Publicerat Juni 27, 201115 yr Någon annan som har poblemet med att tysken attackerar både skotrar och mopeder? jag har en tysk tik på 2 år som är helt galen i specielt mopeder och motorcyklar det går inte att sätta dig på en moped utan att och skriker biter och blir helt galen i helgen gick det till och med så långt att hon bet brorsan i benet genom byxan så att han fick ett sår när han skulle försöka köra iväg så bet hon sig fast i fram skärmen. Annars är hon snäll som ett lamm och skulle aldrig göra någon människa illa hon låter små barn göra i princip vad som hellst med henne utan att hon bryr sig.
Publicerat Juni 27, 201115 yr hade en JR som ville äta upp alla bussar.................................................
Publicerat Juni 27, 201115 yr Författare Ska även tillägga att hon hatar även dammsugare, sodastreamers och elvispar mm.. det finns ingen som vet om man kan göra nått åt saken?
Publicerat Juni 27, 201115 yr det är svårt. min hatar HÖGER fönsterhiss i bilen. en ovetande kompis körde ner rutan och vips, så var hunden en halv tand fattigare.. kör aldrig ner passagerarrutan längre när hunden är med. går inte att få bort. mvh
Publicerat Juni 27, 201115 yr Författare Haha jag funderade på skaffa mc kort men nu jag har ångrat mig
Publicerat Juni 27, 201115 yr Är nog rasrelaterat... hade tyskhane född 85.. han hög heldlöst i min bils däck så fort vi hoppade ur bilen. Slutade med att han punkterade framdäcket.. Hade dessutom en TJT tik på prov ett par veckor nu i vår.. Hon jagade allt som rörde sig från flygande löv till timmerbilar... Tyvärr har jag inga bra tips annat än att inte tolerera beteendet. Stämma i bäcken som det heter.... innan det går överstyr. Ruska om o ta i o tala om att man inte gillar vad jycken sysslar med. Obs inte lika med att slå.. Men det gäller o hitta vägen fram till ärthjärnan.. så de lär sig nått..
Publicerat Juni 27, 201115 yr har en JR han kan ikke lide noget der laver støj, græsklippere motorsave og alt mere af den slags , der er lidt Tysker i ham kalle.
Publicerat Juni 27, 201115 yr Först måste du slå fast varför hunden gör som den gör, verkar hunden rädd? Verkar det som att den vaktar revir? Har den blivit påkörd eller utsatt för något obehagligt i samband med buller?
Publicerat Juni 28, 201115 yr Jag vrålar som fan då min JR ska döda dammsugare, cyklister, robotdammsugaren, gräsklipparen mm... det är riktigt trist men jag blir råförbannad, går efter och skäller och viftar med armarna, ja du fattar. ett tag hade jag en liten plåtburk med småsten i. när jag tröttnade kastade jag burken åt hans håll och när den landade så skrek jag "hit". efter ett tag så var det lite "jobbigt" att burken kom flygande och landade breve så när han hörde burken skramla så sket han i det... vet inte om det hjälper...
Publicerat Juni 28, 201115 yr Har också en tysk som attackerar det mesta på hjul. Tror faktiskt mer att det är hjulen som snurrar dom blir förbannade på mer än själva fordonet. Sist drog jag en hink vatten över honom när han skulle käka upp åkgräsklipparen. Det hjälpte
Publicerat Juni 28, 201115 yr Har också en tysk som attackerar det mesta på hjul. Tror faktiskt mer att det är hjulen som snurrar dom blir förbannade på mer än själva fordonet. Sist drog jag en hink vatten över honom när han skulle käka upp åkgräsklipparen. Det hjälpte +1.. undrar hur många gånger det varit nära att man cyklat över huvet på henne när hon får för sig att hugga framhjulet medans man cyklar.. inte varken rädsla eller äkta ilska tycker jag.. "tjt-tillt medium Xtreema 2" kan man kalla det.. hursom. ilska med rusk, hjälper oftast men inte mot denna typ av tilt. ;( fast jag har inte så stora problem med det.. mest charmigt och hör till rasen:) men jag förstår ts stress om man fan int ens får bubbelvatten till maten:D mvh
Publicerat Juni 28, 201115 yr Man får ju bestämma sig lite för vad som kan tolereras och inte. Vissa saker får man inte ur den speciellt som 2 åring. Själv blundar jag för vissa mindre hyss och korrigerar det som prioriteras enligt mig. Fick bort utfall mot cyklister på min 6 månaders nyss, använde kopplet med lite snärt när hon rusade ett par ggr. Åkgräsklipparen är omöjlig, det blir ståndskall direkt. Personligen tycker jag elhalsband borde vara lagliga och skulle i sådant fall lätt tillämpas och ge god effekt, men tyvärr finns det väl för många idioter som inte skulle kunna hantera ett sådant på rätt sätt.
Publicerat Juni 28, 201115 yr Jag hade en tysk hane som försökte döda min propeller när båtmotorn gick igång, han förlorade varenda gång:)
Publicerat Juni 28, 201115 yr Skall egentligen inte skratta men det går inte att låta bli om man läser vad som skrivs i detta ämne . Vad som fungerat för mig visserligen inte på Tyskterriers utan på foxar & Dsg:s är vattenslangen utomhus & citronsprej inomhus. Man skall kanske ha hjälp av en kompis då vattenslangen andvänds annars kan hunden koppla ihop obehaget med dig. A skrika & hojta kan mycket väl få motsatt effekt . //Lasse D. Ps kanske var frugan klok som hindrade mig att köpa en tysk.
Publicerat Juni 28, 201115 yr Jag vrålar som fan då min JR ska döda dammsugare, cyklister, robotdammsugaren, gräsklipparen mm... det är riktigt trist men jag blir råförbannad, går efter och skäller och viftar med armarna, ja du fattar. Du får ursäkta men det kan ge precis motsatt effekt när du gör detta. Hunden uppfattar det det för det mesta som att du stödjer den i det beteendet den just håller på med. Det kan medföra att det blir värre och värre eftersom hunden har uppfattat det som att det är den och inte du som skall ta och reda ut situationen.
Publicerat Juni 28, 201115 yr Jag vrålar som fan då min JR ska döda dammsugare, cyklister, robotdammsugaren, gräsklipparen mm... det är riktigt trist men jag blir råförbannad, går efter och skäller och viftar med armarna, ja du fattar. ett tag hade jag en liten plåtburk med småsten i. när jag tröttnade kastade jag burken åt hans håll och när den landade så skrek jag "hit". efter ett tag så var det lite "jobbigt" att burken kom flygande och landade breve så när han hörde burken skramla så sket han i det... vet inte om det hjälper... Vi förstår precis vad du menar men tyvärr det gör saken bara värre . Själv har jag givetvis aldrig överreagerat på vad någon av mina hundar hittar på .
Publicerat Juni 28, 201115 yr Jag har typ samma problem med min gråwachteltik. Hon ÄLSKAR/HATAR tåg.....Har järnvägen mitt igenom marken och har försökt med allt sedan hon var valp. Hittar jag inget som funkar så BLIR hon överkörd en dag. När tåget hörs så spetsar hon öronen och drar. Har 100% inkallning nu men om hon jagar i höst så är jag rädd för att det är kört. Får väl lära mig tidtabellen och koppla när det är dax annars...... Någon som har förslag på hur jag skall bära mig åt?
Publicerat Juni 28, 201115 yr Jag har typ samma problem med min gråwachteltik. Hon ÄLSKAR/HATAR tåg.....Har järnvägen mitt igenom marken och har försökt med allt sedan hon var valp. Hittar jag inget som funkar så BLIR hon överkörd en dag. När tåget hörs så spetsar hon öronen och drar. Har 100% inkallning nu men om hon jagar i höst så är jag rädd för att det är kört. Får väl lära mig tidtabellen och koppla när det är dax annars...... Någon som har förslag på hur jag skall bära mig åt? Springer hon alltid samma väg mot tåget ? För är det så att hon alltid springer samma väg så går det att få en kompis att stå i bakhåll med en vattenslang eller några hinkar kallt vatten . Värt ett försök. //Lasse
Publicerat Juni 28, 201115 yr Jag har typ samma problem med min gråwachteltik. Hon ÄLSKAR/HATAR tåg.....Har järnvägen mitt igenom marken och har försökt med allt sedan hon var valp. Hittar jag inget som funkar så BLIR hon överkörd en dag. När tåget hörs så spetsar hon öronen och drar. Har 100% inkallning nu men om hon jagar i höst så är jag rädd för att det är kört. Får väl lära mig tidtabellen och koppla när det är dax annars...... Någon som har förslag på hur jag skall bära mig åt? Elstängel en vecka, sen har du problemet ur världen
Publicerat Juni 28, 201115 yr Har polare med stövare som har järnävgen rakt igenom marken. Han har altid tagi valpen tätt inpå rälsen när tåget kommer och medvetet skrämt skiten ur valpen och så har de sprungit därifrån. Brukar fungera bra, en av stövarna så pass bra att när tåget kom så tystnade hon o tvärstannade för att sen när det passerat driva hon vidare. Hur det fungerar med vuxen hund som redan skaffat sig erfarenhet av tåg vet i fasen.. Ibland önskar man att elhalsband va tillåtet... Iallafall vid sådana här för hunden livsfarliga olater..
Publicerat Juni 28, 201115 yr Det kvittar var vi är på marken så drar hon mot ljudet. Har sedan hon var valp försökt med allt. Började med att ligga ca 20m från rälsen sen när vi hörde tåget komma så började jag gny och krypa från spåret för att sedan springa in i skogen (Hoppas ingen såg oss...)Har varit ARG, fyat viftat och slått med armar och ben ja jag vet inte vad...vattenpistoler tutor ja allt vad jag kommit på. Skall tilläggas att hon är världens goaste hund annars i alla lägen och peppar peppar 100% i inkallning även med vilt (än). Har nu gjort som många andra.............hellre det än att tåget tar henne. Ser detta som en SISTA lösning/försök. Skall prova lite annart först nu i augusti.
Publicerat Juni 28, 201115 yr Vi förstår precis vad du menar men tyvärr det gör saken bara värre . Själv har jag givetvis aldrig överreagerat på vad någon av mina hundar hittar på . trist för er med tyskar då för här funkar det skulle just vilja se dig behålla lugnet när hunden gnager sönder tangentbordet eller nåt det är sååå enkelt att behålla fattningen exempelvis när odågan plockat 103 knutar i den kinesiska mattan, mitt i... det är i övrigt såå härligt att ibland här på forat läsa om hur enkelt det är att uppfostra hund synd att det aldrig drabbar mig och alla jag känner som har hund
Publicerat Juni 28, 201115 yr det är i övrigt såå härligt att ibland här på forat läsa om hur enkelt det är att uppfostra hund *skrattar* Jo du, tänk om det vore så.... *suckar njutningsfullt*
Publicerat Juni 28, 201115 yr Har man valt Tjt så får man finna sig i att allt från råttor till väghyvlar betraktas som jaktbart och att hunden aldrig sett sig i spegeln och förstått hur liten den är. Bara att skaffa en jäkligt bra allriskförsäkring och en lika bra hundförsäkring. För båda kommer att behövas mer eller mindre ofta. Samma med ett strävhår. En kompis sa att det är sju års olycka att ha sönder en spegel men skaffar man ett strävhår så får man räkna mellan 9-12 år. Jag ler bara för jag har hört så mycket om tyska jaktterrier att om hälften är sant så går det att göra en bok lika tjock som bibeln om alla hyss de kan hitta på. Däremot är de fina hundar att ha inom familjen.