Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

är vi bra tränade för bågjakt

Featured Replies

Publicerat

Publicerat

Så här kan det också se ut! :)

post-2494-0-94869600-1304881041_thumb.jp

post-2494-0-16260300-1304881353_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

nej

det räknas inte

fram med video och bevisa

vi måste ju visa hur bra vi skjuter

Publicerat

Jag behöver ingen video för jag har 3 vittnen! :)

Jag sköt dessa pilar tidigare ikväll när jag stod o tränade.

Publicerat
  • Författare

ok

godkänd

men är det ingen annan som har skjutit idag

Publicerat

nej

det räknas inte

fram med video och bevisa

vi måste ju visa hur bra vi skjuter

Nu vet vi ju inte hur många videos du har spelat in för att få detta resultat... :P

Och vem vet.. kanske du jobbar med filmredigering och kan klippa ihop?... :rolleyes:

Nej jag bara skojade! Jag tror dig nog ^_^

Publicerat

Nu vet vi ju inte hur många videos du har spelat in för att få detta resultat... :P

Och vem vet.. kanske du jobbar med filmredigering och kan klippa ihop?... :rolleyes:

Jag tror att allt är trickfilmat och redigerat :D

Publicerat

Jag tror oxså det var fusk. :lol:

Själv skjuter jag bättre med Compound än med mitt luftgevär med kikarsikte .....Och det är sant ! :rolleyes:

Publicerat

Publicerat

[media]http://www.youtube.com/watch?v=WxWwgLLVReA[/me

Jag var ut o sköt i morse, dock andra tagningen o inte den första pga en fena gick sönder vid första tagningen

Publicerat
  • Författare

hehe

du vet ju att jag är grymm bra på datorer och sånt

du ser ju min hemsida-avancerat som fan

Publicerat
  • Författare

[media]http://www.youtube.com/watch?v=WxWwgLLVReA[/me

Jag var ut o sköt i morse, dock andra tagningen o inte den första pga en fena gick sönder vid första tagningen

oj joj joj

så ska det se ut

visst känner man viss press på sig att prestera men det är bra att vissa till alla andra hur bra skjuter vi egentlingen

hoppas flera gör samma och sickar in filmen

(vänta nu tills JS fångar sina fem flugor som han ska skjuta på :P och skjuter skiten ur oss)

Publicerat
  • Författare

va fan

har du en camo färgad hund?

vart köpte du den? :P

Publicerat

J.s måste skjuta på en 5 spot tavla om han inte vill förstöra pilarna då.

Publicerat

J.s måste skjuta på en 5 spot tavla om han inte vill förstöra pilarna då.

Jo, jag ska göra en film jag med. Men det får bli senare. Har fullt upp den här veckan med jobb och andra saker. Hinner inte skjuta mycket. Måste ju hinna raka mig också så jag ser anständig ut på filmen. :lol:

Sen var det ju det där med att man måste hinna fånga fem flugor att skjuta på.

Publicerat

Kul initiativ med kameran! :)

Men hur spännande är det att se ryggtavlan på nån som står 70 meter bort och skjuter!?

Sätt kameran framme vid tavlan, då blir det även lite ljudeffekter! :)

Antingen att man filmar bara tavlan, eller att man riktar kameran mot skytten så man får med fenorna i bild när pilarna sätter sig i tavlan.

Men sätt ingen pil genom linsen.. ;)

Publicerat

Men hur spännande är det att se ryggtavlan på nån som står 70 meter bort och skjuter!?

Antingen att man filmar bara tavlan, eller att man riktar kameran mot skytten så man får med fenorna i bild när pilarna sätter sig i tavlan.

Hehe,att inte sätta nån genom linsen? Har inte en gunghäst träkuk? Nästan alla vet att om man säger låt bli...så kommer det att hända :D

Publicerat

Visst är det så!!

Samma fenomen är när man ska skjuta mellan två träd som står tätt ihop.

Hjärnan säger: Skjut inte trädet, skjut inte trädet..

Men nog f*n sitter pilen klockrent mitt i!!

Det är där man får tänka om, att tänka positivt och göra samma sak som alltid:

Dra, ankra och sätta fingret på avtryckaren, sikta och utlösa releasern på det sätt som känns mest naturligt!

Resten ska man glömma!! :)

Lättare sagt än gjort, men det är bara att öva! ;)

Publicerat

Bra idé! Mycket roligare att se pilarna träffa tavlan. Är det tyst omkring en så kan man många gånger höra när man släpper strängen och på så sätt höra att det tar lite längre tid för varje pil att nå målet efter avsläpp.

Jag kommer att använda mig av en 60 cm tapet och skjuta mellan 20-60 meter på testet. Hoppas att mobilkamerans kvalitet duger bara. Min videokamera har DVD format och jag har ännu inte fattat hur jag ska få till rätt format för att publicera filmen på youtube. Den hade ju varit bäst egentligen att använda. Nåja, jag återkommer med film och lite skytte senare.

Publicerat

Du menar som det höll på att hända mig?

http://www.youtube.com/watch?v=L3xz8A2ObFc

Nu stod kameran ca 20 cm ut från tavlan i höjd med åttans ring. Fenorna snuddade då jag sköt förbi den och fick en i det gula på tavlan.

Publicerat

Bra idé! Mycket roligare att se pilarna träffa tavlan. Är det tyst omkring en så kan man många gånger höra när man släpper strängen och på så sätt höra att det tar lite längre tid för varje pil att nå målet efter avsläpp.

Jag kommer att använda mig av en 60 cm tapet och skjuta mellan 20-60 meter på testet. Hoppas att mobilkamerans kvalitet duger bara. Min videokamera har DVD format och jag har ännu inte fattat hur jag ska få till rätt format för att publicera filmen på youtube. Den hade ju varit bäst egentligen att använda. Nåja, jag återkommer med film och lite skytte senare.

Goggle på "DVD to AVI converters", finns flera gratis program för detta om jag inte minns helt fel