Publicerat December 18, 201114 yr Författare Tyvär ingen räv trots färska spår att sätta hunden på. Vi såg dock färska spår efter lo och efteråt såg jag och Stoffe äldre spår av lo på grannmarken. Vi fick bryta jakten i tredje såten eftersom vi hitta färska vargspår. Mycket spår men inge vilt kan man nog samanfatta det hela med.
Publicerat December 18, 201114 yr Tyvär ingen räv trots färska spår att sätta hunden på. Vi såg dock färska spår efter lo och efteråt såg jag och Stoffe äldre spår av lo på grannmarken. Vi fick bryta jakten i tredje såten eftersom vi hitta färska vargspår. Mycket spår men inge vilt kan man nog samanfatta det hela med. okej... inge kul med vargspåren.....
Publicerat December 18, 201114 yr Författare Men till våren verkar det bli Lojakt och rävjakt blir det mer av i vinter iallafall.
Publicerat December 18, 201114 yr okej... det är bara att höra av dig om det är okej att följa med... så ska jag se om det finns tid och friska ungar
Publicerat December 18, 201114 yr Författare Ja nu är jag ju ledig fram till 9 januari så det är bara säga till då ungarna är friska så skall vi nog hitta på något att jaga. Om någon vill ut och motionera rävhund eller grythund så är det bara att ni hör av er så sätter vi ett datum.
Publicerat December 18, 201114 yr får tacka för i går trotts kanon före o spår som var max 4 timmar gammla så lyckades inte hun min reda ut dom men gjorde så gott han kunde katt spåret tyckte han var intresant iallafall .. inte ett skott avlossades men trevligt sälskap o de är väl endå de som räknas. betyder ju att de blir jak tpå den räven mist en gång till ja huua för varg spåren, inget man vill se framför sig
Publicerat December 19, 201114 yr Författare Tack själv Henrik, du får ta dig hit någon gång i januari för revans på räven, om inte annat ser det ut att kunna bli kattjakt i vår.
Publicerat December 19, 201114 yr jo nog kommer ja gärna åter o gör revanch på räven, men då med en stövare så man har större chans ja katt jakt låter skoj de kommer ja gärna på om ni får fatt nå spår
Publicerat December 26, 201114 yr Ni får göra om det någongång så jag har möjligheten att deltaga :-)
Publicerat December 26, 201114 yr Huber de blir igen ja ska ha revanc på rävarna ja såg spår efter o hoppas katten är inne igen annars kan du hänga med till östersund 5-8/1
Publicerat December 26, 201114 yr Författare Den 8e januari kanske vi ska göra ett till försök om några är sugna? Vi kommer jaga älg på marken den 7e så då borde vi få lite koll på spår och sådant.
Publicerat December 26, 201114 yr 8e januari låter spännande? vart jagar ni någonstans? vad är det för någonting i Östersund då?
Publicerat December 26, 201114 yr ska se om ja hinner hem till den 8e sånna fall ansluter ja Jocke marken ligger uppe i kloten reviret mellan skinnskatteberg o kopparberg Huber ja ska upp till Kias husse o försöka få ihjäl nån räv eller mård för min o kompisens hundar
Publicerat December 27, 201114 yr Låter spännande, om jag är välkommen så kommer jag gärna :-) ska bara kolla upp så det inte krockar med någonting!
Publicerat December 27, 201114 yr Författare Du är absolut välkomen. Lutar dock åt att dom vill jaga älg den dagen också om vi inte skjuter fullt på lördagen, dock så är jag på området hela veckan innan så vi kanske ska satsa på den istället.
Publicerat Januari 5, 201214 yr missade denna jakten oturligt nog men fick se yngre lo ute på vägen i höjd med skinnskatteberg på rv68 har ja för mig att de är..
Publicerat Januari 5, 201214 yr Författare Ja det är nog ungefär där jag bor, vi har haft ett lo som knallat i trakten till och från under tre år nu, jägarna som jagar på marken jagar dock inte katt då den jakten sammanfaller dåligt med älgjaktsveckan