Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Utställning som sticker ut...

Featured Replies

Publicerat

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Nyheter/2011/09/Utstallning-som-sticker-ut-1.18243/

"Lasse Carlsson ställer bland annat ut bilder av älgar och rådjur som legat skadade vid vägkanten och som avlivats av polis. Ett annat exempel från hans utställning är den skadade räv som låg på vägen när han kom körande.

– Ingen vet hur länge den legat där och plågats. Med mina bilder vill jag väcka diskussion och gärna få igång tankeverksamheten hos biltrafikanter, säger Lasse Carlsson om sin utställning som av många säkert betraktas som makaber."

Man kan ju undra hur han tänker när han säger att han vill få igång tankeverksamheten hos biltrafikanter. -Ser ni ett skadat djur som ligger och lider så stanna bilen och gå ut och fotografera det plågade djuret.

OM MÖJLIGT - FÖRKORTA DESS LIDANDE ISTÄLLET FÖR ATT TA FRAM KAMERAN!!!

Publicerat

Jag förstår faktiskt inte vad det är du reagerar så negativt på.

Publicerat
  • Författare

Jag förstår faktiskt inte vad det är du reagerar så negativt på.

Känns som hyckleri att i ena meningen prata om att väcka folks tankeverksamhet att det finns djur som blir påkörda och lider på våra vägar för att själv gå ut och fotografera djuret istället för att ha ihjäl det. Själv verkar han inte bry sig så mycket om att djuren lider, då borde han inte ta kameran först...

Publicerat

Känns som hyckleri att i ena meningen prata om att väcka folks tankeverksamhet att det finns djur som blir påkörda och lider på våra vägar för att själv gå ut och fotografera djuret istället för att ha ihjäl det. Själv verkar han inte bry sig så mycket om att djuren lider, då borde han inte ta kameran först...

Hittar inget i artikeln om att han fotade räven innan han tog den av daga, även om så skulle vara fallet så skulle jag tro att tiden som gick åt för att fota räven i sammanhanget är ganska försumbar.

Tycker att det är ett bra initiativ att som han själv säger "peta folk i ögonen" med hur det ser ut när man har kört på något.

Publicerat
  • Författare

Hittar inget i artikeln om att han fotade räven innan han tog den av daga, även om så skulle vara fallet så skulle jag tro att tiden som gick åt för att fota räven i sammanhanget är ganska försumbar.

Tycker att det är ett bra initiativ att som han själv säger "peta folk i ögonen" med hur det ser ut när man har kört på något.

Står bla under bildtexten att det är en bild på en skadad räv. Tycker t.o.m. att det ser ut som räven lyfter lite på huvudet.

Publicerat

Står bla under bildtexten att det är en bild på en skadad räv. Tycker t.o.m. att det ser ut som räven lyfter lite på huvudet.

Vad är det du reagerar på? Om han handlar humanistiskt så har han ju valt att hjälpa fler plågade djur än de han valt att fotografera. Etik och moral kan vi lämna hän, jag är bara lite nyfiken... :roll:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Nyheter/2011/09/Utstallning-som-sticker-ut-1.18243/

"Lasse Carlsson ställer bland annat ut bilder av älgar och rådjur som legat skadade vid vägkanten och som avlivats av polis. Ett annat exempel från hans utställning är den skadade räv som låg på vägen när han kom körande.

– Ingen vet hur länge den legat där och plågats. Med mina bilder vill jag väcka diskussion och gärna få igång tankeverksamheten hos biltrafikanter, säger Lasse Carlsson om sin utställning som av många säkert betraktas som makaber."

Man kan ju undra hur han tänker när han säger att han vill få igång tankeverksamheten hos biltrafikanter. -Ser ni ett skadat djur som ligger och lider så stanna bilen och gå ut och fotografera det plågade djuret.

OM MÖJLIGT - FÖRKORTA DESS LIDANDE ISTÄLLET FÖR ATT TA FRAM KAMERAN!!!

Trafik skadade djur är redan enormt stressade över deras situation, att gå fram med en kamera och fota är bokstavligen att strö ordenligt med salt i såren. Den enda diskussion som väcks i mitt huvud,är, hur långt kan/kommer en människa gå för att få ihop bilder till en utställning?. Höstbilder på träd tycker jag är trevligt!
Publicerat

Att gå uppe skadade djur för foto,, är inte så bra skall väl aldrig gå fram om det inte är för avlivning,, viltet blir stressade!

Publicerat

När målen helgar medlen är det väl man brukar säga, eller hur? Sent from my iPhone using Tapatalk