Publicerat November 1, 201114 yr Jag måste bara tacka och gratulera våra kära skogsbolag SCA och Holmen till en otroligt lyckad inplantering, smart som fan, snart slipper ni alla betesskador, och gnälliga jägare! Era vinster kommer säkert bli goda men betänk att eras sätt har skapat ett problem med långt mycket större samhällsekonomiska konsekvenser än ni någonsin kan ana.
Publicerat November 1, 201114 yr Vänta lite, inga konspirations teorier än min foliehatt är ju inte klar.
Publicerat November 1, 201114 yr Vilken sorts inplantering snackar ni om?! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 1, 201114 yr Ehh? Har en släppt varg stannat på er mark eller? Om inte så är allt lugnt som jag ser det. Finns inget skäl att neka utsättning av varg på den egna marken för erfarenhetsmässigt drar de rejält långt från utsläppet Så att upplåta marken för släpp är riktigt bra närmast en garanti för att slippa dem. Mvh!
Publicerat November 1, 201114 yr Ehh? Har en släppt varg stannat på er mark eller? Om inte så är allt lugnt som jag ser det. Finns inget skäl att neka utsättning av varg på den egna marken för erfarenhetsmässigt drar de rejält långt från utsläppet Så att upplåta marken för släpp är riktigt bra närmast en garanti för att slippa dem. Mvh! Nja, det är nog lite avhängt om det finns stationära kompisar i området tror jag. Men visst finns risken att dom drar från traumat, har ju visat sig förr som du säger. Men det viktigaste är principen, vill man inte ha varg så skall man inte heller upplåta mark. Har själv svarat på enkäten från LST och kan omöjligen låta nån släppa varg på vår mark då vi delvis lever av bönder som bedriver tamdjursuppfödning.
Publicerat November 1, 201114 yr Fan.. du har helt rätt MKJ, tänkte väl kort där Eller så här, de så kallade hårda släppen är rätt riskfria lokalt då vargarna drar som en avlöning oftast. Men det är skit samma för med rådande rovdjurskalabalik finns ingen anledning att vara positiv till släpp öht Mea Culpa!
Publicerat November 5, 201114 yr Hoppas LST frågar mig om de kan släppa varg på min mark.. Nu känner jag ansvarig i Halland och han vet min ståndpunkt!
Publicerat November 5, 201114 yr Vilken sorts inplantering snackar ni om?! Sent from my iPhone using Tapatalk Hjort(Älg)lusflugan förståss...fattaruväl
Publicerat November 8, 201114 yr Hjort(Älg)lusflugan förståss...fattaruvälLipoptena Cervi? (Tack "Älgflugornas herre" för den kunskapen... )