Publicerat Maj 19, 201114 yr Hej. Fick lite tid över idag så jag färdigställde den här kniven. När jag till slut fick fin finish på den blev jag riktigt glatt överasskad Ni vet sådär när man får en känsla, jäävlar vad vackert det blev :-) Måste säga att det är den snyggaste dessert jag haft äran att göra en kniv av. Moder natur var på kanon humör när hon skapade den här biten :-)Gjorde också filework wawe på ryggen Vad tycker ni? mvh Kimmo Lilja
Publicerat Maj 19, 201114 yr jag tror jag går upp i limmningen av denna..... jag är inte lättimponerad av knivar då jag sett en hel del fina alster och jag måste säga att du kimmo håller väldigt hög klass... men det här var något av det snyggaste jag sett....någonsin.....
Publicerat Maj 19, 201114 yr Författare Hej O tackar. Kul att ni gillar den. Den här kniven är till en av våra medlemmar så det är extra roligt. Försöker att ta igen nu knivar som ska till nya ägare o hade lite tid idag så det var bara att köra. Måste passa på när tillfället ges. mvh Kimmo
Publicerat Maj 19, 201114 yr ser ut som ett bekant blad otroligt fin dessert åsså e den såld hur vart det med den andra ? sparat den åt dig själv ? kanon jobb Kimmo /Jocke
Publicerat Maj 19, 201114 yr Författare Tjena Jocke. Den andra sitter här hos mig. En keeper sade vi ju Däremot så böt jag bort s1 kniven mot en Randall raritet.:-)
Publicerat Maj 19, 201114 yr Japp de sa vi och jag hoppas du behåller den me tycker den vart i en klass för sig
Publicerat Maj 19, 201114 yr jätte stor vill ha faktor på den kniven.. Grattis till den nye ägaren vem det nu är Eas
Publicerat Maj 19, 201114 yr S1an vart jäkligt fin men jag håller mitt ord nu, inga fler inköp av knivar innan min första sett dagens ljus
Publicerat Maj 19, 201114 yr Författare Helt rätt Jocke. O behöver du hjälp med något så är det bara pm mig eller ringa så försöker jag hjälpa med det jag kan. :-)
Publicerat Maj 19, 201114 yr Bladet står inte på min fem-i-topplista, men resten av kniven gör det absolut! Jag har sett knivskaft av desert och tyckt att det har sett ut som gamla dörrhandtag i trä't, men denna ser långt ifrån ut som ett dörrhandtag!
Publicerat Maj 19, 201114 yr Herrejisses Kimmo, du får inte göra såhär! Total harmoni mellan blad och deserten, dom lyfter varandra. En av de vackraste materialkombinationer jag sett på mycket länge, och vilken form på bladet, jag dreglar över tangentbordet! Jag ser också segmenterade skalor på ett sådant blad, skulle vara kul att bygga. Men vilken kniv, snyggt jobbat!! Mvh / Karl-Erik
Publicerat Maj 19, 201114 yr Jag har ett block desert hemma som jag inte byggt något på ännu. Är tveksam till att sprida odör i huset om jag sätter den mot bandslipen, men efter dina desertknivar tror jag att det får bli ett test snart, man kan ju slipa utomhus?!
Publicerat Maj 20, 201114 yr Författare Tackar vänner :-) Självklart ska du gå på deserten Kalle.:-) Det skulle du Kalle göra en kanon fin kniv av som alla andra du gör :-) mvh Kimmo
Publicerat Maj 21, 201114 yr Jag blir så glad när jag ser den här kniven, det är en av de vackraste knivar jag har sett