Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vildsvins "jakt" på Discoverychannel

Featured Replies

Publicerat

Jag har också skickat ett bidrag på hur jag ser det! ^_^

• Svar 73
  • Visningar 11,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Åh, hade hon googlat sig själv - vad gulligt!

• Har lite svårt att förstå att en marknadskoordinator ser problem med att få sitt namn nämnt i samband med den produkt man jobbar för? Borde man inte byta jobb då?

• http://www.discoverychannel.se/kontakta-oss Min text: "Jag har jagat i snart 30 år. Jag har alltid vinnlagt mig om att jaga med kärlek till viltet och naturen. Jag har ALDRIG sett något så sadistiskt

Publicerat

Grejen med detta är ju att programmet är ju redan inspelat och har antagligen gått i repris 2 år i US of A.

Är det nån som sett programmet i sin helhet?

Eller kritiserar vi trailen bara?

Publicerat

Betyder det att vi måste se det här då? Att vi skall acceptera det tvivelaktiga programmet eller faktiskt göra något åt det?

Vad mer än trailern vill du se, det är runt tio jaktbrott att se i den enligt svensk lag, behöver du fler?

Tycker nog att man kan klara sig utan att sända det för att kunna kritisera det.

/Christian

Publicerat

Ne fy fan.... jag kollade på trailen igen,det finns inget glamoröst i att försöka skrämma ihjäl ett svin.

Låt mailen hagla! :lol:

"Droppen urholkar stenen icke genom sin kraft, utan genom att ständigt falla."

Publicerat

Gott citat ^^

Publicerat

jag ringde faktiskt till dem igår,

på discovery alltså,

de ville inte prata med mig om programvalet och den tjej jag pratade med på planeringen ville inte ta i frågan om kritik mot programmen.

Lite klent kan tyckas.

/Christian

Publicerat
  • Författare

jag ringde faktiskt till dem igår,

på discovery alltså,

de ville inte prata med mig om programvalet och den tjej jag pratade med på planeringen ville inte ta i frågan om kritik mot programmen.

Lite klent kan tyckas.

/Christian

Hm.. man kunde ju tro att de va lite intresserade av vad tittarna har för åsikter om det som visas...

Måste väl vara hela affärsgrejen för en TV-kanal vad tittarna tycker o vill se??

Publicerat

Vi kanske inte är en tillräckligt kraftfull tittargrupp?

Men jo, en tolkning är att man har förstått att detta inte är ett program som är popis och då är det enklare att ducka frågan om dess varande än att stå upp och ta diskursen mot så pass övertygade personer som vi är.

Men jag vet inte.

/CHristian

Publicerat

Bra gjort Christian!

Fan vilken skum inställning måste jag säga. Nu kan det ju tyvärr vara så att den enda kritiken dom har fått består av våra mejl och det kan ju betyda att dom fullständigt skiter i ett tiotal sågningar. Vad vet man?

Trist är det hursomhelst. Kundvård är knepiga grejor uppenbarligen. Jävla träskallar!

//F

Publicerat

^_^

Gott citat ^^

Publicerat

Om dom nu har flera miljoner svin o så mkt problem kan dom väl anordna ett par stora jakter. Det borde ju gå mkt fortare. O vara mer humant!

Publicerat

Man vill vara human o inte döda dom, men låta dom sitta i bensnara i över 12 timar för att sen övermanna och slänga på ett flak :unsure:

Frågan är vad som händer sedan, släps djuret någon annan stans eller skjuter de den.

//

Publicerat

Man vill vara human o inte döda dom, men låta dom sitta i bensnara i över 12 timar för att sen övermanna och slänga på ett flak :unsure:

Frågan är vad som händer sedan, släps djuret någon annan stans eller skjuter de den.

//

De skulle ge bort grisarna till andra familjer och självklart dödar de dem.

Grattis förresten! ;)

Publicerat

Man kan tycka vad man vill om innehållet men man ska oxå ha klart för sig att ALLT som visas i TV har ett manus, är regisserat eller klippt på något sätt vilket INTE ger en korrekt bild av verkligheten.

Sen kan man tycka vad man vill om andra länders sätt att ta itu med problemen. Jakt eller inte?

Publicerat

De skulle ge bort grisarna till andra familjer och självklart dödar de dem.

Grattis förresten! ;)

Varför då inte döda dem med en gång :unsure:

Att ge bort köttet till behövande ser jag som en god gärning.

Tack, alla blir vi en dag äldre varje ny dag.

//

Publicerat

Typisk amerikansk produktion som borde ha haft rubriken "pest-control", jakt är det inte. Produktionen är riktad mot den amerikanska publiken, jag skulle bli förvånad om TV-teamet har brutit mot några lagar i Florida, Texas eller Hawaii.

Synen på jaktetik och "pest-control" är ytterst varierande över jordklotet, jag har t.ex. fått fan för att vi i Sverige skjuter på djur i rörelse (drevjakt) och att vi skjuter skott (s.k. "sky-busting") utan att veta var kulan faller ner (toppfågeljakt).

Återigen, som detta presenterades så är det (dramatiserad) pest-control orsakad av ekonomi eller personers oro. Det kunde lika gärna varit kaniner i Australien eller på Nya Zeeland som "ställt till det". Hade det varit en amerikansk TV-producent inblandad hade kaninerna rest sig på bakbenen och gnisslat tänder redo för attack, TV-teamet och hjältarna hade varit tvungna att ställa kameror och pryttlar i en "vagn-borg" medan kaninerna cirklat runt i tusental ylande kampsånger.

Jag håller med att man inte borde visat detta i svensk TV då man brutit mot en hoper svenska jaktförordningar och lagar.

Raggarö

Publicerat
  • Författare

Sett skiten.

rent djurplågeri.

Såg åtmindstonde 2 pattade suggor.

Monstergrisarna som nämndes vägde inte nån över 70-80 kilo skulle jag tro.

Jag kan förlika mig med catchhundarna...även om det är plågeri de oxå. men att inte avliva tagen gris av hunden eller i fälla det förstår jag inte?

Det stacks ändå en gris som ansågs va för stor för att binda.

När samma kille först skjuter en gris med båge o sen fångar en med fotsnara, fast då ska grisen helt plötsligt bindas och det behövs 2 killar till för detta.

Hade ju gått både snabbare o humanare med bågen o avliva den fångade grisen.

Sen är det ju inte vildsvin utan från början förvildade tamsvin.

Amerikaner...

Publicerat

NS: jag tänkte på det när jag såg det också !

Det dom kallar "Huge boar" är inte så himla stort ju hade det vart ett så stort, hade dom inte kunnat lyfta upp det på bilen själva..

Publicerat

Jag mest funderade på varför de helt enkelt inte sköt dem? Måste vara både enklare o mindre plågsamt.

Publicerat
  • Författare

Retade oxå upp mig på att de färglagt ögonen på trailern..

Monstergrisar ska givetvis ha illröda ögon för att se riktigt farliga ut...:wacko:

Att skjuta borde vara effektivare...

Varför ens fånga o binda upp en gris som sitter i en fälla ???

Inser givetvis att lagar o etik är olika i olika länder men hur faen får de ihop snacket om human jakt fattar jag inte...

Men alla dessa program producerade på andra sidan pölen, typ animal rescue o fånga krokodiller osv..

Är rätt säker på att det avlivas miljoner hundar, katter o krockisar såväl som grisar utan pardon.

Men det vill man ju inte visa på TV då blir det ju inga modiga hjältar..

Det ska ju va humant o hjältemodigt...då väljer man o inte visa dödandet/avlivningen.

Förresten.. kaffeplantagen som hade fått skador..

En gren med kaffebönor var av efter att en gris skrubbat sig på trädet..

jodå de va en förlust på 20-25 dollar...

Hur många träd kan en gris skrubba sig på för att det ska bli ordentliga skador, kännbart för kaffeodlaren?

Grisarna verkade iallafall inte äta kaffebönor...

Publicerat

//

Jaa precis!!

Vafan kan dom inte vitja fällan med lite tätare mellanrum!?

-Han har suttit här hela natten och hela dagen så han är sur nu........

KONSTIGT!!? :blink:

Ne fy fan,det enda som var värt och se va bågjakten. Och den iscensatte dom bara...Hallå liksom??

Publicerat

Monstergrisar ska givetvis ha illröda ögon för att se riktigt farliga ut...:wacko:

Ett lamm ser också farligt ut om man färgar ögonen röda :lol:

Kasst program.....

Publicerat

Har inte dina grisar röda ögon !? :lol:;)

Nä ett jävla tönt program va det !

Med en jävla massa matcho attitd, : It´s the pig or me!

Typiskt over there !

Publicerat

Fler än jag som fått svar från Discoverychannel? :rolleyes:

Publicerat

Fler än jag som fått svar från Discoverychannel? :rolleyes:

Nix. Inte vad jag vet i alla fall. Ska kolla privatmejlen genast.

//F