Publicerat Augusti 28, 201114 yr Hej Söker småvilts mark i Västerbotten att arrendera för fullt men när jag väl hittat någon, vad bör priset ligga runt? Säg en mark där jag enbart får jaga småvilt hur mycket är det årliga arrendet på per ha? (cirka) Så jag får ett begrepp om det och inte låter jättedum och blir lurad. Marken jag söker ligger utanför Umeå Max 5 mil
Publicerat Augusti 28, 201114 yr Hej Söker småvilts mark i Västerbotten att arrendera för fullt men när jag väl hittat någon, vad bör priset ligga runt? Säg en mark där jag enbart får jaga småvilt hur mycket är det årliga arrendet på per ha? (cirka) Så jag får ett begrepp om det och inte låter jättedum och blir lurad. Marken jag söker ligger utanför Umeå Max 5 mil För ett arrende jag har betalar jag 200 kr/år och fick tag i ett till arrende som var ungefär lika stort och han vill ha 1500 kr/år Där jag betalar 200 kr så är de ca 2000 ha. De är bara småviltjakt på den marken. Mvh Fredrik
Publicerat Augusti 28, 201114 yr Tur du inte söker något här i Skåne. Här ligger priset för skogsjakt på 150kr Ha. och över. En liten bit här på slätten gick för en vecka sedan för 25.000kr per år för 35ha
Publicerat Augusti 28, 201114 yr En av markerna betalar jag 250:- för arrendet och 250:- för jaktkortet då det är ett VVO på ca 2500HA. Känner du ingen med skog du kan få jaga gratis på? Lantmäteriet har Kartor med upgifter på fastighetsägare och storlek på markerna. Kolla om någon har stor mark och ring runt lite. Det finns många markägare som inte jagar småvilt på sin mark. /J
Publicerat Augusti 28, 201114 yr Författare En av markerna betalar jag 250:- för arrendet och 250:- för jaktkortet då det är ett VVO på ca 2500HA. Känner du ingen med skog du kan få jaga gratis på? Lantmäteriet har Kartor med upgifter på fastighetsägare och storlek på markerna. Kolla om någon har stor mark och ring runt lite. Det finns många markägare som inte jagar småvilt på sin mark. /J Hej! ´ Tack för svar! nej jag är uppflyttad från Göteborg och har inga skogsägarvänner här uppe dessvärre Äger mark i Vilhelmina samt Marsfjäll men det är väl långt att åka 30 mil för att jaga då jag har som målsättning att jaga en hel del! Tack för tipset ang lantmäteriet! Låter jättebra, hur kan jag komma åt dessa? Finns dom på webben eller hur bär jag mig åt? Tack!
Publicerat Augusti 28, 201114 yr Dom har 2 datorer som man får låna och damerna som jobbar där brukar vara väldigt hjälpsamma. Det är allmänna uppgifter på hela fastighetsregistret i sverige vad gäller taxeringsvärden och lagfarter. Dock står ej telefonnummer med men namn och adress finns med. Det finns annars några kortjakts områden runt umeå, Örträsk vvo bla. Hittade någon lista i någon tidning. Tror det va i Svensk jakt. Lycka till!
Publicerat Augusti 28, 201114 yr Dom har 2 datorer som man får låna och damerna som jobbar där brukar vara väldigt hjälpsamma. Det är allmänna uppgifter på hela fastighetsregistret i sverige vad gäller taxeringsvärden och lagfarter. Dock står ej telefonnummer med men namn och adress finns med. Det finns annars några kortjakts områden runt umeå, Örträsk vvo bla. Hittade någon lista i någon tidning. Tror det va i Svensk jakt. Lycka till! Tror dom har Lunchstängt mellan 12-13 någongång!!!!
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Hej.jag vet av mark 5 mil utanför umeå för 500 kr.Vet inte hur stor marken är men helt klart tillräkligt stor för småviltsjakt.Om du tror det är något att ha pm ditt tele nr..