Publicerat Augusti 3, 201114 yr Har nu åtlat med ärtor några veckor och det har gett resultat. Sköt dom första tre idag nu på förmiddagen, 2med hagel och en med 22wmr. Men dom är ju inte direkt lättlurad dom där duvorna. så otroligt skygga och vaksamma. Är det någon fler som vart ut? Får fixa bilder nästa gång..
Publicerat Augusti 3, 201114 yr Fick ner en under en kråkjakt i måndags. (Ej på hemma-marken) Mvh John
Publicerat Augusti 3, 201114 yr Skall ut till helgen efter denna. Det kommer att bli roligt som tusan. /Christian
Publicerat Augusti 3, 201114 yr Väntar på att arrendatorn ska slå fältet med kraftfoder utanför (havre/raps/ärtor), då ska jag skaffa en säck ärtor och panga duvor! Cammonät och bulvaner väntar, snurran smord, en låda 28g Hull i skåpet... Det mesta är klart!
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Har en hel viltåker med havre/ärter flankerad av ekskog... Väntar på premiärdatum bara, duvor i massor än så länge.
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Ja för tusan, vi for över älven i tisdags och besökte min kära gamla hemmamark och fick en riktigt fin premiär vid ett fält där de rullat bönor/vete (min kompanjon Kenny och apportör Ozzie på bild)
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Väldigt trevlig hund där Strävhår, gratulerar till en br början på säsongen. /Christian
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Måste tyvärr vänta på den 16e innan jag får panga Duva Lär nog bli någon form av kombi jakt, Bock Duva. Med tanke på antalet Rå här så lär merparten av tiden gå till Duva. Inte särskilt mycket Duvor här just nu men de ökar så sakteliga med mognaden på spannmålen. 30 ha Spannmål runt husknuten borgar för skapligt med Duva och inte långt att åka //
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Måste tyvärr vänta på den 16e innan jag får panga Duva Lär nog bli någon form av kombi jakt, Bock Duva. Med tanke på antalet Rå här så lär merparten av tiden gå till Duva. Inte särskilt mycket Duvor här just nu men de ökar så sakteliga med mognaden på spannmålen. 30 ha Spannmål runt husknuten borgar för skapligt med Duva och inte långt att åka // Jag kommer!
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Jag kommer! Bra. Jag kan behöva en Wing mate. Jag lär ringa när det drar ihop sig //
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Grattis till god jakt Vakjägaren. Kul att se så där fina resultat.... /Christian
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Sådana bilder som här ovanför gör ju inte jakthungern mindre Har nu stödinsått mer ärt/havreblandning för att ytterligare locka, och då knatade det runt en 10-taggars älgtjur nere i den nya gallringen vid ån...
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Blev totalt 60 på 2 jakttillfällen Äntligen kom Augusti med fågeljakten. mvh mazzemas
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Får gratulera dom som har lyckats!! Själv inväntar jag den 16:e, även om det inte ser så ljust ut. Har inte en duva på marken trots ärtor, som enligt expertisen skall vara det bästa. Till råga på allt så åker jag förbi en tröskad veteåker varje dag på väg till jobbet där det är sjukt mycket duvor. Det är så att man sitter och dreglar i bilen när man kör förbi. Har dessutom köpt på mig lite nya bulvaner, bla en floater som ska bli väldigt intressant att prova, förutsatt att det finns några duvor vill säga. Hoppas att det blir lite fart på duvorna under veckan.
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Får gratulera dom som har lyckats!! Själv inväntar jag den 16:e, även om det inte ser så ljust ut. Har inte en duva på marken trots ärtor, som enligt expertisen skall vara det bästa. Till råga på allt så åker jag förbi en tröskad veteåker varje dag på väg till jobbet där det är sjukt mycket duvor. Det är så att man sitter och dreglar i bilen när man kör förbi. Har dessutom köpt på mig lite nya bulvaner, bla en floater som ska bli väldigt intressant att prova, förutsatt att det finns några duvor vill säga. Hoppas att det blir lite fart på duvorna under veckan. Du får väl smyga till åkern och smyga lite med bössan...... Lycka till med floatern......
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Det är viktigt med bra gömsle! Snyggt jobbat! Är det junior på bilden?
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Måste tyvärr vänta på den 16e innan jag får panga Duva Lär nog bli någon form av kombi jakt, Bock Duva. Med tanke på antalet Rå här så lär merparten av tiden gå till Duva. Inte särskilt mycket Duvor här just nu men de ökar så sakteliga med mognaden på spannmålen. 30 ha Spannmål runt husknuten borgar för skapligt med Duva och inte långt att åka // 30 ha!!! så mycket odlad mark finns de ju knappt i hela solberga socken Du bor ju mitt ute på slätten
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Snyggt jobbat! Är det junior på bilden? Ja, om du tänker på han som vi åkte till när den där 2m boan högg mig i benet!
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Haha ja precis, inte konstigt att han fräste åt dig när du försökte sätta dig på honom
Publicerat Augusti 9, 201114 yr 30 ha!!! så mycket odlad mark finns de ju knappt i hela solberga socken Du bor ju mitt ute på slätten Nej jag bor på toppen Passa på att stå vid vägen när Växjöbon susar förbi så kan du ju "råka" åka med //
Publicerat Augusti 10, 201114 yr Nej jag bor på toppen Passa på att stå vid vägen när Växjöbon susar förbi så kan du ju "råka" åka med // De kan du lita på att jag gör