.. damn ... =) Eas
Publicerat April 21, 201115 yr Författare Tack för all feedback! Ja, den hade sina gömmor under den suddiga ytan. Den är nästan 3 dimensionell när man vrider på den i handen. Vass så den rakar håret och då den är så tung så räcker det att luta eggen mot huden så skär den igenom. Någon undrade om den är till salu, och svaret på den frågan är inte just nu men snart. Jag skall ta med den till vårmässan i Nääs den 7 Maj, först till kvarn Skämt åsido, de knivar som jag tar med mig tillbaka går ut till vanlig försäljning. Mvh / Karl-Erik
Publicerat April 21, 201115 yr Författare Jäkligt fint Karl-Erik. Gillar både bladformen och masurn. Vad är det för spacer. Seved Hej Seved, Tack! Det är röd vulkanfiber som liners på den här, tyckte det passade bra. Mvh / Karl-Erik
Publicerat April 21, 201115 yr Hej Seved, Tack! Det är röd vulkanfiber som liners på den här, tyckte det passade bra. Mvh / Karl-Erik Tackar:) ja det gör det ju. Seved
Publicerat April 21, 201115 yr Finns det fler bilder? Fick en massa inspiration av denna kniven och vill gärna se lite mer bilder
Publicerat April 22, 201115 yr Författare Finns det fler bilder? Fick en massa inspiration av denna kniven och vill gärna se lite mer bilder Hej, Vad vill du se mer av? Bilder med slidan kommer snart, men jag kan ta lite fler om det är någon speciell vy du vill se den ifrån? Mvh / Karl-Erik
Publicerat April 22, 201115 yr Hej, Vad vill du se mer av? Bilder med slidan kommer snart, men jag kan ta lite fler om det är någon speciell vy du vill se den ifrån? Mvh / Karl-Erik Fler vinklar liksom! Gärna ryggen på kniven oxå
Publicerat April 22, 201115 yr Fler vinklar liksom! Gärna ryggen på kniven oxå Säg som det är, du vill hålla den i handen och kunna se på nära håll och känna hur den känns i handen. Det gör vi andra också med de flesta alster vi ser härinne. Åtminstone gör jag det. Jag kan tänka mig att vara "fodervärd" åt de flesta.
Publicerat April 22, 201115 yr Läckert, helt klart en fin träbit du fått tag på. Hela kompositionen är riktigt fin, jag gillar också bladformen, den känns fätt på en fulltånge.
Publicerat April 25, 201115 yr Författare Sorry för de sena bilderna, har haft fullt upp i helgen. Men här kommer dom Wizard, hoppas de duger. Mvh / Karl-Erik
Publicerat April 26, 201115 yr Den blir bara snyggare ju mer man kollar på den Kalle. Du skulle haft med den i tävlingen. mvh Kimmo