Publicerat April 2, 200620 yr Skulle du kunna utveckla detta lite mer, visst måste det finnas en viss risk om unghunden springer på en gris! Personligen tror jag att det är en idivid fråga, min unghund tar varje chans han får att jaga gris, men han har dock damp eller någon annan konstig sjukdom för han fattar inte när man ska ge sig oavsett vilken sitiuation han befinner sig i...
Publicerat April 2, 200620 yr Jag menar om du vill ha en wachtelhund som ska jaga gris i framtiden. Måste den få tillfällen till detta. Jag har aldrig sett en unghund som går i väg och blir skadad av gris.Om det var det som du syftade på? Överkörda av bil har jag dock varit med om. Min erfarehet är att om dom inte klarar griskontakt som unga kommer dom inte klara det mycket bättre som äldre, undantag finns dock alltid
Publicerat April 3, 200620 yr Författare Intressant! Då är det att köra på precis som man har startat. Valpen har redan visat intresse där grisarna har varit och bökat. Sen om det är för att det är enklare att hitta roliga grenar där eller för att det luktar gris ska jag vara osagt.