Publicerat April 6, 200620 yr Ja det är väll kanske på tiden att även jag presenterar mig! ;D Har ju varit inne på detta underbart trevliga forum ett tag nu! Jag heter Lina och kommer ursprungligen från Arvidsjaur men flyttade 2004 till Piteå där jag nu bor och arbetar. Jag är 26år och har sedan jag kunde börja gå varit med pappa och jagat efter våra stående fågelhundar. Mamma och pappa hade korthårig Vorsteh när jag föddes, men jag och mamsen blev allergisk så när den hunden (11år gammal)fick gå till de sälla jaktmarkerna så skaffade vi Breton vilket ingen av oss någonsin ångrat. Helt underbar liten jakthund som vi dessutom inte reagerar på allergimässigt. ;D Vi jagar mest i skog kring Arvidsjaur, men är även upp några turer till Vuoggatjålme på hösten för att jaga på fjäll. Hela vintrarna står mamsen och papsen där uppe med husvagn så det blir några turer dit under vinterhalvåret oxå! Jag började 2003 gå jaktprov vilket jag tycker är enormt kul och det har gått hyfsat för oss. Har även skaffat kennelnamn och har hunnit ha en valpkull på min nuvarande tik(Ella), men fler kullar kommer förhoppningsvis framöver. Har då tänkt utöka med en vovve till. Ser enormt mycket fram emot att få jobba med en valp/unghund/hund igen. I och med att jag funderar på att para Ella vid hennes nästa löp så har jag redan börjat klura på vad min nästa bretonvalp skall heta, så har ni förslag på bra tiknamn för stående fågelhund så skriv så fingrarna blöder! ;D Allt är av intresse! I övrigt så gillar jag det mesta i idrottsväg och friluftsliv. Jag har tävlat alpint tills jag blev 21 och jag spelar även lite golf på somrarna. Jag försöker hålla igång kroppen lite, så jag kör nu några träningspass i veckan (styrka, löpning, spinning, yoga...mm.) Man måste ju till hösten orka springa efter hunden på tjäderlöpa(som alltid går brant uppför!!!) ;D Ja det var en liten sammanfattning om lilla mig! Bild får vänta tills jag hittat nått kort på mig och vovven som man vågar visa upp för omvärlden ;D
Publicerat April 6, 200620 yr Hej och välkommen Trevligt med fler flickor på forumet Hoppas du kommer att trivas MVH/Jocke
Publicerat April 6, 200620 yr Asså vår kh vorsteh heter Ella så namnet är upptaget! Usch så dumt.. Välkommen ut ur garderoben, kul att du reggat! Mvh!
Publicerat April 6, 200620 yr Författare Tackar tackar! Jag trivs redan ;D Jag hade egentligen tänkt döpa henne till Marinella! Men min kära far sa att han vägrade gå och skrika det i skogen så då fick jag till sist ge mig och så blev det Ella ;D
Publicerat April 6, 200620 yr Hej! Välkommen hit! Kul med en tjej till på forumet. Det är glest med den kvinnljga jägarskaran.
Publicerat April 6, 200620 yr Välkommen hit även om du varit med ett tag. Du och jag har lite att diskutera ang jätteråttor och marsvin ;D
Publicerat April 6, 200620 yr Tjena...Välkommen! Ytterligare en ansluter till Pite-maffian ;D.....vi börjar bli några stycken nu Mvh Fredde
Publicerat April 7, 200620 yr Författare Välkommen hit även om du varit med ett tag.Du och jag har lite att diskutera ang jätteråttor och marsvin ;D Hehe.....Den diskussionen tar jag gärna ;D
Publicerat April 7, 200620 yr Eftersom jag lurat in dig ;D på detta forum e de vällan inte mer än rätt att hälsa dig VÄLKOMMEN! Skulle va kul att se ännu fler Breton-entusiaster aktiva pådetta forum.