Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En debatt på jakt och jägare

Featured Replies

Publicerat

Förstod direkt att det skulle bli en diskution om den artikeln, när jag läste den, dock verkar ni lyckats med att övertyga tvivlarna så här långt.

Trist bara att tvivlarargumenten är desamma som alltid, och allt detta finns att läsa om redan för den intresserade, som kan använda Google.. -_-

Publicerat
  • Författare

Förstod direkt att det skulle bli en diskution om den artikeln, när jag läste den, dock verkar ni lyckats med att övertyga tvivlarna så här långt.

Trist bara att tvivlarargumenten är desamma som alltid, och allt detta finns att läsa om redan för den intresserade, som kan använda Google.. -_-

Vi som varit med ett tag upplever ju att man mässar samma argument om och om igen i olika inlägg. Men så är der och så får det bli. Det mesta av tvivlarnas frågor finner man svaret till i våra trådar här. Men som bågjägare anser jag det vara min skyldighet att flika in varhelst bågjakt diskuteras och presentera korrekt information.

Annars tror jag inte att det blir bra.

Publicerat

Bra svarat JS!

Jag blir bara förbannad när jag läser vissa kommentarer.Så jag är glad att det finns personer som du som kan föra talan för en ömsom förtryckt grupp jägare!

Jag är medlem i SBJF och sitter inne på en låg ålder (24).....Förlåt att jag drog ner er i skiten ;)

Jag vill tillägga att jag är långt ifrån färdigbakad bågjägare,då har har jag ändå släppt pil sedan 3 år tillbaka.

Publicerat
  • Författare

Bra svarat JS!

Jag blir bara förbannad när jag läser vissa kommentarer.Så jag är glad att det finns personer som du som kan föra talan för en ömsom förtryckt grupp jägare!

Jag är medlem i SBJF och sitter inne på en låg ålder (24).....Förlåt att jag drog ner er i skiten ;)

Jag vill tillägga att jag är långt ifrån färdigbakad bågjägare,då har har jag ändå släppt pil sedan 3 år tillbaka.

Förbannad ska man inte bli på deras första kommentarer. Det tyder oftast på ren okunskap om vad en båge kan prestera och hur bågjakten bedrivs. Jag själv drog ner medelålder för ungefär 22 år sen när jag blev medlem i SBJF. Då var jag 25 år själv och hade jagat 2 år med båge och redan fällt mitt första vilt. Nu är man 48 och lite av en veteran i dessa kretsar. Jag är inte en färdigbakad bågjägare heller. Man lär sig något nytt för varje jakt. :lol: