Publicerat Juni 19, 201114 yr Jag har precis gjort färdigt ett blad i UH15LM kolstål 3 mm tjockt. Det är en stick kniv jag funderar på att ha i mitt sortiment. Vad tror ni om den. Seved
Publicerat Juni 19, 201114 yr Ser bra ut, jag är lite svag för kolstål även om rostfritt är praktiskt.
Publicerat Juni 19, 201114 yr Författare Tack ska ni ha Bladet är 30 mm brett och 200 mm lågnt. Ja rostfritt är nog mera praktiskt. Funderar på att göra den i AEB-L oxå. Seved
Publicerat Juni 19, 201114 yr Författare Tackar . Jo jag ska nog göra den i AEB-L oxå. Jag har några skurna i Elmax, ska bara se hur många sådana beställaren ska ha. Seved
Publicerat Juni 19, 201114 yr beställaren...(kolla mitt "nick name" jag behöver troligtvis mer än vad jag trodde när vi började med projektet, speciellt när jag får den här första prototypen J.
Publicerat Juni 19, 201114 yr Författare Ha ha nu ser jag ha ha Hobbe. Hoppas allt är bra med han. Det låter ju bra det. Det finns mer stål där det här kommer ifrån . Ha ha ja nu får dom en riktig teaser . Hobbe är designern av bladet. Seved
Publicerat Juni 20, 201114 yr Tjena Seved. Den däe såg riktigt häftig ut. Gör färdigt den här nu blixtsnabbt så att vi får se bilder hehheh..
Publicerat Juni 20, 201114 yr Författare Tackar Kimmo . Just den här ska iväg till hobbe, för skaftning. Men jag har två till på G nån och en av dom tänkte jag iaf skafta. Seved
Publicerat Juni 20, 201114 yr Jag ska försöka att vara effektiv... reser en del tyvärr men återkommer så fort som möjligt.. Seved; har hämtat Wicked edge nu, ser gedigen ut. Ska se om jag hinner prova den ikväll. J.
Publicerat Juni 26, 201114 yr Det har ju gått flera dagar nu... var är bilderna på det färdiga arbetet?? För det är väl klart?
Publicerat Juni 26, 201114 yr Författare Det har ju gått flera dagar nu... var är bilderna på det färdiga arbetet?? För det är väl klart? He he han är nog ute å jagar i helgen. Seved
Publicerat Juni 26, 201114 yr inte ens jagat 2 beningar i helgen.... kniven har kommit men jag sitter på Arlanda just nu ( sas försenat igen ) kommer hem på fredag kväll, så på lördag ska jag nog börja med den. kanske får användning för den i slutet på nästa vecka när vi är ett par stycken som ska försöka decimera vildsvinen( hoppas inte på eftersök, men....). J.
Publicerat Juni 26, 201114 yr Författare Det var illakt. Men som sagt man måste ju jobba ihop pengar, så man har råd med fritiden. Seved
Publicerat Juni 27, 201114 yr Fördelen med att planet var försenat blev att jag kunde spendera lite pengar hos Nordell´s... micarta & G-10 beställt till ett gäng stick knivar. J.
Publicerat Juni 27, 201114 yr Författare Jaha se där ja . Då är allt klart för helgen då. Bara en 6 pack så är helgen räddad Seved
Publicerat Juni 27, 201114 yr Men hallå!!!! skafta dom så vi får se :ph34r: :lol: Fan men e ju nyfiken i en strut. MVH å de bestämdaste Eas
Publicerat Juni 27, 201114 yr bladet är i Stockholm & jag i Oslo..... funderar på vilket mtrl handtaget ska bli... det här är en prototyp.. dom "riktiga" är skurna i Elmax det jag har att välja på är: digital camo -micarta svart linne micarta grön linne micarta sand färgad G-10 orange G-10 Svart G-10 desert iron wood (blir garanterat till en av Elmax bladen) tanken med stick kniven är att den inte ska bli fööör "tactical" lutar åt sand G-10 eller Orange G-10 eller ... J.
Publicerat Juni 27, 201114 yr Författare Ja sandfärgad med svart eller blå spacer är en av mina favvisar. Sen skulle skulle nog camo nog passa bra på kolstålarn tror jag. Svart G10 å blå spacer är ju bra oxå. Seved