Publicerat Juli 2, 201114 yr Författare Det där ser riktigt lovande ut . O hobbe fick vara med oxå. Seved
Publicerat Juli 3, 201114 yr Det blev Ironwood & röd vulcan fibrer, tyckte det passade bäst till den första som är kolstål. Hade ingen direkt plan på hur handtaget skulle se ut, så jag körde vart efter . Ironwood är hårt( därav namnet...), så det blev mycket jobb med filar, dremmel & slip papper... urtag för fyra fingrar på ena sidan & för ett finger på andra sidan. kör igång med slidan imorgon, tror jag.. J.
Publicerat Juli 3, 201114 yr Författare Titta ja . Jäklar så bra det det vart. Nu är premiären gjord på denna modell, å vilken premiär sen. Den blev jäkligt fin. Ironwood pasar som ini fn till den där. Seved
Publicerat Juli 3, 201114 yr Ja jääklar vad fin den blev. Kan tänka mig att den är skön i näven också.
Publicerat Juli 3, 201114 yr Tackar så ödmjukast! Japp, ordentligt grepp får man. Eftersom Seved håller på med 6 st i Elmax till mig så blir det nog lite olika utseende på handtagen vart efter. Seved: efter drygt ett år sedan vi började med kniven så är det riktigt roligt att ha en första klar ( blir ännu roligare med Elmax som är lite tjockare & rostfri ) Döpte den till "Cleaner", eftersom när/om den behövs så är det för att " städa" upp efter sig själv eller andra J.
Publicerat Juli 3, 201114 yr Författare Ja det är riktigt roligt för mej oxå. Jag har velat strta med dom länge nu, men inte hunnit. Ja Elmaxen ska bli kul. Dom blir ena riktiga pjäser dom. Ja cleaner passar ju bra. Ska bli kul o höra hur den funkar, även om det är tråkigt med eftersök o dyl. Seved
Publicerat Juli 3, 201114 yr lite lugnare nu, hemma varannan vecka. ska jaga torsd & fredag , "hoppas" att "The Cleaner" inte behövs... själv då? J.
Publicerat Juli 3, 201114 yr Författare Ja jag går o suktar efter semestern som börjar om 3 veckor. Då ska det bli lite knivmakeri o hus snickeri . Jasså trevligt, ska vildsvinen få sej en duning. Nej vi ska väl hoppas att ni slipper skadeskjutningar. Annars får du väl använda cleanern till o grilla korv med Seved
Publicerat Juli 4, 201114 yr sliran klar, gjorde en "sandwich" model, första av den modellen som jag gjort.. tycker själv att den känns lite för bred.. tror att jag gör en vikslida med kydex inuti för att slimma ner den. J.
Publicerat Juli 4, 201114 yr Hobbe . Den där har du gjort förjäkla fin alltså Snygg design av bladet och snygga skalor :wub: MVH Eas
Publicerat Juli 5, 201114 yr sliran klar, gjorde en "sandwich" model, första av den modellen som jag gjort.. tycker själv att den känns lite för bred.. tror att jag gör en vikslida med kydex inuti för att slimma ner den. J. Smidig design på skalorna just med fingergreppen, smart! Mvh / Karl-Erik
Publicerat Juli 6, 201114 yr det blev en ny slida... la ett rör ovanpå bladet innan jag formade kydex runt bladet, röret togs bort & nu är det en bra kanal för blod/vatten att rinna rakt igenom så den är lätt att hålla ren nu med "plast" inuti. shaft läder runt omkring. det är ett bra "klick" när kniven sätts i & den sitter säkert utan att ramla ur J.