Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Astro 320!?

Featured Replies

Publicerat

Någon som har erfarenheter av Astros senaste tillskott?

Är antennfästet bättre i 320 än i 220?

• 1 month later...
Publicerat

Är också lite nyfiken på detta :):rolleyes: Dom lovar 30% längre räckvidd men det blev jag lovad när nya dc-40 halsbandet kom ut också och så var inte fallet för mig. MVH

• 2 months later...
Publicerat

jag har en astro 320 som jag är väldigt nöjd med mycket finare kartor än i den gamla, men har dock en 1 år gammal finn spets som inte går längre än max 400 meter från mig så vet inte hur långt den räcker än:)

Publicerat

Har en kompis som har en 320 och han säger citat

"det enda bättre med den här är att den drar mer batteri" :wacko:

Publicerat
  • Författare

Har en kompis som har en 320 och han säger citat

"det enda bättre med den här är att den drar mer batteri" :wacko:

Då hoppas jag tillsvidare att min 220 fungerar som den ska efter antennlödningen! :o

• 3 weeks later...
Publicerat

Jag öppnade en ny 320 igår för att kolla hur de har löst det och det är bättre. Kontakten bör inte kunna röra sig lika mycket då plasten är stabilare och det bästa är att kabeln mellan kontakten och kretskortet är lite längre så att den blir inte stummonterad som den är på 220:in (det var ju det största problemet med den).

post-2349-0-87957800-1318601112_thumb.jp

Publicerat

En kille i laget har en 320 nordic och folk höll på att bli tokiga då den störde på kanal 2 på 155:an, ett litet bzzzz var 5 sek, skitkul! :rolleyes:

Publicerat

En kille i laget har en 320 nordic och folk höll på att bli tokiga då den störde på kanal 2 på 155:an, ett litet bzzzz var 5 sek, skitkul! :rolleyes:

Var det halsbandet eller mottagaren som störde?

Hade samma problem för ett tag sedan nämligen och det hjälpte inte att stänga av halsbandet för det provade vi.

\Mats

Publicerat

Hade samma problem för ett tag sedan nämligen och det hjälpte inte att stänga av halsbandet för det provade vi.

\Mats

Det brukar vara DC40 halsbanden som stör.

//Lasse

Publicerat

\Mats

Handenheten sänder väl inga signaler! kanske bara är vissa kanaler 5 st tänkte ringa supporten för att de trodde nallen störde :D

Publicerat
  • Författare

Handenheten sänder väl inga signaler! kanske bara är vissa kanaler 5 st tänkte ringa supporten för att de trodde nallen störde :D

Har också antagit att handenheten inte sänder något.... Men ett biträde i någon radiobutik sa att handenheten sände också. Använder man den utan antenn så kan man bränna slutsteget och få en värdelös pejl.... Han sa även något om att handenheten synkade och krävde svar från halsbandet mm. Det sista är jag lite mer tveksam till....

Det torde kunna vara riktigt för hur ska man annars kunna sända över tex id från handenheten till halsbanden?

Jag förmodar att det sitter en svagare sändare i handenheten just för att kunna ställa in id och uppdateringstider till halsbandet.

Publicerat

Har också antagit att handenheten inte sänder något.... Men ett biträde i någon radiobutik sa att handenheten sände också. Använder man den utan antenn så kan man bränna slutsteget och få en värdelös pejl.... Han sa även något om att handenheten synkade och krävde svar från halsbandet mm. Det sista är jag lite mer tveksam till....

Det torde kunna vara riktigt för hur ska man annars kunna sända över tex id från handenheten till halsbanden?

Jag förmodar att det sitter en svagare sändare i handenheten just för att kunna ställa in id och uppdateringstider till halsbandet.

Njaaaa det biträdet vete tusan om han inte cyklar runt i sin fantasi, säljare brukar skena i fantasin när de blir osäkra, du kan ju inte scanna halsband på mer än strax intill, helt övertygad om att det är halsbandet som stör!

Publicerat
  • Författare

Njaaaa det biträdet vete tusan om han inte cyklar runt i sin fantasi, säljare brukar skena i fantasin när de blir osäkra, du kan ju inte scanna halsband på mer än strax intill, helt övertygad om att det är halsbandet som stör!

Om det stör folk som inte bär handenheten så är det säkert så att halsbandet som orsakar det. Men jag har även hört om folk som har haft pejlen nära radion så störs radion. Men vinklar dom bort pejlen lite så försvinner störningen....

Jag vet inte men det kanske finns någon radioexpert här som kan bringa klarhet i om även handenheten har en sändare?

Publicerat

Vi hade oxå störningar på radion var 5 sek trodde det var pejlen,,men det konstiga är att det bara var störningar på kanal 2 dom andra kanalerna funkade??En Gubbe ilaget har köpt en 320 batteriet höll i två timmar :unsure:

Publicerat

Då ska vi reda ut lite saker här...

Handenheten sänder inget förutom när man synkar id. Detta görs med en annan radiosändare på 2,4 GHz samt en antenn som ligger på själva radiokortet. I övrigt sänder den inget.

Att ni får störningar på kanal 2 på 155 MHz apparater är inte så konstigt då DC40 fick en extra kanal att sända på 155,475 = kanal 2.

• 1 month later...
Publicerat

Handenheten sänder inget förutom när man synkar id. Detta görs med en annan radiosändare på 2,4 GHz samt en antenn som ligger på själva radiokortet. I övrigt sänder den inget.

Att ni får störningar på kanal 2 på 155 MHz apparater är inte så konstigt då DC40 fick en extra kanal att sända på 155,475 = kanal 2.

Det förklarar ju det hela,

Publicerat

Japp så är det!

Om man har en gammal Astro så tycker inte jag det är värt att köpa 320 men är man inne på att skaffa sin första så är en 500 hundring mer i pris helt klart värt det. Den har längre räckvidd även om 30% kanske är att ta i!

• 1 month later...
Publicerat

dum fråga men det går att köra 320 på halsband till 220 ??

Publicerat
  • Författare

dum fråga men det går att köra 320 på halsband till 220 ??

Japp uppgradera 220 så funkar dc40 ua.

Publicerat

ok nu menade jag tvärsom om prylarna till 220 funkar till 320´s handenhet

Publicerat
ok nu menade jag tvärsom om prylarna till 220 funkar till 320´s handenhet

Japp, 320 ska vara bakåtkompatibel och funka med både dc30 och dc40.

Sent from my ST17i using Tapatalk

Publicerat

puh bra då vet jag vad jag ska köpa för att reta "kommunpamparna" i ena laget

• 3 weeks later...
Publicerat

Kört med 320 ett tag nu och den är trevligare, betydligt snabbare att få kontakt vid uppstart och lite småfinesser som är bra ibland, jag har oftast kartan uppe ett tryck till på kartan så försvinner hundarnas spår ett tryck till o de är tillbaka, ibland blir det lite rörigt med allt ritande, men någon överdrivet bättre räckvidd har jag inte märkt av än, den gamla 220 får ligga i bilen uppkopplad mot takantenn!