Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Flex Hagelskytte

Featured Replies

Publicerat

Grattis!!!

Härligt när det börjar funka för då börjar man skjuta på reaktion!

Det är så många som har felstockade bössor bara för att de var billiga eller vapenhandlaren tyckte att de skulle ha den...

Hamnar anläggningen fel i sida så är man rökt!

Visst kan man sikta lite men när man skall börja skjuta på riktigt mot rörliga mål kommer det mer att handla om tur än skicklighet.

Här har du precis bevisat att med lite kartong och eltejp så kan man förvandla en skrotbössa till en guldbössa! (fast det är bättre om man köper rätt från början :blush:)

Ta mått på kolven nu för du kommer att slita ner din temporära fix inom kort samt överväg att göra det permanent.

• Svar 108
  • Visningar 27,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Grattis!!!

Det är så många som har felstockade bössor bara för att de var billiga eller vapenhandlaren tyckte att de skulle ha den...

Visst kan man sikta lite men när man skall börja skjuta på riktigt mot rörliga mål kommer det mer att handla om tur än skicklighet.

Här har du precis bevisat att med lite kartong och eltejp så kan man förvandla en skrotbössa till en guldbössa! (fast det är bättre om man köper rätt från början :blush:)

Ta mått på kolven nu för du kommer att slita ner din temporära fix inom kort samt överväg att göra det permanent.

Wiz har rätt men jag skulle vilja rekomendera dej att skjuta med aktuell konfiguration betydligt mycket mer så du verkligen vet att det är rätt och först då fixar du kolven permanent. Finns ett rätt enkelt sätt, skär ut en rätt tjock bit hårdplast utifrån måtten mellan låda och kolv. Sen slipar du den tills den ger rätt vinkel på kolven.

När man blir rejält varm i kläderna så kan man skjuta med vad som helst, vad man gör är att man i anläggningen anpassar kroppen efte bössan i stället för att bara slänga upp och skjuta. Skjutit en del med hustrusn Ultralight (svinkort och oskränkt) och tycker det funkar förutsett att jag gör rätt i anläggningen..

Mvh!

Publicerat
  • Författare

De där ser ju riktigt bra ut.

Mvh Fredrik

Tackar Ja det var en riktigt trevlig morgon :D

Tjusigt!!

Ska testa i morgon bitti jag med, var på G att köra i morse men lite väl mycket vin igår gjorde att jag valde att avstå :wacko:

Mvh!

Tackar ja nu börjar det stämma :D skit jakt på dig då :D

Grattis!!!

Helt klart så hade jag ju vart borta än i dag om jag inte läst ditt tipps om stocken då mitt tänk var som du sa en billig hagel pang som inte får kosta något då det inte är så svårt o träffa med hagel :blush: o sen försökte jag pröva dom två skjut tipsen som du sa men det funkade inte utan det blev som du o hippen sa inte sikta O tänka utan instinktivt när målbilden är rätt PANG :D

Kommer o mäta på dom här måtten spara dom o sen som hippen sa banka ett tag med den här inställningen o sen göra den permanent :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Hitta en intressant sida.

http://shotshell.drundel.com/

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Jag har funderat lite på vad det är för shoker jag har o dom heter lymans o det står bara siffror på dom o vid en koll så visade det sig att jag först sköt med Extra Full o sen fick jag den nya shoken som är full o sen har jag en Modified o den är väll bäst på banan kan jag tro ?

Hade jag tagit reda på saker o ting först innan jag börja skuta så hade det nog varit lättare :D

Dom här måttena är det på shokerna

Modified - 0.725 inches

Full - 0.705 inches

Mag. Full (or Extra Full) - 0.680 inches

Mvh.

Publicerat
  • Författare

He he ja vad ska man säga var ute o skyddsjaga lite o skamma en skata o skatan damp i backen pigg o fräsch sprang den vidare o jag efter men på grund av mina ryggproblem så kan jag inte springa o göra snabba vridningar i sidled så skatan lussade lite med mig så att säga blev riktigt arg så jag gjorde en sista rusch o kom i kapp o måttade en riktig spark o missade så den milda grad att jag fick en redig muskelbristning i muskel på baksidan (LÅR BICEPS) o det gjorde riktigt ont så jag fick hoppa på ett ben till bilen för skatan hade hoppat o satt sig under en björk o inne i bilen kunde jag knappt koppla så jävla ont gjorde det i med backen o backa en 20m o ut med pipan genom fönstret o gjorde slut på lidandet själv fick jag ta värktabletter o is på skadan o gå det är jävligt jobbigt :D

Det kommer o bli riktigt blått o fint om några dagar :D

post-906-0-14993400-1305150001_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Hoppas verkligen att jag kan gå hyfsat till helgen då jag ska ut o rensa lite på jobbet är det ju skitsamma om man inte kan gå så bra :D så ser det ut i dag :D

post-906-0-51495100-1305187212_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

annars kan du ju ändra storyn o berätta för eventuella flickvänner om att du blev överfallen av en galen kampsportare med starka preferenser för stenhårda low kicks.

Då brukar det se ut sådär :P

Publicerat
  • Författare

annars kan du ju ändra storyn o berätta för eventuella flickvänner om att du blev överfallen av en galen kampsportare med starka preferenser för stenhårda low kicks.

Då brukar det se ut sådär :P

Hon skrattade gott o sa att det var rätt åt mig <_<

Mvh.

Publicerat

Jag tycker synd om dig flex,

det är aldrig roligt att skada sig, å andra sidan så kan vi konstatera att du blöder för din jaktlust, vilket är vackert och poetiskt.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Jag tycker synd om dig flex,

det är aldrig roligt att skada sig, å andra sidan så kan vi konstatera att du blöder för din jaktlust, vilket är vackert och poetiskt.

/Christian

Tack så mycket Christian :D

Mvh.

Publicerat

Besparar L-B besväret.. :lol:

Fåglarnas hämd, en Al-Qaidaskata!

De brukar sällan springa ifrån en välmotiverad labbe så dylika skador verkar främmande för mej.

Hoppas det löser sig fort..

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Besparar L-B besväret.. :lol:

Fåglarnas hämd, en Al-Qaidaskata!

De brukar sällan springa ifrån en välmotiverad labbe så dylika skador verkar främmande för mej.

Hoppas det löser sig fort..

Mvh!

ASG ja i bland vore det bra med en apporterande hund :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Var ute nu på eftermiddagen o drog ner 3 mås o 2 kajor men f..n va snabb man måste va ut ur bilen nu för dom tar höjd direkt så dom vet vem som kommer :D

Mvh.

Publicerat

Var ute nu på eftermiddagen o drog ner 3 mås o 2 kajor men f..n va snabb man måste va ut ur bilen nu för dom tar höjd direkt så dom vet vem som kommer :D

Mvh.

SWAT-team rullning ut då för att inte slita av knä-senan? :D

Publicerat
  • Författare

SWAT-team rullning ut då för att inte slita av knä-senan? :D

He he nåt i den stilen :D

Mvh.

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Var ute på morgonen o drog ner lite mås.duva.kaja :D

Mvh.

• 9 months later...
Publicerat
  • Författare

Tänkte köpa mig en Fabarm xlr5 composit i vänster då jag fick tillbaka riktigt mycket på skatten men med tanke på hur mycket jag använder hagel så tyckete jag att de var lite för mycket pengar då trilla jag över en riktigt snyggHusqvarna, modell 1500 Grand Prix som ny 3000kr o har lämmnat den till en riktig stockmakare som har skränkt stocken så den passsar klockrent !

Så nu är en uv inköppt som ska pimpas o teague choker på g o ett par askar hull o en 250 låda herjunga 32gr 6or o dom kommer o köras i industriområdet fins tre fina dungar o sätta upp uven o på sen är det bara o vänta på måsarna ska bli riktigt intresant då o hoppa in o ut i bilen inte fnkar då dom tar höjd direkt efter första smällarna :D

Låter det som ett bra konsept Jens har köpt Super extended xfull o skeet :D

Mvh.

Publicerat

Kanon! :wub:

Hull och xfull är det enda man behöver egentligen!!! :P:lol:

Publicerat

Men vafan har du hittat Herrljunga? Det är ju Superstar, trodde inte de fanns längre. Deras us 6 har jag ett diffust minne av att jag skjutit med och om minnet inte sviker mej så var det ett satans drag i dem!!! Vet inte hur de satt ihop pluggen men rapp som fan var den iaf.. Hur har du lyckats hitta dem?? Pris?

Mås brukar vara lätta att ta med uv förövrigt.. Avis på dej som har industriområdet så beläget att du kan skjuta hagel där!

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Har en hustomte som har lite udda grejer o dom heter Supersport jakt tror jag att det var 3 lådor förhandlar om priset 3kr hitils så får e vad jag kan komma ner till :D

Ja jag tror att det kan bli ett trevligt med en uv hoppas jag :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Några askar jag ska prova :D

post-906-0-36005800-1336147799_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

Hur många askar Hull PRO One har du hittat?

Det är tveklöst den bästa och snabbaste ammunitionen som kan hittas i sverige!!!

Det finns ingen import på Hull Sovereign så PRO One is the shit!

Gav min sista låda till Karl.Ö eftersom han behövde drillas i kunskaperna kring premiumpluggen!

Har de mer askar och det handlar om US6-7 så köp HELA LAGRET!!!

Allt annat framstår som blekt i jämförelse :wub:

Three Crowns är en bra jaktplugg för fasan men funkar även bra till de flesta fågelsorterna (beroende på storleken)

Kravet på denna plugg är att den skall kunna skjuta fasaner på 80 meter vill jag minnas och det är en klassiker i Hulls sortiment.

Gafab och Nike har jag ingen aning om i de lådorna men de lär vara tämligen bleka mot Hull prylarna!

Ut och finskjut nu med Hull och Teague xfull! :DB)

Publicerat

- One does not simply shoot pheasants at 80 meters! ;)