Publicerat Juli 19, 201114 yr Jag behöver lite hjälp med info om en Sauer 200 str. Var och tittade på en idag men glömde och ta reda på hur bred den fasta skenan är? Är det någon som vet detta ? Jag behöver montera en skena för kikarsiktet. Vad finns det för skenor? Gärna till ett över komligt pris. Jag har en kikare med 56 mm optik, hur höga ringar behöver man på en Sauer 200 str? Tacksam för svar.
Publicerat Juli 19, 201114 yr GESAB skyttetjanst.se säljer en skena som passar sauern, optilocringar passar den skenan Andreas
Publicerat Juli 19, 201114 yr Författare GESAB skyttetjanst.se säljer en skena som passar sauern, optilocringar passar den skenan Andreas Jag pratade med GESAB idag, men dom var osäkra på om dom optilocringarna som jag har passade- Jag har dom ringarna som sitter på en separat bas. men dom kanske passar vet du något om det?
Publicerat Juli 20, 201114 yr Spuhr har en egen skena med ringar, den är dyrare än gesab´s men får bra kritik. Jag har en skena som jag inte mins namnet på, den är väldigt lik gesabs och vad jag har sett så funkar den. Köp STRn nu Fredrik //
Publicerat Juli 20, 201114 yr Författare Spuhr har en egen skena med ringar, den är dyrare än gesab´s men får bra kritik. Jag har en skena som jag inte mins namnet på, den är väldigt lik gesabs och vad jag har sett så funkar den. Köp STRn nu Fredrik // Det skall jag göra, det skall bara bli ett hål i vapen gardroben, jag har för många vapen. Spuhr skenan ser riktigt bra ut,men ringarna är 32mm långa och skenan på STRn sitter långt bak, så jag är rädd att siktet hamnar för långt bak,och med dom stora ringarna blir juster månen väldigt begränsad,kan ha fel ? Spuhr skenan är dyr 3400kr mot 940kr för GESAB. Det blir ett stadigt paket STRn väger 6,4kg och sen till kommer Nightforcen på det. Vad har du för ringar till din skena Skuris? s
Publicerat Juli 20, 201114 yr Det skall jag göra, det skall bara bli ett hål i vapen gardroben, jag har för många vapen. Spuhr skenan ser riktigt bra ut,men ringarna är 32mm långa och skenan på STRn sitter långt bak, så jag är rädd att siktet hamnar för långt bak,och med dom stora ringarna blir juster månen väldigt begränsad,kan ha fel ? Spuhr skenan är dyr 3400kr mot 940kr för GESAB. Det blir ett stadigt paket STRn väger 6,4kg och sen till kommer Nightforcen på det. Vad har du för ringar till din skena Skuris? Jag lovar att inte skvallra för Anna om du köper en Spuhr
Publicerat Juli 20, 201114 yr Jag har Optiloc ringar. Min skena kan jag flytta fram och åter i skenan, om det är att rekomendera eller inte.. Nja det vet jag ej men jag var tvungen att dra den tillbaka för att få rätt avstånd. Många bäddar skenan och det kanske kan vara en ide när man har den på rätt ställe. Tror min är norsk, ska se om jag kan hitta vilken det är. //
Publicerat Juli 20, 201114 yr Författare Jag har Optiloc ringar. Min skena kan jag flytta fram och åter i skenan, om det är att rekomendera eller inte.. Nja det vet jag ej men jag var tvungen att dra den tillbaka för att få rätt avstånd. Många bäddar skenan och det kanske kan vara en ide när man har den på rätt ställe. Tror min är norsk, ska se om jag kan hitta vilken det är. // Jag läste någonstans om ett Norskt företag som gjorde en skena till STR för optilock ringar men dom hade ingen sida på nätet, och dom var tydligen svåra att få kontakt med. Men det var ett bra pris ca 1000kr om jag inte kommer i håg fel. Vore intressant om du kom på vilket märke det var? Vilken typ av ringar är det du har? dom för separata baser eller dom som ringar och baser är intregerade till sammans?
Publicerat Juli 20, 201114 yr Författare Jag lovar att inte skvallra för Anna om du köper en Spuhr Man kan aldrig uppskatta en kär vän nog mycket Det blir att ta på sig pocker fejset och bära det för resten av livet antar jag. Hoppas dock på ett biligare alternativ.
Publicerat Juli 20, 201114 yr Skenan jag har heter eller kommer från "norsken" hittar ingen info om den på nätet Jag ska kolla hemma vilken typ av ringar jag har, blir nog till o ta bild o skicka antar jag, är ju inget proffs på olika ringar. //
Publicerat Juli 20, 201114 yr Jag läste någonstans om ett Norskt företag som gjorde en skena till STR för optilock ringar men dom hade ingen sida på nätet, och dom var tydligen svåra att få kontakt med. Men det var ett bra pris ca 1000kr om jag inte kommer i håg fel. Vore intressant om du kom på vilket märke det var? Vilken typ av ringar är det du har? dom för separata baser eller dom som ringar och baser är intregerade till sammans? företaget heter trond bråtens mekaniska. och skenorna kostar mer än 100 kr tyvärr.
Publicerat Juli 20, 201114 yr Författare företaget heter trond bråtens mekaniska. och skenorna kostar mer än 100 kr tyvärr. Det ante mig, det lät för bra för att vara sant. Sauer har väl en egen skena? Sen har ju dom där långhålls skyttarna som gör den fina mynings bromsen(Vad F-N heter dom nu igen) gjort en skena, finns på deras hemsida. Men jag kan inte få fram något pris hos deras återförsäljare. Någon som vet??? Maddog misstänker att du menade 1000kr?
Publicerat Juli 20, 201114 yr Det ante mig, det lät för bra för att vara sant. Sauer har väl en egen skena? Sen har ju dom där långhålls skyttarna som gör den fina mynings bromsen(Vad F-N heter dom nu igen) gjort en skena, finns på deras hemsida. Men jag kan inte få fram något pris hos deras återförsäljare. Någon som vet??? Maddog misstänker att du menade 1000kr? jag tror du får lägga på lite grand ca 200 norska, men köp gesab skenan lika gärna. den är en kopia på trond bråtens och nästan lika bra. men glöm inte att det i så fall ska monteras optilock på den inte gesabs ringar.
Publicerat Juli 20, 201114 yr Longrangedesign.com menar du Fredrik, deras skena verkar bara vara på prototypstadiet, ring och kolla.
Publicerat Juli 20, 201114 yr Författare Skall ringa och höra med dom. Maddog, jag har optilocringar men som jag skrev förut så är det dom med en separat bas, man skruvar ringarna på en bas som sen passar på Sakos fasta skena. Man kan välja olika höjd på ringarna men basen är den samma. Vet någon hur höga ringar man måste ha på en STR och en kikare med 56mm glugg??
Publicerat Juli 20, 201114 yr Skall ringa och höra med dom. Maddog, jag har optilocringar men som jag skrev förut så är det dom med en separat bas, man skruvar ringarna på en bas som sen passar på Sakos fasta skena. Man kan välja olika höjd på ringarna men basen är den samma. Vet någon hur höga ringar man måste ha på en STR och en kikare med 56mm glugg?? Det är dem ringarna du skall använda på en skena inte 100% på höjden men tror nog medium ska fungera. Det fina med denna lösning är att man får ett spänningsfritt montage och dessutom kan tilta med schims.
Publicerat Juli 20, 201114 yr Medium funkar på en 50 kikare funkar low. ringarna du har funkar till gesab skenan
Publicerat Juli 20, 201114 yr Författare Medium funkar på en 50 kikare funkar low. ringarna du har funkar till gesab skenan Tackar nu börjar det ordna sig, till det biligare alternativet också. Ringarna har jag,tur det nya optiloc är inte biligt. Nu blir det till att ringa GESAB och beställa.
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Författare Kan meddela att Sauern är köpt och att Sako optiloc ringarna passade precis som Maddog sa. Nightforcen passade perfekt med skenan och ringarna, det blev en stadig pjäs på ca 7 kg. Nu ska det göras laddstegar och sen skall det övas. jösses vad inställnings möjligheter det finns på en STR, ställerin den provar, ändrar, provar igen, känner att jag blir spänd i kroppen, ändrar provar igen. man lär sig något nytt hela tiden. nu börjar det likna något, 5 skott på 300 meter ca 8cm. Nu skall vi bara skruva till skiten bakom kolven oxå.
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Nu skall vi bara skruva till skiten bakom kolven oxå. Det är kört redan från början
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Kan meddela att Sauern är köpt och att Sako optiloc ringarna passade precis som Maddog sa. Nightforcen passade perfekt med skenan och ringarna, det blev en stadig pjäs på ca 7 kg. Nu ska det göras laddstegar och sen skall det övas. jösses vad inställnings möjligheter det finns på en STR, ställerin den provar, ändrar, provar igen, känner att jag blir spänd i kroppen, ändrar provar igen. man lär sig något nytt hela tiden. nu börjar det likna något, 5 skott på 300 meter ca 8cm. Nu skall vi bara skruva till skiten bakom kolven oxå. Ingen bild, no proof Visst är dom helt ok att skjuta med, ligger stadigt som synden. //
Publicerat Augusti 10, 201114 yr Författare Får man bara till inställningarna så är det hur stadigt som helst, det är bara jag som skakar som ett asplöv. JA JA, skall försöka få in några bilder då, jag var bara rädd om dig, du kommer att bli grön av avund.
Publicerat Augusti 10, 201114 yr Får man bara till inställningarna så är det hur stadigt som helst, det är bara jag som skakar som ett asplöv. JA JA, skall försöka få in några bilder då, jag var bara rädd om dig, du kommer att bli grön av avund. Kan tro det, men jag vet att du brukar hålla i väl så jag är inte förvånad att det går bra. //
Publicerat Augusti 10, 201114 yr Fredrik, innebär detta slutet på tumhåls 3006an.Du sköt ju "ganska" bra med den.
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Författare Fredrik, innebär detta slutet på tumhåls 3006an.Du sköt ju "ganska" bra med den. Japp, Den befiner sig nu mera i Dalarna hos en ny bliven jägare, Det jag inte förstod var varför han envisades med att han skulle ha på orginal kolven? Jag som tyckte björk kolven med tumhål var så fin.