Publicerat September 3, 201114 yr Författare Ser bara en lösning! köp en blaser! som gjort för att plocka av och på, finns i signalfärg så du inte tappar bort den eller lättare att hitta! Om du nu kan komma över att kosta på dig en sån, ingen smålandsvariant precis Ingenting är omöjligt Sneglat på Balser länge o jag kan nog få nått för min pang i inbyte. Snackade förresten med en som jobbar som återförsäljare på vapen, dock inte Blaser men han va förvånad över hur mycket vapen det säljs o då i de dyrare klasserna. Pengar finns tydligen på många håll.. dock inte i min plånbok för tillfället.. Ska ju försörja en hög me ungar oxå.... ju äldre de blir ju dyrare är de... Kollat lite på bygelrepetrar oxå.. en sån vore oxå kul..
Publicerat September 3, 201114 yr Jag har oxå dåliga erfarenheter av leupolds qr fästen, 2st baser vred jag sönder till min rem700. Varför jag köpte leupold qr vet jag icke för jag har haft Warne i ca:10 år på ex sako. Nu satte jag warne även på en av mina rem 700 för nåra år sedan då med picatinny skena, har man lösa baser krävs lite arbete med att få det att funka typ inslipning jag är nöjd med warne, jag har på min eftersöks bössa 2st kikare och dom kan jag utan problem byta fram o tillbaka och skillnaden i träffläge är obefintligt. mvh christer
Publicerat Oktober 7, 201114 yr Författare Har inte fått tummen ur än... Men så måste jag ju kontrollskjuta lite innan nästa vecka och tog de nya ringarna jag fick. De va inte helt tajta heller.. men en liten lätt smäll med liten hammare underifrån på ring foten o de nöp så in i den. Nä, jag hade ingen kikare monterad i ringen när jag knackade Bytte alltså ringarna o vid provskjutning så låg det helt rätt i sida o 4 cm lågt o då hade jag ändå bytt ringar, lossat allt m.m. Lustigt... Man kanske ska ta med toraxnyckel o lossa ringarna istället när man behöver byta kikare under jakten