Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är man överdrivet konspiratorisk?

Featured Replies

Publicerat

Igår var jag iväg och kontrollerade en av mina grisåtlar, när jag kom fram och kom ur bilen så hörde jag en helikopter och jag hade nog inte varit vid åteln mer än ett par minuter då jag hörde att helikoptern närmade sig. Brydde mig inte så mycket med det samma utan gjorde vad jag var där för att göra.

Snart nog var helikoptern riktigt nära och jag såg att den tillhörde "farbror blå" och den slog en lov i luften som för att kolla mig och drog därefter iväg tillbaka åt det håll de kommit från och jag fortsatte med mina göromål och lämnade även jag strax därefter platsen och begav mig iväg hemåt.

Halvvägs hemma möter jag så även en bil tillhörande ordningsmakten som körde i full fart med blåljus och tänkte då att "nu har det nog fan hänt nå't riktigt...". Hade ju skvalradion på i bilen men inget sades om nå't särskilt på lokalradion, inget blev heller sagt på lokala TV-nyheterna senare på kvällen och lokala blaskan hade inte heller nå't att förtälja om någon eventuell händelse som kunde föranleda såväl helikopterinsats som full utryckning av polisen.

Då blev jag riktigt betänksam, jag menar, tidningsmurvlarna brukar ju grotta ner sig i minsta lilla som om det vore tredje världskriget men nu hade alltså ordningsmakten fått hållas med nå'n form av utryckning utan att det skrivits ens en notis om det... Skumt!

Hörde ett rykte i helgen om att en varg spanats i området, visserligen från en källa som jag har lite svårt att tro på men ändå, var polisens aktivitet relaterad till denna eventuella varg? Trodde konstaplarna i helikoptern att den mystiske mannen i den vita bilen vid grisåteln var en tänkbar vargdräpare och var det därför en XC 70 kom i högsta fart så småningom? Har man lyckats få in en varg eller kanske snarare planterat en varg i området som nu ska bevakas och skyddas till varje pris?

OK, kanske lite överdrivet konspiratorisk men ändå, lite konstigt är det att man inte hört ett knäpp om en såpass kostsam insats av ordningsmakten som en helikopter och minst en blåljusbil måste innebära. :unsure:

Publicerat

Du tror inte att detta har något att göra med efterspaningarna av ett flertal tung beväpnade rånare som nitade banken i Flen i förrgår??

Det tror jag.

När man för ett par år sen nitade en bank i Rimbo, tror jag att det var, var jag på plats o jagade i Riala. Plisen kollade då upp både mig o bil men de var inte alls bekväma med killen i lövställ och stoooor pangare.

/Christian

Publicerat

I och med rakel så har ju nyhetstalibanerna lite svårt att få reda på alla snaskigheter...

Publicerat

I och med rakel så har ju nyhetstalibanerna lite svårt att få reda på alla snaskigheter...

Den lokala tidningen har börjat med annonser typ "Polisen har tystnat, tipsa oss!", så nu ska allmänheten göra deras jobb och snoka upp "nyheter" :blink:

Publicerat

Flen känns troligt som orsak.

Publicerat

Den lokala tidningen har börjat med annonser typ "Polisen har tystnat, tipsa oss!", så nu ska allmänheten göra deras jobb och snoka upp "nyheter" :blink:

Skulle aldrig falla mig in att tipsa en journalist om någonting som har med polis eller räddningstjänst att göra. Om det är viktigt för allmänheten så kommer myndigheterna upplysa om det.

Det enda nyheterna handlar om idag är ren tragedi, politisk smutskastning, khadaffi, huliganer och annat jävla mög...

Man önskar ju att att journalisthögskolan kunde sålla lite bland bombvänsterns fanatiker så det blev lite fler journalister med verklighetsförankring utan en politisk agenda.

Hur många sakliga och odemokratiska artiklar med neutralt skrivet innehåll finner man om vargen exempelvis... som jag ser det ska en journalist inte alls ta ställning till eller ha en åsikt om det han eller hon skriver om.

Om nu polisen är ute med en helikopter för att spana efter vargar och man rycker ut med en bil för att undersöka människor som setts i "vargens" område lär det läcka ut ganska snart så det tror jag inte att varken polis eller naturvårdsverket vill mörka.

Publicerat

Va lite spännande med bankrån i Flen, tydligen hade rånarna åkt in i samhället och förbi skolan jag går på. Va uppe och kollade hur det såg ut strax efter rånet, var lite kaotiskt med poliser och insatsstyrka etc.

Publicerat

dahla: precis. ta den här terroristen/journalisten charlotte permell som härjar på ABC så fort det handlar om vargar, skarvar eller andra älskvärda djur.

KB200810783707588AR_533781a.jpg

objektiv vargrapportering? :unsure::rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Gjorde aldrig kopplingen till bankrån låååångt bort i sörmland... Skulle nog bli en usel bankrånare för jag tror inte jag kommit på tanken att fly till nordöstra roslagen av alla ställen.

Synd att man inte ska posta på åteln i helgen då, man kunde ju ha gjort en insats för svin som svin måste väl funka? Jag menar, man har väl ganska långtgående rättigheter att ta fast, för med fängelse i straffskalan, misstänkt brottsling på flyende fot?

Men, jag bara är så av naturen att jag gärna misstror statsapparaten, vis av erfarenheten s.a.s så jag lutar nog åt att det var nå't jävelskap i görningen i alla fall!

Publicerat

Det vara antagligen bara rånarna de var ute efter. Hade de trott att du var vargdräpare hade de nog inte BARA skickat en helikopter och en polisbil. Du hade fått det betydligt hetare om öronen :lol::lol::lol:

Publicerat
Om det är viktigt för allmänheten så kommer myndigheterna upplysa om det.

Lycklig är du som lever i den uppfattningen! Själv är jag något mer skeptisk...

Publicerat

Jag brukar gå in på polisens hemsida och kolla vad som hänt det senaste dygnet. Nu är det polisen i Västerbotten som min länk går till men det finns en rad där man kan klicka på det län man bor i.

http://www.polisen.se/Vasterbotten/sv/