Publicerat Juni 15, 201114 yr Var i dag och kikade på Leupold vx-r 3-9x50 firedot 4 (tyska 4an) Nån som har ett eller vet nåt om dem ? Har googlat och försökt läsa allt jag hittat om dem... Såg jäkligt fint ut och kan nog tänka mig köpa ett sånt! Men skiljer rätt rejält i pris och funderar på ta ett från Usa eller köpa av nån som importerat ett.
Publicerat Juni 15, 201114 yr Var i dag och kikade på Leupold vx-r 3-9x50 firedot 4 (tyska 4an) Nån som har ett eller vet nåt om dem ? Har googlat och försökt läsa allt jag hittat om dem... Såg jäkligt fint ut och kan nog tänka mig köpa ett sånt! Men skiljer rätt rejält i pris och funderar på ta ett från Usa eller köpa av nån som importerat ett. Ropa gärna till om du finner någon som säljer import gluggar av den modellen. är själv skapligt intresserad av en sådan men vill inte ge 7000 + för det
Publicerat Juni 15, 201114 yr http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=31&t=112923 Finns tydligen lite tyckt på grannkanalen. /Christian
Publicerat Juni 15, 201114 yr Författare Ropa gärna till om du finner någon som säljer import gluggar av den modellen. är själv skapligt intresserad av en sådan men vill inte ge 7000 + för det Finns annonser på blocket på import gluggar Har ringt på den som va billigast men man får lämna på telesvar ringer han upp pratat med han om annan kikare förra veckan... Går ta in sj till väldigt vettig peng och med export tillstånd och tull och moms så tjänar man en rejäl slant... Räknat om jag tar in en 3-9x50 med warne qd 30mm höga... Kikare 3537:- ringar 637:- + tull och moms ca 30% = 1252,20 = 5426,20 Hemma men säkert en leveranstid på uppåt 6 veckor då export tillstånd tar 3-4 veckor enligt sidan... I sverige betalar jag här hemma hos lokala handlaren, kikare 7695:- ringar 1295 = 8990:- och då är det säkert ändå leverans på kikaren en vecka han hade inga hemma med riktmedlet jag vill ha Skillnad 5426,20 - 8990 = 3563,80vinst på importera själv Och jämför jag billigast som jag hittar i sverige kikare 5250 ringar 1095 =6345 så tjänar man ändå... Jobbigt ska kolla för har denna man hemma kikare i sverige så köper jag nog en för vill ha den nu... Tyvärr så är man född sån har man hittat nåt eller vill köpa nåt vill man ha det nu och inte sen...
Publicerat Juni 15, 201114 yr Författare http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=31&t=112923 Finns tydligen lite tyckt på grannkanalen. /Christian ja där har jag hunnit vara och läsa Mitt tycka då jag tittade i tuben så var det jäkligt positivt mot för kika i trijicon som jag va på väg köpa en...
Publicerat Juni 15, 201114 yr Ropa gärna till om du finner någon som säljer import gluggar av den modellen. är själv skapligt intresserad av en sådan men vill inte ge 7000 + för det Senast jag var hos JG Jakt i Sävedalen tog de 6995:- för den ovan nämnda gluggen. Fanns dessutom i lager då.
Publicerat Juni 16, 201114 yr Senast jag var hos JG Jakt i Sävedalen tog de 6995:- för den ovan nämnda gluggen. Fanns dessutom i lager då. Ett steg i rätt riktning men jag tycker nog att de kan sänka lite till
Publicerat Juni 16, 201114 yr Hittade en import kille som ville sälja 3-9x50 vx-r för 5250:- + frakt och postförskottsavgift. Det börjar närma sig min prisklass
Publicerat Juni 16, 201114 yr Författare Ja han har jag ringt men man får lämna meddelande ringer han upp Skickat från min Iphone 4
Publicerat Juni 16, 201114 yr Har köpt kikare direkt från USA, tog tre veckor så kom den. www.theopticzone.com Order No. Product Name Price ($) Quantity Total ($) Leu56550 VX-I 2-7x33, Duplex, Matte 209.99 1 209.99 Sub Total ($) : 209.99 Tax ($) : 0.00 Ship ($) : 42.78 Insurance ($) : 2.50 International Surcharge ($) : 5.11 -Discount ($) : 0.00 Total Order ($) : $260.38 Till detta kom tull & posten kommer inte ihåg vad det var men inget hutlöst. En Vxr kikare ligger på 480$ betalning med kort ger ett pris på ca 3120 + tull avgifter //Lasse D.
Publicerat Juni 16, 201114 yr Författare Har köpt kikare direkt från USA, tog tre veckor så kom den. www.theopticzone.com Order No. Product Name Price ($) Quantity Total ($) Leu56550 VX-I 2-7x33, Duplex, Matte 209.99 1 209.99 Sub Total ($) : 209.99 Tax ($) : 0.00 Ship ($) : 42.78 Insurance ($) : 2.50 International Surcharge ($) : 5.11 -Discount ($) : 0.00 Total Order ($) : $260.38 Till detta kom tull & posten kommer inte ihåg vad det var men inget hutlöst. En Vxr kikare ligger på 480$ betalning med kort ger ett pris på ca 3120 + tull avgifter //Lasse D. Ja det blir något mycket billigare beställa och ska nog göra en beställning bara jag bestämmer mig att jag ska ha en sån kikare är ute och velar finns för många välja på men nu står det mellan en vx-r eller en trijicon tr-22
Publicerat Juni 17, 201114 yr Författare Ja nu bestämde jag mig blir en leupold vx-r 3-9x50 Firedot 4 Från toz och kan ju hoppas det inte tar så lång tid till det blev det också warne qr 30mm medium ringar... Kanske tokigt och förhastat men blir jag missnöjd så kan man ju alltid sälja det å köpa nåt annat
Publicerat Juni 21, 201114 yr Morfar har införskaffat ett sådant (om de är siktet med valbart röd prick). När jag tittade i den känndes den riktigt bra! Var dock 40mm objektiv.
Publicerat Juli 4, 201114 yr Fördelar: snabbfokus, vettiga riktmedel, Leupolds världsmästargaranti, hyfsad optik, hyfsat töj i ögonplaceringen Nackdelar: inga problem att hitta bättre optik för samma pengar, lite trång i synfältet Jag har många gånger handlat Leupold för att jag känner tilltro till funktionen. Då har jag levt med avsaknaden av snabbfokus (som är ett HELVETISKT handikapp om man vill jaga tills ljuset försvinner) och medioker till halvschysst optik. VX-R är inget som sätter ny världsstandard i skärpa och upplösning direkt, men optiskt är den användbar i de flesta situationer - mer nu än tidigare iom snabbfokus - och jag skulle sällan känna mig handikappad med en dylik på bössan. Skulle jag köpa en själv? Nja, inte ny iaf - den är lite för dyr för vad den erbjuder rent optiskt. Skulle jag känna mig jävligt nöjd över en begagnad inhandlad för halva nypriset? Jo för fan! Skulle jag rekommendera den som prisvärd för andra än analretentiva optikbögar som jag själv? Mjoo, det måste man väl ändå säga... -- Mats
Publicerat Juli 6, 201114 yr Författare Fick i dag mail från usps att paket är på väg till mig så nu är kikaren och ringarna på väg hem den är väldigt efterlängtad Skickat från min Iphone 4
Publicerat Juli 13, 201114 yr Författare Ja i går dök kikaren upp med en avi att betala tull och moms kikaren monterades direkt och i dag inskjuten nöjd än så länge
Publicerat Juli 13, 201114 yr Ja i går dök kikaren upp med en avi att betala tull och moms kikaren monterades direkt och i dag inskjuten nöjd än så länge Kul ! Själv så sköt jag in min för ett par veckor sedan. Men jag vill ändå skjuta på lite banor, Säve är stängt hela Juli och det var ju skit för jag skulle vart dit med några kompisar för lite nöjesskjutning. Hyggligt laddad inför rävpremiären är man dock.
Publicerat Januari 11, 201214 yr Bumpar den här tråden då jag är lite sugen på en 1,25 - 4 glugg med FireDot duplex till 9,3an. Ni som införskaffat en vx-r är ni nöjda? Andra kommentarer? Mvh
Publicerat Januari 11, 201214 yr Jag är nöjd med min 3-9 x 50, köpte den billigt under en resa i USA och har egentligen inget negativt att framföra. Har inte haft så mycket annat att jämföra med heller, men helt klart nöjd. Mvh Cris
Publicerat Januari 11, 201214 yr Jag har den minsta VX-R:en och är jäkligt nöjd. Om det är något jag ska klaga på så är det belysningsknappen, jag personligen tycker bättre om vred än knappar. Visst du kommer inte åt knappen av misstag iom att den sitter som den gör men om det gäller att snabbt ändra ljudstyrkan på punkten så är vred enligt mig ett bättre val. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat April 25, 201411 yr Vad tycker ni om man ska välja mellan Zeiss Conquest 3-9x50 1" tub - 5495kr och Leupold VXR 3-9x50 belyst 30mm tub för ca 6600kr? Båda med riktmedel 4. Tacksam för svar!
Publicerat April 25, 201411 yr Zeiss Conquest är ett hop plock du får ingen garenti i sverige ,, Nikon ,meopta har bra kikare annars,,
Publicerat April 26, 201411 yr Zeiss Conquest är ett hop plock du får ingen garenti i sverige ,, Nikon ,meopta har bra kikare annars,, Aha... vilken Nikon model tipsar du isf?
Publicerat April 26, 201411 yr Vad tycker ni om man ska välja mellan Zeiss Conquest 3-9x50 1" tub - 5495kr och Leupold VXR 3-9x50 belyst 30mm tub för ca 6600kr? Båda med riktmedel 4. Tacksam för svar! Zeissen är bra mycket bättre optiskt. VX-R är dugliga dagsljussikten, men ganska sunkiga när det skymmer.