Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Finaler

Featured Replies

Publicerat

Nästa helg, dvs 20 och 21/8 är det finaler i Jägarduvan (Gnesta,lördag) och Gyttorp cup,jaktstig(Vingåker,söndag).

Nån som ska dit??

Publicerat

Jag ska till Vingåker men jag åker nog på söndag, det blir inte så ensamt då =)

//Mekus

Publicerat

mjo ska väl till vingåker iaf. Får se hur det blir på lördag

Publicerat
  • Författare

Jag ska till Vingåker men jag åker nog på söndag, det blir inte så ensamt då =)

//Mekus

Editerat!!!! Mitt klantarsle, menade ju naturligtvis söndag........

Publicerat

Om det är nån som åker från jönköpingstrakten eller passerar densamma på vägen till vingåker på söndag och har plats för en till så hojta gärna till.

/Fredrik

Publicerat

Åker inte, vill ju inte förnedra Pippi Långstrum ännu en gång :P

På söndag jagas det björn B)

Publicerat

Jag ska åka! Måste ju försvar sin titel :P Men jag har inte fyllt en enda stig i år så de vettikatten hur det slutar....

Publicerat
  • Författare

Åker inte, vill ju inte förnedra Pippi Långstrum ännu en gång :P

På söndag jagas det björn B)

Fan, då kanske man har en chans..........men skulle nog hellre jaga björn.......... :blush:

Publicerat

Skulle till vingåker, men nu vet ja inte hur de blir. De hotar med att åka till sommarstugan här hemma :/

//Martin

Publicerat

finaler? Kan man åka och panga ändå?

Tror knappast jag kvalat in, men det kan juh vara roligt att gå en sväng.

Publicerat
  • Författare

finaler? Kan man åka och panga ändå?

Tror knappast jag kvalat in, men det kan juh vara roligt att gå en sväng.

Till jägarduvan räcker det att du sjutit en "jägarduvan" tävling för att få skjuta finalen. Jaktstigen däremot måste man kvala in, inbjudan har skickats ut. Kolla på gyttor cup på jägareförbundets sida, tror man kan hitta kvalade skyttar där.

Publicerat

Du kan ju låna min lapp Lasse :rolleyes:

Publicerat

Om det är nån som åker från jönköpingstrakten eller passerar densamma på vägen till vingåker på söndag och har plats för en till så hojta gärna till.

/Fredrik

Ingen :(

Publicerat

Blir inget för mig tyvär....

Men är de någon som åker förbi sopptippen där inärheten så åker ni rätt igenom våran mark om ni kör norrut :)

Publicerat

Tjo!

Hur gick det för er som var där?

Det verkar som att det var många som sköt bort sig, jag skötte mig inte heller och tappade 30 poäng.

Måste ge beröm till arrangörerna för jag tycker att det flöt på bra, fin anläggning och inga köer som var långa nog att bli störande.

Om man ska ha nån synpunkt så var det väl att några äldre skyttar som inte har så mycket spring i benen hade problem i terrängen och med avstånden.

//Mekus

Publicerat

Gick väl rätt skapligt ;)

Och jag håller med om att det var en väldig fin tävling och bra arbete från klubben. Men det var två mål som skulle bort enligt mig. Tredje och sista, såg ingen som fyllde tredje station och max tre som fyllde sista. För om man lyckades fylla så var det nog mest tur. men skit samma nu är det avklarat.

Kan ju säga att juniortiden är över nu oxå, för nästa år ska jag tampas med dom stora pojkarna :P

Publicerat

@Gustaf 4000: Sköt du som junior? Hamnade du på pallen? Jag kollade tyvärr inte resultaten för juniorer innan vi åkte hem men dagens juniorer är ju riktigt styva så det var säkert höga poäng i toppen.

Nån som sett om resultatlistorna är ute på nätet än?

//Mekus

Publicerat
  • Författare

Gick skitkasst..........tappade 38!!! hagel........stn 3- 6 och 1.........sista stn-2 och 4. Men tycker att det var en bra stig och att stn3 och 10 var bra för att slå ut folk, det är ju trots allt final. Men ett skitbra arrangemang, har aldrig skjutit en final när det flutit på så bra, inga köer, snabbt gick det på stationerna. Gick skit på Jägarduvan ogår åxå 20 första varvet och 17 andra.........men kul var det likförbannat!!

Publicerat

Gick skitkasst..........tappade 38!!! hagel........stn 3- 6 och 1.........sista stn-2 och 4. Men tycker att det var en bra stig och att stn3 och 10 var bra för att slå ut folk, det är ju trots allt final. Men ett skitbra arrangemang, har aldrig skjutit en final när det flutit på så bra, inga köer, snabbt gick det på stationerna. Gick skit på Jägarduvan ogår åxå 20 första varvet och 17 andra.........men kul var det likförbannat!!

Det var många som tappade runt 30 hagel verkade det som..

Och jag håller med om att 3an och 10an var för att slå ut folk, men det verkade som att turen avgjorde om man fyllde målen eller inte, så tycker jag inte att det ska vara någon gång.

Publicerat

@Gustaf 4000: Sköt du som junior? Hamnade du på pallen? Jag kollade tyvärr inte resultaten för juniorer innan vi åkte hem men dagens juniorer är ju riktigt styva så det var säkert höga poäng i toppen.

Nån som sett om resultatlistorna är ute på nätet än?

//Mekus

Japp jag sköt som junior, och jag hamnade på pallen.. Högst upp till och med :wub: Och det var rätt så höga resultat även för juniorerna.

Publicerat

Japp jag sköt som junior, och jag hamnade på pallen.. Högst upp till och med :wub: Och det var rätt så höga resultat även för juniorerna.

Att du hamnade högst upp kunde man ge sig fan på, kläm nu fram vad du hade för poäng.

På min tid, för sisådär 12-15 år sedan så var det dels så få juniorer som startade så det kvittade i regel hur illa man sköt så hamnade man på pallen och så sköts det rätt så illa. Jag vann t.ex min klass första gången jag sköt jaktstig, nu är man ju glad om man är i närheten av juniorernas resultat...

Bra jobbat förresten, Grattis!!

//Mekus

Publicerat

Nu vet du att du komemr har höga krav på dig i skogen framöver.. ;)

Publicerat

Att du hamnade högst upp kunde man ge sig fan på, kläm nu fram vad du hade för poäng.

På min tid, för sisådär 12-15 år sedan så var det dels så få juniorer som startade så det kvittade i regel hur illa man sköt så hamnade man på pallen och så sköts det rätt så illa. Jag vann t.ex min klass första gången jag sköt jaktstig, nu är man ju glad om man är i närheten av juniorernas resultat...

Bra jobbat förresten, Grattis!!

//Mekus

Ja tappade 19, varav 13 på sista station!!

Å tackar

Publicerat

Nu vet du att du komemr har höga krav på dig i skogen framöver.. ;)

Gör mig inte nervös nu ;)

Publicerat

Gör mig inte nervös nu ;)

Men vi får nog ta ett tag i kulskyttet också.. Notera.. VI.. ;)