Publicerat Augusti 20, 201114 yr Finns en och annan "kryddare" i dom krokarna också. Håller det som omöjligt att ett äkta vildsvin skulle nå över 300kg, 200 är oerhört sällsynt. Sköts en här nere i fjol som GARANTERAT vägde 290 kg. Inget omöjligt alltså med 309 kg. Kördes ihjäl en för 2 år sedan strax norr om Ystad som vägde 250kg. Dom finns men är väl inte helt vanliga
Publicerat Augusti 20, 201114 yr Vi har inga sus scrofa attila här hos oss.... Detta är säkert en blandgris! Men stor är den..
Publicerat Augusti 20, 201114 yr Viktuppgiften är inte helt osannolik när man studerar bilden. Men att kalla det vildsvin är tveksamt, då den helt uppenbart har betydande inslag (gener) av tamgris. Precis som Frontier skriver här ovanför finns det bara en underart av det äkta vildsvinet som kan nå dessa vikter, och det är sus scrofa attila. I Sverige har vi bara nominatarten sus scrofa scrofa. Vikter på mer än 220 kg är mycket ovanliga för sus scrofa scrofa (309 kg är fullkomligt omöjligt !). Den logiska följden av detta faktum blir också en kraftfull bevisning för att grisen på bilden har tamgener, men kan ju för all del vara skjuten i det vilda för det. Lägger med en bild på en "attila" jag sköt för några år sedan (utomlands) som vägde 248 kg (observera att huvudet är avskiljt för att den skulle få plats i slaktboden)
Publicerat Augusti 21, 201114 yr Det ska ha skjutits en riktigt stor gris i trakterna av Tranås för sådär en 6-7 år sedan. Är det någon som vet något om den, tror att det stod om den i någon tidning med, men minnet ,,,, //T-Grön
Publicerat Augusti 21, 201114 yr Författare Nu har jag sanningen om grisen.. Det var som många även jag själv misstänkte. Buffel o båg. En grisfarmare hade en avelsgalt som skulle gå till slakt men han fick bara 1:- kilot för den så grabbarna där nere köpte den av honom för att ha som åtelmaterial. Plojen hade de klurat på en stund och nu var det dax att sätta planen i verket. Avlivning av gris samt upphängning, sen tar tokarna fram svart spray och målar halva grisen svart Var på fotografering följer. Resten är historia. Jag såg en bild på den där halva var målad. Så var det med den uppseende väckande nyheten //
Publicerat December 27, 201114 yr Ja jag fattar inte varför man gör detta. Orka måla en gris svart och sen låtsas att man skjutit världens vildnasse. Så meningslöst.
Publicerat December 27, 201114 yr Ja jag fattar inte varför man gör detta. Orka måla en gris svart och sen låtsas att man skjutit världens vildnasse. Så meningslöst. Hade ju kunnat va ett kul aprilskämt.