Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vilken jakt

Featured Replies

Publicerat

Vilken sotrs jakt tycker ni är roligast. jag själv tycker att grytjakt och en riktig grisjakt med terrier är nummer ett

Publicerat

Rävjakt med med en BRA stövare är nr 1 för mig.  :)

Publicerat

Här är rådjursjakt med en riktigt bra drever eller tax är Nr 1.

Publicerat

--

Publicerat

för stunden känns det som att rådjurspurschen lockar mest, samt toppfågeljakten. men inte är det dumt att se en fågelhund arbeta uppe på fjället...

Publicerat

blir mest rådjursjakt här hemma, med taxen, men sen tycker jag nog fågeljakt i alla former är favoriten!

Publicerat

Vilken jakt som helst bara det är bra hundar med, helst då drivande! Sen om dom driver rådjur, räv eller gris är inte så viktigt!

Publicerat

Av det jag har testat så är toppfåglejakten roligast

Publicerat

Jo just det, vilken jakt är roligast? Den man pysslar med när man får frågan?

Ok klarar mej utan allt för många timmar på pass medan en kortbent jycke driver tre kommuner bort. Har man drevet nära sig så är det dock kul.. nära dvs inom hörhåll. Buktar det långt bort så är det trist som f-n! Då är kortdrivarna roligare, fler upptag och aldrig på samma ställe typ.

Fågeljakten med hagel är en höjdare med.. En dag med riktigt mycket ringduvor/kråkor/trut/gäss/änder är ruskigt skoj!

Dagarna då wachtelhelvetet går bra är kul speciellt på bra marker..

Vaka gris kan vara skoj om man har bra fart på åtelplatsen. Nöjet ligger mest i att man har så bra koll på stammen, när man väl skjutit så blir det mest slit.. Saknar vakjakten på rådjur/räv.. hade tidigare gudomliga marker för det och kunde se typ 15 rådjur en kväll.. sköt en massa räv då med. Nu har jag skogsmarker mest och tja plockat av siktet från rådjursstudsaren och har inte känt ngt behov av att montera tillbaka det.

Där har det dock hänt ngt kom jag på! Bir till att montera siktet tom säsongen 2008 tror jag det blir och då blir det desto mer skoj faktiskt!!!

Mvh!

Publicerat

Då jag normalt inte jagar annat än ripa, sjöfågel och i höst blir det första "riktiga" älgjakten för min del så är det svårt att säga. Återkommer om något år när jag provat på lite mera  ;D

Publicerat
B)
Publicerat

Fågeljakt i skogen med någon av settrarna.  :D

Publicerat

här e min lista

1: sjöfågel

2: skogsfågel

3: klappjakt

har inte provat så mkt mer

Publicerat

För mig är det nästan bara jakt med hund som räknas.

Favoritjakten är med ställande hund på gris och älg. Men är också svag för grävlingjakt med Laikan.

Blir tyvär inte så mycket jakt med drivande hund numera. Tiden räcker inte till.

Publicerat

All jakt där hundar är inblandade gör jakten enligt mitt tycke en hel del intressantare.

Jakt med stående fågelhund (ripa/skogsfågel) , säger bara ooohhh. Synd bara man inte har tillgång till det och att man fått uppleva det så få gånger.

Publicerat

Förut var det rådjursjakten som jag tyckte bäst om, men efter att jag skaffade labbe så har intresset svängt mer åt fågeljakt. Klart att det känns extra bra när Basseten gör ett bra jobb, men som jag har skrivit i en annan tråd så händer inte det så ofta...  ;)

Publicerat

Älgjakten kommer som nummer ett pga traditionen (sen jag var 8 år) och sällskapet med pappa och brorsan då - men annars är det svårare. Bäverjakt eller toppfågeljakt skulle jag säga.

Publicerat

För mig klingar jakt med drever allra högst men jaktåret bjuder på många trevliga stunder

som tex älgjakten i september, toppjakten och nu snart bäverjakten.

Var sak har sin plats...

/Vänligen

Publicerat

1 :Ripa och skogsfågel över stående fågelhund (Engelsk Setter) 2:Vinterjakt på fjällripa 3:Tjäderjakt med en duktig Finnspets.....

Publicerat

det mästa men fågeljakt gillar jag sjöfågel men spec. skogsfågel med en bra hund. älgjakt är också något specielt över så det är också en av mina favoritjakter.

Publicerat

Det bästa är nog sjöfågel jakten, gås jakt med mycket gäss är en riktig höjdare :D Sen kommer nog harjakt med stövare -men som många skriver, var jakt har sin tid.

Publicerat

#1: Sjöfågel...finns f*n inge roligare än att parkera ekan i en vassrugge och vänta på kväll/morgon sträcket med änder. eller staka sig fram vid kantvassen och skjuta dom på uppflog. En dröm är att få jaga Gås på riktigt bra marker.

#2: Toppjakten...också jäkligt skoj, skidra mellan hyggen och myrar i jakt efter tupparna, när man sedan får syn på dom så löses alla världsproblem på en microsekund ;)

Publicerat

Varje jakt där jag får ett skottläge oavsett om jag väljer att skjuta eller ej är absolut roligast.  ;D ;D ;D

Ska jag välja jaktform blir det svårare, det går ej. ;) ;)

Publicerat

jag sätter nog rävjakt med stövare och grythund högst på listan sen kommer nog lodjuren på en skarp andra platts. älg har jag slutat jaga.

Publicerat

Tidigare var det nog sjöfågel som var mest intressant.

Men nu när man har en 7mån gammal stövare så ser man fram emot har och rävjakten i höst.

Älg jakten är kul om man får skjuta älg men annars tar det en massa tid.