Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hagelautomat vänsterspottare?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Hejs Herr Mattsson.

hur går det i dina köpar tankar ?

har själv vatt inne på tuben o kollat in Tom Knapp o han e ju för jävlig :lol:

10 duvor i luften 10 skott o alla träff innan mark.. :wub:

då jag gillar de skitiga skäggiga gubbarna i "Duck Commander" så hade jag valt en sbe2 med camo... hur coolt som helst :lol:

ha de gott

Eas

tjeenare mannen! :)

fick priser idag:

sbe 2: 2000€

m2: 1660€

vad tycker ni??vilken ska jag ta?

Publicerat

Jag äger en comfort och hade jag ens haft en chans att köpa en Cordoba så hade jag gjort det.

Mycket jag vill ha känsla i den pangen...

Om du köper en Benelli kommer du att få en god pang.

/Christian

Publicerat

Om du kan känna på sbe2 och en m2 så e det ju bäst.. o den som känns bäst på axeln / ögat hade det fått bli.

bägge har ju comfortech så rekyl skillnad är där nog inte.

Lycka till ^_^

Eas

Publicerat
  • Författare

Om du kan känna på sbe2 och en m2 så e det ju bäst.. o den som känns bäst på axeln / ögat hade det fått bli.

bägge har ju comfortech så rekyl skillnad är där nog inte.

Lycka till ^_^

Eas

dom båda är beställningsvara tyvärr!så det blir svårt att känna på dom. ska jag lägga en poll om saken? vilken jag ska välja. ;)

Publicerat
  • Författare

Jag äger en comfort och hade jag ens haft en chans att köpa en Cordoba så hade jag gjort det.

Mycket jag vill ha känsla i den pangen...

Om du köper en Benelli kommer du att få en god pang.

/Christian

aldrig hört om cordoba förut! är det alltså fabrikatet som jag ska googla eller är det en modell?

Publicerat

Cordoba är en stad och en modell,

http://www.gunsandammo.com/content/benelli-cordoba

pipan är portad och man kan nog stilla konstatera att det går att skjuta enormt mycket med pangen utan att bli trött.

Det är det som tilltalar mig.

/Christian

Publicerat

Här har man suttit och suktat efter en sbe, så nämner någon cordoba med portad pipa... Precis det man saknat i en sbe... Kanske skulle sälja hagelbocken?

Publicerat

The cordoba

/Christian

Publicerat
  • Författare

oh la laa

Publicerat
  • Författare

tack! men har redan bestämt mig för en M2. :)

Publicerat

har två polare som äger varsin benelli cordoba,

Ringt och tjatat på Sako Sweden men icke att de plockar hem en Cordoba åt mej :angry::angry: Nötter! Undrar vad det kostar att handla den från Finland/Åland? De har uppenbarligen Sakodealers där som är lite mer på tå.. Men nej, nu ska jag nöta in Mr Browning så då får Cordoban vänta.

Mr Mattsson.. hustrun hade en Super 90 Mancino tidigare, helt ok att skjuta med tycker jag.

Mvh!

Publicerat

Ringt och tjatat på Sako Sweden men icke att de plockar hem en Cordoba åt mej :angry::angry: Nötter!

Varför kan/vill de inte?

Publicerat

Minns inte.. något knas är det för säg den fabrik som tillverkar saker och säger nej till vissa kunder?

Dock, har ett diffust minne av att de inte gärna tog in vapen som inte med säkerhet mumsade 24 grams plugg.. MÖjligt att Cordoban inte gör det och att det skulle vara skälet? Skeptisk till det..

Mvh!

Publicerat

Minns inte.. något knas är det för säg den fabrik som tillverkar saker och säger nej till vissa kunder?

Fast nu är ju Sako sweden inte en fabrik utan en generalagent. Generalagenters uppgift verkar vara att hålla upp priserna genom sina påslag och genom att styra marknaden genom att bestämma vilka produkter som ska finnas på den.

Publicerat

Självklart, slarvigt formulerat.. Har hänt förr att just Sako Sweden sjabblat!

Mvh!

Publicerat

Självklart, slarvigt formulerat.. Har hänt förr att just Sako Sweden sjabblat!

Mvh!

Ja det var därför jag var nyfiken. Har de insett att de helt enkelt inte klarar av att hantera beställningar? Eller är det så att SAKO Finland helt enkelt bara skickar över det de kan avvara ifrån egen och andra (läs USA) marknader? Eller de kanske bara återigen drog en nödlögn av bra farten?

Publicerat

Sako Sweden mfl har under det att man nu lever under Beretta osv,

ganska allvarliga problem med att planera produktionen och leverera vapen, helt enkelt logistik bekymmer.

Exempelvis saknar amrisarna T3:or i 6,5x55, 260 Rem och 223 Rem, de går åt omgående eller levereras inte, åt vårt håll tar det 3-6 månader att få en special tillverkad pang, om de ens gör någon.

- Jag skulle älska att ha en Cordoba i kal 20 men det är en ren o skär dröm, då det förmodligen aldrig har funnits en sådan Skandinavien.

Det där med 24 grammare är en del i smeten men knappast hela kakan om man säger så.

/Christian

Publicerat

Sako Sweden mfl har under det att man nu lever under Beretta osv,

ganska allvarliga problem med att planera produktionen och leverera vapen, helt enkelt logistik bekymmer.

Jo men vem äger det problemet? Dessutom kan jag tänka mig att problemet med rykande åtgång kan ses av många många andra företag som ett lyxproblem. Ett problem som borde innebära att man har medlen att lösa grundproblemet. En arbetsuppgift som customtillverkad för en generalagent...

Svalmmel, lögner, skjutdagar för prominenta tidningsskribenter och att skylla ifrån sig på "amrisarna" imponerar föga...

EDIT: Undrar om Berettakoncernen känner till att det faktum att "amrisarna" suger upp alla T3:or i 6,5x55, 260 Rem och 223 Rem, innebär att folk inte får sina Benellihagelvapen, Benellitillbehör och Benellireservdelar?