Publicerat September 9, 201114 yr Fick en kanadagås av morfar igår. Hur ska man tillaga denna? Som vanlig skogsfågel? Skulle tro att det var en fjolårsfågel
Publicerat September 16, 201114 yr Så gjorde jag med Bröstbitarna från Grågås Brynte dem med rikligt med smör charlottenlök och vitlök. Penalsade på en blandning av olja,honung,citron och ingefära . In med dem i ungnen ca 150 grader och ta ut dem när de uppnått ca 63-70 grader beroende på hur väl genomstekt du vill ha det. Pensla med honungblandningen med jämnamellanrum. Häll på grädde i stekpannan du brynte fåglen i med löken kvar, Rör i någonform av mjukost. (jag valde en som varsmaksatt med kantarell. Ett par droppar av kalvfond. Låt den skjuda en stund. Serveras med postatis tyckte det var riktigt gott. MVH Peter
Publicerat September 16, 201114 yr skär ur bröstfiléerna och frys dom lätt. skiva sedan upp dom till skav och stek tillsammans med lök och bacon. servera med kokt potatis. är hur enkelt som helst och blir hur gott som helst.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.