Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Divas Bravader I Skogen

Featured Replies

Publicerat

Tänkte starta en liten tråd här om mitt senaste nyförvärv Nora Långmons Diva, hon är en jämthund som idag är 10 veckor. Diva är en självsäker och stabil valp som inte är det minsta rädd för att ta för sig, precis som jag vill ha det.

Jag hämtade henne den 12 juni i Ekshärad, ett litet samhälle norr om Hagfors. Diva är från den tredje kullen efter Boråsens Fanny, fader är Björnhjellens Ilo.

Vi får väl se vad det blir av detta kräket, men jaga de ska hon få göra när hon har åldern inne;)

Jag skriver säkert även en hel del om mina andra jakter här också, men jag tänkte att Divas uppväxt från valp till en duktig jakthund skulle hamna i centrum.

Publicerat
  • Författare

Idag har Diva haft sitt första ståndskall, eller vad man nu kan kalla det :D Det var ett gäng tamgrisar som såg häftiga ut tyckte hon :P Annars knallar det på som väntat med det lilla livet, hon börjar iaf lära sig mer och mer vad hon heter. eller så kanske han bara ser godiset jag har i handen :)

Publicerat

Kul :wub:

Att skälla gris är ju ett gott tecken fast det är en fördel om det är vilda sådan :lol:

//

Publicerat
  • Författare

Kul :wub:

Att skälla gris är ju ett gott tecken fast det är en fördel om det är vilda sådan :lol:

//

Hon skäller ju även på min styster ibland, å hon e ju både gris vild ;)

Publicerat

Ska bli kul att följa! ^_^

Publicerat

Henne ska vi nog motionera framåt senhösten.. Lite lagom att mula en kalv för henne framåt januari? ;)

Publicerat

De linjerna såg ju riktigt bra ut.Borde va skapligt med jakt.

Kanske så att t.o.m du kan lyckas med den. ;)

Publicerat

De linjerna såg ju riktigt bra ut.Borde va skapligt med jakt.

Kanske så att t.o.m du kan lyckas med den. ;)

Han har ju iaf en drever som jagar älg riktigt bra.. Och den gamla jämten är en hejare på sork och lämmel iaf.. ;)

Publicerat

Han har ju iaf en drever som jagar älg riktigt bra.. Och den gamla jämten är en hejare på sork och lämmel iaf.. ;)

Är ju bra det. Särskilt som ni har så mycket lämmel där uppe i norr hos er. ;)

Publicerat
  • Författare

De e ju trotts allt jakt hon är ämnad för, både på sork och annat ;) Har ju trotts allt en sorkchampion sedan innan :P Å drevern är ju alltid med som backupp, släpper man honom så har man jakt i cirka en timme till :D

Publicerat

Å drevern är ju alltid med som backupp, släpper man honom så har man jakt i cirka en timme till :D

Om han fått sina piller. Annars jagar han tills han spyr.. En redig jakthund! :)

Publicerat
  • Författare

Om han fått sina piller. Annars jagar han tills han spyr.. En redig jakthund! :)

Sådan husse sådan hund :D

Publicerat
  • Författare

Tänkte ge valpen en älgklöv att leka med idag, men det var visst någon gammal gubbe som hade gett bort dom :angry: Så ja får väl helt enkelt låna en klöv från en älg som går i skogen ;) Får väl lösa detta imorgon....

Publicerat
  • Författare

Bild på glasögonormen...

post-3827-0-35544500-1308160599_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Igår var vi på skjutbanan med det lilla livet, men jag har aldirg sett en hund så lugn på en skjutbana... Inte ens första skottet reagerade hon på, men det är ju bara bra :D

Publicerat

Igår var vi på skjutbanan med det lilla livet, men jag har aldirg sett en hund så lugn på en skjutbana... Inte ens första skottet reagerade hon på, men det är ju bara bra :D

Hon är kanske döv! :blink:

Publicerat
  • Författare

Hon är kanske döv! :blink:

Där sa du något :S Men de är ju nästan alla hundar när dom jagar iaf ;)

Publicerat
  • Författare

Idag fick jag göra något jag hade hoppats på att slippa, nämligen åka till växjö djursjukhus med diva.... Hon har spytt in knappt ett dygn, först bara mat men sedan även gallagegg :wacko: Och jag har lärt mej genom andras erfarenheter att detta är inget gott tecken.

Efter att ha spytt en gång i bilen så kommer vi i iaf fram tll Växjö, och där blir det ytterligare väntan.... Ute i kylan!! Men medans vi väntar på att få komma in till vetrinären så piggnar den lilla damen till lite iaf, men är fortfarande slö och hängig...

Så hon fick stanna kvar där över natten för att få dropp ikväll och imon.. Dom skulle nog ta lite blodprover och sådant oxå...

Men hur som helst så känns det ändå inte riktigt bra att ha en så liten valp på sjukhus :wacko:

Återkommer med hennes diagnos när hon är hemma igen...

Publicerat

Det där var inte kul, hoppas det går bra.

Publicerat

Usch vilken ångest, hoppas det bättrar sig över natten.

Minns den otäcka valptiden, kändes som att man hade en liten valp av glas.

Publicerat

Idag fick jag göra något jag hade hoppats på att slippa, nämligen åka till växjö djursjukhus med diva.... Hon har spytt in knappt ett dygn, först bara mat men sedan även gallagegg :wacko: Och jag har lärt mej genom andras erfarenheter att detta är inget gott tecken.

Efter att ha spytt en gång i bilen så kommer vi i iaf fram tll Växjö, och där blir det ytterligare väntan.... Ute i kylan!! Men medans vi väntar på att få komma in till vetrinären så piggnar den lilla damen till lite iaf, men är fortfarande slö och hängig...

Så hon fick stanna kvar där över natten för att få dropp ikväll och imon.. Dom skulle nog ta lite blodprover och sådant oxå...

Men hur som helst så känns det ändå inte riktigt bra att ha en så liten valp på sjukhus :wacko:

Återkommer med hennes diagnos när hon är hemma igen...

Håller tummarna att det ska gå bra för Diva.Finns det något värre än när lilla familjemedlemmen hamnar på sjukhus?
Publicerat
  • Författare

Pratade med vetrinären idag och hon var piggare nu iaf, hon kunde även hålla maten nere... Men hon blir ändå kvar över natten för observation... Så det löser sig nog, men det känns ju ändå ovisst :wacko:

Publicerat

Att du tar efter Uffe är bra men välj vilka delar av hans liv som du ska ta efter o vilka du ska låta bli :wacko:

Hoppas hon piggnar till snarast o det inte kommer surt efter. Kul att hon var så lugn på skjutbanan, o synd att jag inte var där samtidigt.

//

Publicerat

Nej, mina hundäventyr behöver ingen ta efter.. :( Men slå en pling innan du ska hämta henne så kanske jag kan hänga på och ställa alla dumma frågor till veterinären. Har liksom vanan..

Publicerat
  • Författare

Där har vi de, det är ju Ulfs fel alltihop ;) Å de va ju bara karlssonlaget som sköt.... :P

Ringer dej imon när ja åker neråt stora staden... :)

Kan ju även säga att jag har varit lite duktig nu, var ute och cyklade med trollan (den gammla jämten) nyss :ph34r: En mil blev det :blink: Undrar vem som va tröttastt efteråt, jag eller hon :P Måste nog hålla i med det nu tills jakten börjar... För både husses och hennes bästa ;)