Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Naturvårdsverket

Featured Replies

Publicerat

Jag blir riktigt besviken på Naturvårdsverket ibland... nu har det skett igen.

Det finns en egen sida som ska handla om jakt hos Naturvårdsverket... går man in på den sidan så är det första man möts av någonting som inte alls har med jakt att göra. Mer än hälften på sidan om "Artiklar" handlar om varg, lägesrapporter om vargflytt har väl ingenting med jakt att göra?

Detsamma gäller om man går in under "publicationer" där man endast finner info om varg, björn och blyförbud...

Vill man som jägare eller intresserad människa veta mer om jakt måste man klicka på en liten fånig länk till höger i bild under "Genvägar - Jaktkort och jägarexamen" och då dirigeras man till en annan adress... vad är det för jävla mygel dom pysslar med?

Jag önskar ju att jägareförbundet och jägarnas riksförbund kunde enas om en helt oberoende sida som samlade all för oss jägare viktig information på ETT ställe så man helt slapp leta på en sån jävla skitsida som Naturvårdverket har lyckas knåpa ihop. Fy fan!

http://www.naturvardsverket.se/sv/Start/Amne/Jakt/

Publicerat

Dahla,

typiskt sätt ett bra ämne att ta med våra förbundsanslutna vänner att för dem driva framåt,

jag håller med dig i sak och därutöver skulle det vara en samhälltjänst att NVV har en samlad jakt o vapen avdelning där allt från tider, metoder och medel hanteras,

det är trots allt som så att det är den myndighet vi mest är styrda av.

/Christian

Publicerat

Vissa personer jag haft kontakt med på SNV har haft en rysansvärd inställning till jakt och jägare. Fruktansvärt fördomsfulla kommentarer och raljerande om älgjakt för hornens skull mm.

Men fågelskådning är poppis!

Publicerat

Men fågelskådning är poppis!

Bara man slipper kliva ur bilen!