Publicerat Maj 7, 201114 yr Hej. Här är en kniv jag gjorde, jag kallar för Jericho walls. Gjorde skaftet av en naturlig bit renhorn jag formade lite men lämnade den naturliga formen på den. Mässing o madagaskar rosewood. Graverade ren hornet o fyllde spårena med svart pulver epoxy, stenhårt.:-) Bladet är lauris krupp kolstål o ca 8 cm långt. Händig kniv.Gjorde lite filework o graverade mässin bolstret också. Vad tror ni? mvh Kimmo Lilja
Publicerat Maj 7, 201114 yr Författare Tackar. Jag ville göra något som var annorlunda den här gången. Tror inte det finns två likadana iallafall
Publicerat Maj 7, 201114 yr såg en exakt lika dan hahah skojja bara Kimmo skit häftig gillar vad du gjort på bolstret förövrigt genuint hantver vet att dina knivar håller högsta klass /Jocke
Publicerat Maj 7, 201114 yr Den var både annorlunda och vacker! File work och mönster på bara mässingen... riktigt nice!
Publicerat Maj 7, 201114 yr Mycket trevligt nytänkade! Det funkade ju riktigt bra! Sen att du matchade mönstret i bolstret blev ju pricken över i liksom! Jag skall skaffa långsammare epoxy och testa igen med min ifyllnad som sket sig sist...
Publicerat Maj 7, 201114 yr Satnas snygg kärlek Håller på att försöka fixa bolster med en tjocklek på upp till 10 mm med ett spår i tror jag kan lösa det har ett gäng skivor framme med olika tjocklekar kommer med den gula bilen när dom är färdiga. Planera in mina knivar med ditt bolster vill ha kimmo stuket på dom. Vill du ha tunnare skivor än 5 mm hör av dig. Lasse
Publicerat Maj 8, 201114 yr Författare Tackar mina vänner. Det är alltid kul att prova nya olika saker. Det lär man siga av Lasse det låter perfekt, tackar
Publicerat Maj 8, 201114 yr riktigt fin Kimmo en dag får jag åka upp till dig o gå kurs till hur man gör med bolstret. fasen åxå får inte till det på min kniv alls MVH Eas
Publicerat Maj 8, 201114 yr Författare Tackar Eas. Det är klart att du får till det. Vad är det som spökar.? Kanske du kan berätta lite mer så får vi se om jag, vi kan hjälpa dig.
Publicerat Maj 8, 201114 yr Författare Här kommer slidan till kniven. Gjorde lite matchande mönster till den. Bladet är 8.5 cm långt o hela kniven ca 20 cm. Finns det intresse så säljer jag kniven o slidan för 1600 kronor. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Maj 8, 201114 yr Mycket vacker kniv som vanligt Kimmo! Gillar det genomgående mönstret på hela kniven MVH: Strid
Publicerat Maj 8, 201114 yr Enastående. Arbetet på slidan är det bästa du gjort. Abstrakta mönster gillar jag.
Publicerat Maj 8, 201114 yr Jag får nog börja spela på något så jag kan få in lite cash.... Jag vill köpa knivar!!