Publicerat Juli 11, 200619 yr :P Ja när de e vinter längtar man efter hösten o nu i sommarens hetluft längtar man tillbaks till vinterfjällen :P Men först ska Seger Impas av Bretoner på höstfjället
Publicerat Juli 12, 200619 yr Ska försöka få med kameran på kommande jaktturer till hösten, förhoppningsvis kommer bilder från fjällen också Borde dock skaffa en mindre ömtålig kamera :-
Publicerat November 25, 200619 yr Nu är det inte så värst länge tills man spänner på skidorna, spanar ut över vidderna och beger sig mot fjällripans rike, gissa om jag längtar? Vi får hoppas på ett gott år med många spännande färder, livsfarliga akrobatiska övningar och härliga minnen från fjällen, så som det ska vara! ;D Mvh
Publicerat November 26, 200619 yr Nu är det inte så värst länge tills man spänner på skidorna, spanar ut över vidderna och beger sig mot fjällripans rike, gissa om jag längtar?Vi får hoppas på ett gott år med många spännande färder, livsfarliga akrobatiska övningar och härliga minnen från fjällen, så som det ska vara! ;D Mvh Har Du någon snö kvar ??? Här vräker regnet ner. > Jag vaknade kl. 1/2-5 p g a att det piskade regn mot fönsterbrädan. >
Publicerat November 26, 200619 yr Jajjamen och det rejält, bara i morse kom det ca 15cm utöver det som redan ligger och det kräksnöar ännu ;D
Publicerat December 11, 200619 yr > NIAK Helt underbara, fantastiska bilder, proffsiga också. Jag riktigt känner vidderna och den klara luften. Vet du hur PRIVILEGIERAD du är som får vistas i sådan miljö ?
Publicerat December 12, 200619 yr > NIAKHelt underbara, fantastiska bilder, proffsiga också. Jag riktigt känner vidderna och den klara luften. Vet du hur PRIVILEGIERAD du är som får vistas i sådan miljö ? Tack ! Det var roligt att höra ;D ;D ;D.Jag är inget fotoproffs,har en liten gammal Olympuskamera :-Däremot är jag ute mycket och får se en del.Du skulle se bilderna jag INTE tagit Privilegierad ? Jag ? Jo så är det nog.Flyttar aldrig härifrån....
Publicerat December 12, 200619 yr Skriver nog under det niak sa. Tror inte jag någonsin skulle byta bort fjällen ens mot de viltrikaste potatislanden i skåne
Publicerat Mars 26, 200719 yr Lyfter denna tråd. Ihjaman. Tack Nä jag tror inte järven tar räv, men jag tror räven följer i järvens spår för att få färskt kött när denna slår någon ren. Vi hittade några renkadaver som järven kalasat på.
Publicerat Mars 26, 200719 yr Lyfter denna tråd.Ihjaman. Tack Nä jag tror inte järven tar räv, men jag tror räven följer i järvens spår för att få färskt kött när denna slår någon ren. Vi hittade några renkadaver som järven kalasat på. Ok Det var det jag menade med "snylta". Dom är inte dumma!
Publicerat Mars 27, 200719 yr Proffsiga bilder Seger, jag ska lägga ut lite bilder senare idag från våran ripjakt. Jag fick med mig närmare 300 bilder hem, men roligast av allt var när jag slog över till filmläge och lyckades fånga polaren när han sköt 4 ripor på 2 min.
Publicerat Mars 27, 200719 yr Så himla fina bilder!! Kan inte få nog av dem, brukar gå igenom tråden då och då, även fast man sett bilderna som är i början av tråden flera gånger så ser man dem gärna om och om igen!!
Publicerat Mars 27, 200719 yr När jag ser bilder från fjällen så knyter sig mitt bröst en smula. Är så gott som uppväxt i fjällen. Tillbringade många vintar och somrar hos mormor i Mosekälla som ligger mellan Tärna och Hemavan.
Publicerat Mars 29, 200719 yr Skitsnygga bilder Palmen. Jag känner igen området ni jagar på, har varit där en gång tidigare och pangat ripor
Publicerat Mars 29, 200719 yr Oj vilka fina bilder, Palmen! Gott om fågel o solsken, ibland är livet härligt!
Publicerat Mars 29, 200719 yr ;D såg inte ut som de gick någon nöd på er där uppe iaf!... lite avis blir man juh!....
Publicerat Mars 29, 200719 yr För djädra fina bilder Palmen och alla andra med för den delen! Ni verkar ha haft ett par riktigt bra dagar däruppe. Solsken på toppen av fjället, ett par ripor i säcken och en kopp java i näven.... oj, oj, oj!!!
Publicerat Mars 30, 200719 yr Härlig tråd som vi kommenterar. Men varför har ni snödräkt på er, jag lovar att den är helt onödig. Själv har jag en röd jacka och svarta byxor ( se bilden på mig ) och det fungerar hur bra som helst. Ser ripan dig sitter den kvar, anar ripan dig flyger den. Hemligheten är att du inte går rakt mot ripan, utan går som du ska gå förbi den. Ripan verkar då tro att den inte syns och sitter kvar, pröva får ni se
Publicerat Mars 30, 200719 yr Härlig tråd som vi kommenterar.Men varför har ni snödräkt på er, jag lovar att den är helt onödig. Själv har jag en röd jacka och svarta byxor ( se bilden på mig ) och det fungerar hur bra som helst. Ser ripan dig sitter den kvar, anar ripan dig flyger den. Hemligheten är att du inte går rakt mot ripan, utan går som du ska gå förbi den. Ripan verkar då tro att den inte syns och sitter kvar, pröva får ni se Precis vad jag har kommit fram till! Men de vita kläderna är bra mot blodet från fåglarna om man är rädd om de lite dyrare kläderna.. Men jag sk**er i snödräkten numera. Om det beror på att jag tror på teorin eller om det är för att jag aldrig får nån ripa som kan bloda ner mig får ni själva spekulera i. :
Publicerat Mars 30, 200719 yr De ligger nog lite i jägarens natur att man vill smälta in i omgivningen, iaf för mig
Publicerat Mars 31, 200719 yr Men varför har ni snödräkt på er, jag lovar att den är helt onödig.Själv har jag en röd jacka och svarta byxor ( se bilden på mig ) och det fungerar hur bra som helst. Ser ripan dig sitter den kvar, anar ripan dig flyger den. Hemligheten är att du inte går rakt mot ripan, utan går som du ska gå förbi den. Ripan verkar då tro att den inte syns och sitter kvar, pröva får ni se Snödräkterna satt på i rent forskningssyfte. Förra året hade vi inte snödräkt. I år hade vi snödräkt. Och resultatet? Jag kommer alltid att ha snödräkt på i fortsättningen. Jag ska nog även tejpa bössan och byta ut alla mörka detaljer mot vitt. Det känns bra psykiskt i.a.f.