Publicerat Maj 14, 201115 yr Hej. Vi har så vackert vår väder nu så jag bestämde mig för att ta ett par bilder på våra hästar. En varmblod o en fjording som våra tonårs flickor älskar :-) På bilderna är det våran 16 åring Ronja som är med. Jag tycker också om hästar men inte så mycket som frugan o döttrarna :-) Vad tycker ni? mvh Kimmo Lilja
Publicerat Maj 14, 201115 yr Hej. Vi har så vackert vår väder nu så jag bestämde mig för att ta ett par bilder på våra hästar. En varmblod o en fjording som våra tonårs flickor älskar :-) På bilderna är det våran 16 åring Ronja som är med. Jag tycker också om hästar men inte så mycket som frugan o döttrarna :-) Vad tycker ni? mvh Kimmo Lilja Fina foton kompis, men vi har precis lika fint väder här uppe i norr, men det är lite kyliga vindar som sveper in över länet.
Publicerat Maj 14, 201115 yr Fem stycken såna där krabater traskar omkring i hagarna här oxå, 4 hoppstammade halvblod och en nordsvensk, få se om jag fattar hur man lägger in bilder så kanske det kommer några senare. Fina bilder du tagit
Publicerat Maj 14, 201115 yr Personligen är jag skeptisk till hästar men det är nog för att jag inte har någon användning för dem. Frugan är gammal hästmänniska men jag lurade i henne när vi träffades att jag var otroligt alergisk för dem och det höll till för ett par år sedan när jag råkade försäga mig och jag visste inte att hon stod bakom mig (fast då hade jag redan hunnit riva alla boxar i stallet på vår nya gård! ) Mitt ointresse i hästar bottnar nog ganska mycket i att det är en himla massa jobb med dem också... Fast granna var de!
Publicerat Maj 14, 201115 yr Fina bilder! Synd med ljuset bara på de två översta... Hästar är vackra djur. Jag är ingen häst-människa, men jag blir nästan lyrisk när jag ser en stor häst på 400 kg (eller nåt...) galoppera över en äng! Fattar liksom inte att en häst på flera hundra kilo kan vara så graciös och vacker! Den borde ju vara klumpig...
Publicerat Maj 14, 201115 yr Författare Tackar. Manskulle kunna tro att de är klumpiga men där misstar man sig :-) Jag rider inte själv direkt ofta men mina flickor o fru gör det. I bland swischar dom förbi i en jäävla fart o jag fattar inte hur de håller sig kvar.
Publicerat Maj 15, 201115 yr Tackar. Manskulle kunna tro att de är klumpiga men där misstar man sig :-) Jag rider inte själv direkt ofta men mina flickor o fru gör det. I bland swischar dom förbi i en jäävla fart o jag fattar inte hur de håller sig kvar. Beror på vad man jämför med. Släpp ut dem på ett hygge och jämför med hur älgen svävar fram...
Publicerat Maj 15, 201115 yr Författare Beror på vad man jämför med. Släpp ut dem på ett hygge och jämför med hur älgen svävar fram... Joovisst. Allt är relativt som man säger. Det är otroligt hur en stor älg kan vandra fram så tyst. Har varit med om det ett par gånger o blir alltid full av förundran.
Publicerat Maj 15, 201115 yr Får man komma ner till dig på ridlektioner så jag lär mig behärska en kuse tills jag ska åka till B. C. och jaga från häst?
Publicerat Maj 15, 201115 yr en western sadel på varmblodet så e de bara till o åk.. fasen va kul det e me hästar.... suck... om jag hade miljoners miljoner kronor... fina bilder Kimmo MVH Eas
Publicerat Maj 15, 201115 yr en western sadel på varmblodet så e de bara till o åk.. fasen va kul det e me hästar.... suck... om jag hade miljoners miljoner kronor... fina bilder Kimmo MVH Eas SÅ dyra är dom ju inte att du behöver miljoners miljoner kronor...
Publicerat Maj 15, 201115 yr Mammas fjordingar, Isodur Kry född -03, Halling Kry född -10, Sari född -88 Halling Kry Sari & Iso
Publicerat Maj 16, 201115 yr Fjordingar är ju härliga, har alltid varit mina favoriter bland hästarna. Här hemma har vi en morgan, en dartmoore och ett gotlandsruss i hagen. Jag brukar ta med Dartmooreponnyn ut då det ska byggas i skogen, perfekt för att dra virke då syrran tränat honom att dra timmer.
Publicerat Maj 16, 201115 yr Vår gamla fjording, Sari, drar gärna fram stockar i skogen. Dock har Iso för mycket nerver och motor för att funka bra till sånt. Han är mer sporthäst, hoppar som en gud och har ett trevligt steg. Halling är ju bara liten än, så får se vad det blir av honom.
Publicerat Maj 16, 201115 yr Författare Hej. Vad vackra fjordingar. Fjordingar är snälla o lätta att hanskas med, iallafall som oftast Våran Issa kan vara lite burdus ibland så man kan få sig en knuff ibland Kallar henne för pansar vagnen heh... Tack för att du posta bilderna. Riktigt kul att se fler fjordingar. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Maj 16, 201115 yr Nog för att hästar är rätt fina men är lite less på dom... 1. Dom luktar inte gott tycker inte jag... 2. Är också förbannat less på alla hästgårdar som folk gör..tycker det är synd att stycka av marker från gårdar och lämna typ 1-2h. Vet inte är bara less på hästar Fina bilder dock!
Publicerat Maj 17, 201115 yr Författare Hah hah Vad skoj med lite positiv respons Skojar. Man kan tycka vad man vill om saken o jag respekterar det. :-) mvh Kimmo
Publicerat Maj 17, 201115 yr Fina hästar ni har Här kommer mina 3 åriga tjejer, svensk ridponny o shetlandsponny,
Publicerat Maj 17, 201115 yr Här är jag själv för ett par år sedan med egenhändigt inriden häst. Vi kom tvåa på den här tävlingen!
Publicerat Maj 24, 201115 yr Trodde inte man skulle hitta såhär många hästar här Själv har man ett engelskt fullblod som sprang förlångsamt på täby galopp. Hon är bättre på att hoppa högt. Sen om 400kg galopperandes över en äng är så graciös går väl att diskutera
Publicerat Maj 25, 201115 yr Även om jag själv inte har häst så tar jag chansen att klappa om dom så fort jag kommer åt. Har alltid gillat djur. Tiggde till mig att få hälsa på hos en arbetskamrat för ett tag sedan. Tyvärr mitt i snösmältningen så de var ganska skitiga. Fölet är från ett tidigare tillfälle.
Publicerat Maj 25, 201115 yr Mammas fjordingar, Isodur Kry född -03, Halling Kry född -10, Sari född -88 Halling Kry Sari & Iso Få saker som är så rogivande som att höra hästar som mumsar hö.
Publicerat Maj 25, 201115 yr Det där var inte gammalt. Mycket ben som farit åt alla håll men ingen ordning på dem.