Jump to content

Svenska Bössmakargillets lotteribössa nr 7

Recommended Posts

Önskar slå ett slag för Svenska Bössmakargillets lotteribössa som är den 7:e i ordningen. Gillets medlemmar bygger med jämna mellanrum en bössa som lottas ut till förmån för Svenska Bössmakargillet. Takten på byggandet brukar vara en bössa vart annat till vart tredje år.

Årets gillesbössa har en lite annorlunda uppkomst då den från början inte var tänkt att bli lotteribössa men ödet ville annorlunda.

Konceptet stämmer väl överrens med vad vi hade tänkt oss från början. En dubbelstudsare med hagelpipor till. Kaj Nyberg, som tyvärr inte finns hos oss längre, hade redan engagerat några gillesmedlemmar att för egen räkning bygga en bössa med samma koncept. Då Kaj gick bort köpte gillet bössan och färdigställde den. Det känns verkligen bra att på detta sätt hedra Kaj som var mycket drivande inom gillet och en av dess grundare.

Bössan kommer att visas upp på Elmia Game Fair i jönköping 2-4 juni och har man inte möjligheten att besöka mässan finns ett reportage i Vapentidningens senaste nummer eller så besöker man Svenska Bössmakargillets hemsida:

http://www.bossmakargillet.se/index.asp?link=bossa7

Bössan kommer att lottas ut till förmån för gillets verksamhet och lotter säljs på ovanstående mässa alternativt enligt denna länk:

http://www.bossmakargillet.se/index.asp?link=nyheter&nyttID=31

Hoppas att Ni tycker bössan är intressant.

MarkusR

Oooohh vilket habegär den väcker. Klart man köper några lotter, oavsett om jag åker till Elmia eller inte.

Nice.

Snyggt vapen med sorglig men samtidigt värmande bakgrund, blir helt klart en eller ett par lotter.

//

• 3 weeks later...

Hemkommen efter mässan och kan konstatera ett stort intresse för Bössmakargillet och årets gillesbössa.

Det finns fortfarande ett litet antal lotter kvar om någon önskar öka på sina chanser eller om man ännu inte köpt någon lott.

Tjörnbon

Vet inte om man vågar plocka ut den ur vapenskåpet om den hamnar där :huh:

Vad blir en eventuell vinstskatt på en sådan bössa??

Tyckte det stod något på lotten om det!

Riktigt vacker i vilket fall som helst! :wub:

Ijahman

Nice.

Snyggt vapen med sorglig men samtidigt värmande bakgrund, blir helt klart en eller ett par lotter.

//

Var det Kaj du tänkte på?

// John

Vet inte om man vågar plocka ut den ur vapenskåpet om den hamnar där :huh:

Vad blir en eventuell vinstskatt på en sådan bössa??

Tyckte det stod något på lotten om det!

Riktigt vacker i vilket fall som helst! :wub:

Bössan är tillverkad av trä och stål och om det mot förmodan skulle uppstå något litet tryckmärke på kolven så kan den ju alltid åtgärdas.

Vinstskatt är det så snart man utfört någon form av prestation i samband med lotteriet. Skrivit en slogan, kryssat för ett av tre uppenbarligen rätt svarsalternativ etc. Ett lotteri där slumpen är den enda faktorn som genererar vinst har ingen vinstskatt.

Tjörnbon

Bössan är tillverkad av trä och stål och om det mot förmodan skulle uppstå något litet tryckmärke på kolven så kan den ju alltid åtgärdas.

Vinstskatt är det så snart man utfört någon form av prestation i samband med lotteriet. Skrivit en slogan, kryssat för ett av tre uppenbarligen rätt svarsalternativ etc. Ett lotteri där slumpen är den enda faktorn som genererar vinst har ingen vinstskatt.

Ok!

Då är det ju grönt ljus för vinst då ^_^

shamani

Ok!

Då är det ju grönt ljus för vinst då ^_^

Du behöver bara köpa rätt lott. ;)

Älgflugornas Herre

Du behöver bara köpa rätt lott. ;)

i helvete heller. Den har jag paxat! ;)

Tjörnbon

Det är troligt att det inte är min lott för om man har tur i kärlek så har man inte tur i spel,

och jag har tur i kärlek för det talar min Sambo om hela tiden :wub::wub::lol:

shamani

Det är troligt att det inte är min lott för om man har tur i kärlek så har man inte tur i spel,

och jag har tur i kärlek för det talar min Sambo om hela tiden :wub::wub::lol:

Gratulerar! Inte alla som får en sån vinst. ;)

Wizard

Kan man inte köpa lotter genom att sätta in pengar på ett konto?

Vill köpa lotter men sitter fast och kommer inte åt en brevlåda...

Var det Kaj du tänkte på?

// John

Ja, att några färdigställer objektet till hans ära.

//

Kan man inte köpa lotter genom att sätta in pengar på ett konto?

Vill köpa lotter men sitter fast och kommer inte åt en brevlåda...

Skicka ett pm med din adress, telefonnummer och hur många lotter du vill ha så återkommer jag med ett kontonummer.

/Ulf

Wizard

Då har även undertecknad några lotter! ^_^

Helt grym bössa utan tvekan och skulle passa mycket bra bland mina andra brytvapen! (saknar dubbelstudsare liksom...)

MarkusR

Har man aldrig vunnit någonting förut så är det läge nu ;)

• 3 weeks later...

Har skrapat ihop de sista lotterna så den som inte köpt lott eller vill bättra på sina chanser har möjlighet till det nu.

Lotter säljs denna månaden sen är det stopp.

• 3 weeks later...
Wizard

*drumroll*

Jag lovar att lägga upp lite bilder på nya bössan när jag väl har vunnit den! :wub::P

Wizard

Nja, jag tror att det vinnande numret är 8995, 8996, 8997, 8999 eller 9000! (japp, det är mina lotter!)

Inser just nu att om 8998 vinner blir jag lite purken :ph34r: