Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
partys

Nya deben grytpejl....

Recommended Posts

partys

Har jag fått i min näve idag....ett himla pipande blev det hoppas man hinner testa praktiskt i vår.......plus för den oranga färgen och lilla (tunna )halsbandet......hoppas bara man får kläm på den......

Nån som provat ????

Min utvärdering kommer väl va det lider....

Beretta

Nix. Har aldrig hört talas om den.

Bild?

Guest Alven

Bara sett bilder på den. Hur är batterikonstruktionen på den? Det är väl egentligen enda nackdelen jag ser på den gamla, att man måste stoppa ngt mellan så att säga. Är det visuell skala på den också eller hur får man reda på djupet?

partys

Bilder på pejlen.....

post-81-1143060597_thumb.jpg

post-37-1143060597_thumb.jpg

post-37-1143060598_thumb.jpg

partys

Halsbandet....

post-81-1143060707_thumb.jpg

post-37-1143060707_thumb.jpg

post-37-1143060708_thumb.jpg

partys

Ja pejlningen verkar ska gå till så att enligt reklam och test av mig (oss ) i köket......man har en om ställningsknapp mellan search och locate och det verkar funka sen talar diode3rna om vilket djup det är på och ljudet i den ändrar också tonhöjd .....så den som lever får se......- för att halsenheten verkar lite klen.....blir väl några varv tejp rund denna....

Foxkiller

Rapportera"Partys" när du har testat den i grytet...jag är nämligen lite nyfiken. ::)

Jag använder den andra modellen som du hade på fotot.

Ivan

Hejsan. Hur får man lättast tag på en sådan pejl och vad kostar den?

Helvete vad timmar man frusit utanför rävgryt väntandes. Har haft en Jack russel och en strhrs tax till gryten nu har jag en korthårs tax som verkar lovande

Foxkiller

Helvete vad timmar man frusit utanför rävgryt väntandes. Har haft en Jack russel och en strhrs tax till gryten nu har jag en korthårs tax som verkar lovande

Eftersom jag bor i Finland så kan nog någon annan svara på var dom finns att köpas.

Men jag har annvänt den äldre modellen i flera år på min Jack Russell och det är nog ett utsökt hjälpmedel vid grytjakt...och kanske en billig livförsäkring på hunden om den skulle fastna nogon gång.

Ivan

ja det är det värsta med ha hund i gryt ,att det kan ta tid innan de kommer opp ibland. Mycket smidigare när man jagar kanin med iller,då är det bara att täppa till hålen och sätta dit en fälla.

Så gör man ju inte riktigt med en hund.

Lite OT..Vad sägs om en bytes jakt förresten,kanin och andjakt mot mårdhundsjakt

partys

Knut Edén har den hemma tror jag, om inte vi köpte de sista, ;) 1795:- står det på prislappen....

Annars kan man kolla på Deben.com ....

kettukiller

Har inte nån grytpejl själv men har hört av endel som använt sig av både den nya och gamla modellen...och de rekommenderar ofta den äldre modellen...

Guest Alven
Har inte nån grytpejl själv men har hört av endel som använt sig av både den nya och gamla modellen...och de rekommenderar ofta den äldre modellen

Vet du varför de rekommenderar den gamla modellen? Är den mera lättanvänd eller vad?

kettukiller
Vet du varför de rekommenderar den gamla modellen? Är den mera lättanvänd eller vad?

Jag tror att den ska vara mer lättanvänd..men kan ju som sagt var inte varken bekräfta eller dementera detta...

partys

Var ute och kollade av en par gryt härom dagen och det verkar kunna funka riktigt bra men som med den gamla ligger inte hunden still inom samma område får man springa och jaga....det var ett stort gryt som det befaras ligga grävling i men den låg aldrig fast så vi bröt.....och så är dom inte lovliga nu .....skönt med hund som man kan kalla in/ut....

Perra

1795:- tar de för den på www.torsbohandels.com också!

Guest tjuren70

Hejsan !

Jag vet att Contact ( Reperto ) har den nya deben pejlen. Det fanns tydligen en till ny modell som kallades "Terrier Finder Long Range"

Ringde och pratade med dom idag och den kommer ut på marknaden i slutet på april.

Jag har den gammla deben med ska införskaffa en ny. Tycker den gammla har lite dålig räckvidd.

Foxkiller
Har jag fått i min näve idag....ett himla pipande blev det hoppas man hinner testa praktiskt i vår.......plus för den oranga färgen och lilla (tunna )halsbandet......hoppas bara man får kläm på den......

Nån som provat ????

Min utvärdering kommer väl va det lider....

" Partys"...hur går det med utvärderingen...funkar den bättre eller sämre än den gamla pejlen  ???

Roggman66

Hur har det gått med den nya pejlen?

Den ser ju onekligen smidigare ut, kanske lite plastig och inte lika robust. Utlåtande!!??

MVH Roggman66

Sajmon

Kan man pelja sin hund ovan mark med grytpejlen?

Roggman66

Nej! Min, den gamla markerar bara till 15 fot.

karlsson

vi har en Terrier Finder Long Range och den fungerar ypperligt så länge inte hunden går allt för djupt. har dock kommit ännu en ny från tyska ortovox som visst ska överträffa det mesta och ha en räckvidd på 40 meter. ska försoka beställa en brochyr imöra.

kettukiller
vi har en Terrier Finder Long Range och den fungerar ypperligt så länge inte hunden går allt för djupt. har dock kommit ännu en ny från tyska ortovox som visst ska överträffa det mesta och ha en räckvidd på 40 meter. ska försoka beställa en brochyr imöra.

Hmm....40 meter...då skulle den räcka bra till en smålandsstövare som jag dömde för några år sedan..hehe.Iaf vid andra släppet....

partys

Fördelar med den nya....längre räckvidd, lättare hitta hunden vid stora gryt....smidigare ....användarvänligare....lättare byta batterier orange så man hittar den verkar minst lika hållbar och robust som den gamla mindre smutsknslig ( den ska tydligen vara vattentålig).

Lika svårt som den gamla att lokalisera om hunden rör sig. Annars tycker jag det går bra.

Pillrigare med batterierna i halsbandet verkar ömtåligare halsband än på det gamla men det är å andra sidan så tunt så det ligger nästan inbäddat i pälsen. Dra alltid några rejäla varv tejp runt den sen du aktiverat den.

TIPS: Fixa det innan du far hemifrån på morgonen eller lämnar bilen det är nog svårt ändå utan kallafingrar och dåligt ljus batterierna räcker åtskilliga dygn.

EN DJÄVLA LJUDVOLYM.....tejpa över högtalarhålen.

Ja , slutsats so far so god...utan att vara en "underjordsgps"....det är så mycket annat som kan störa med dessa pejlar speciellt att den vrids runt halsen och hamnar på sniskan..... ta för vana att vrida till den när hunden kommer upp.

tjt hunter

jag har också köpt den ny och är jätte nöjd med den förutom ljud nivån jag har också tejpat över högtalaren

(tyska ortovox som visst ska överträffa det mesta och ha en räckvidd på 40 meter.)jag var och jagade med  en tysk som hade denna pejlen och vi provade den en gång och jag var inte alls nöjd den var jätte svår att pejla med