Publicerat Oktober 20, 201114 yr Fick chansen att skjuta min första älg i helgen som var :D Tyckte att den var ganska fin!
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Grattis! Den första är speciell och den glömmer man aldrig!!! Välkommen till klubben
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Fick chansen att skjuta min första älg i helgen som var :D Tyckte att den var ganska fin! Grattis!
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Grattis, klart den är fin, det är ju din första Men vi vill ha en lång och omständig beskrivning av hela förloppet
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Fick chansen att skjuta min första älg i helgen som var :D Tyckte att den var ganska fin! Stort grattis!Visst var den fin..
Publicerat Oktober 22, 201114 yr Författare Tack så mycket för gratulationerna Jo det var så att vi hade avslutat jakten för dagen utan resultat men väldigt många observationer av älg. Men på vägen hem efter en väldigt blöt jaktdag så såg jag en ensam kviga gå ute på en åker och jag visade morfar och stannade nästan direkt och ringde jaktledaren, "skjut den" var svaret han fick så vi gick ur bilen och ut mot en "ö" som låg emellan oss och älgen. Vi gick mot "ön" när en i jaktlaget körde förbi och pekade att den hade riktning till höger om "ön" så vi gick däråt och tog stöd vid ett träd och väntade. Det var ganska spännande ska ni veta!! Sen hörde jag en gren knäckas bakom oss och då kom älgen mitt på "ön" och vi vände oss om och då gick den ca 30 meter ifrån oss och morfar stannade den med en vissling och jag sköt direkt. Jag tyckte att skottet tog bra men när den började springa så gick pulsen upp och det ända jag tänkte var om jag träffade rätt eller inte och det som var värre var att den gick ner för en lite backe och bakom några träd som stod i kanten på "ön" så vi såg inte vart den tog vägen. Men älgen låg ca 40 meter bortanför skottplatsen stendöd Skottet tog kanske lite högt men genom båda lungorna och sen fick jag hjälp med passningen av morfar. Ni har ju helt rätt att det här är ett minne för livet. :D