Publicerat November 6, 201114 yr Den 17e december bjuder Gölmossens jaktlag in till rävjakt med drivande stövare. Marken ligger i norra västmanland, ta med hagel eller kombivapen, säkerhetstänk, ett glatt humör och något gott att tugga på. Mer information kommer skickas ut till dom som visat intresse då vi kommer närmare jakten. Skriv ett inlägg här i tråden eller hör av er till mig på PM ifall ni är intresserade av att åka ut.
Publicerat November 6, 201114 yr Den 17e december bjuder Gölmossens jaktlag in till rävjakt med drivande stövare. Marken ligger i norra västmanland, ta med hagel eller kombivapen, säkerhetstänk, ett glatt humör och något gott att tugga på. Mer information kommer skickas ut till dom som visat intresse då vi kommer närmare jakten. Skriv ett inlägg här i tråden eller hör av er till mig på PM ifall ni är intresserade av att åka ut. tjenare.... jag prelbokar en plats om det e ok??
Publicerat November 6, 201114 yr Vill oxå prelboka en plats, måste vara ett bra sätt att "fira" sin födelsedag på Man får väl anta att man slipper plocka lingon vid den tiden, det är vad jag gjort vid mina två tidigare stövarjakter, avskyr att plocka lingon, men risken för det i dec är väl försumbar
Publicerat November 7, 201114 yr Författare Ni är välkomna båda två. Nej lingonen börjar bli övermogna redan nu så dom slipper du nog, men gräver du under snön kanske du kan få tag på lite tranbär
Publicerat November 9, 201114 yr Författare Absolut, ju fler vi är desto större chans är det att vi får tag på en del räv
Publicerat November 9, 201114 yr prelbokar en plats jag som de ser ut nu har ja frittfram att åka för jakt
Publicerat November 9, 201114 yr jo precis, tar med mig mitt odjur ifall man hittar nå skj spår om de går bra
Publicerat November 10, 201114 yr Författare jo precis, tar med mig mitt odjur ifall man hittar nå skj spår om de går bra Ja det går väl bra, kan dock inte garantera att du får släppa lös det, det beror lite på ordinarie hundförare och hans vilja, vad är det för odjur?
Publicerat November 10, 201114 yr Ja det går väl bra, kan dock inte garantera att du får släppa lös det, det beror lite på ordinarie hundförare och hans vilja, vad är det för odjur? det kan ju bli så att ojuret blir påjuckat av min gangster som fått storhetsvansinne......
Publicerat November 11, 201114 yr Ja det går väl bra, kan dock inte garantera att du får släppa lös det, det beror lite på ordinarie hundförare och hans vilja, vad är det för odjur? de är lungt, även om han inte får bli lös, men då kan han göra eftersök om de behövs om ord hundförare inte vill göra dom oxå. mitt odjur är en V-laika/karelare korsning som gjort en del bra jobb på räv men även grävling, tanken är att börja köra lo och mård med han nu när snön kommer Kennetht nu vad du nu har för korsning o vad de nu är för kön på den är otalat men min är iallfall ung hane som inte har nå problem med andra hundar vare sig tikar eller hanar
Publicerat November 11, 201114 yr de är lungt, även om han inte får bli lös, men då kan han göra eftersök om de behövs om ord hundförare inte vill göra dom oxå. mitt odjur är en V-laika/karelare korsning som gjort en del bra jobb på räv men även grävling, tanken är att börja köra lo och mård med han nu när snön kommer Kennetht nu vad du nu har för korsning o vad de nu är för kön på den är otalat men min är iallfall ung hane som inte har nå problem med andra hundar vare sig tikar eller hanar det är lugnt med det... jag har en rhodesian ridgeback tik på 18 mån....hon var lite för dominant på en annan tik när jag var med teffek och jagade älg där borta....hon fick nog storhetsvansinne... så nu är hon sjukskriven med tratt på skallen
Publicerat November 11, 201114 yr det är lugnt med det... jag har en rhodesian ridgeback tik på 18 mån....hon var lite för dominant på en annan tik när jag var med teffek och jagade älg där borta....hon fick nog storhetsvansinne... så nu är hon sjukskriven med tratt på skallen okej, jasså du har en "kalv" jo visst är de bra. blir lite konstiga valpar bara kanske lika bäst de ju
Publicerat November 11, 201114 yr okej, jasså du har en "kalv" jo visst är de bra. blir lite konstiga valpar bara kanske lika bäst de ju hon får nog bli hemma från den jakten.....
Publicerat November 12, 201114 yr Författare Jag med, var ut med dom som har stövaren idag, vi hade två upptag, ett på räv och ett som vi inte vet var det var, kan ha varit mård. Sedan tog vi en grävling på 13 kilo i ett gryt med deras terrier.
Publicerat November 12, 201114 yr Jag med, var ut med dom som har stövaren idag, vi hade två upptag, ett på räv och ett som vi inte vet var det var, kan ha varit mård. Sedan tog vi en grävling på 13 kilo i ett gryt med deras terrier. låter som de verkar vara gott om huggtänder uppe hos er vem är de som har stöavren o Terriern? känner en där uppe som har både stövare o terrier som går på skogsmästarskolan
Publicerat November 12, 201114 yr Författare låter som de verkar vara gott om huggtänder uppe hos er vem är de som har stöavren o Terriern? känner en där uppe som har både stövare o terrier som går på skogsmästarskolan Jodå vi har en hel del, dom har väl varit ganska orörda. Det är Jon som var ut med oss idag med stövare och terrier.
Publicerat November 12, 201114 yr Författare Det låter skoj. Är det ok att ta med sig en kompis? Det är helt okej, ju fler vi blir desto större chans har vi att få tag på så mycket räv som möjligt.
Publicerat November 12, 201114 yr Jodå vi har en hel del, dom har väl varit ganska orörda. Det är Jon som var ut med oss idag med stövare och terrier. jo då jon har ja en del kontakter med =) Riktigt bra stövare Birken är ska se om nån kompis vill med annars blir ja själv kanske man kan snål åka med nån från trakterna om de skulle gå bra
Publicerat December 11, 201114 yr Författare Nu ska jag ha fått iväg info till alla intresserade. Är ni intresserade och inte fått informationen eller har några frågor så hojta till, har skickat via pm här på forumet eller via mail.
Publicerat December 16, 201114 yr Författare Nu är jag just hemkommen ifrån området. Dom flesta vägarna är snöröjda och det är inte mycket snö på dom som inte är det utan man borde kunna ta sig fram med dom flesta bilar. Det var mycket is och dåligt sandat dock. En räv blev observerad och två par ögon glimmade ute på rävåteln, det fanns spår runt åteln och vid dom tre växlarna jag har koll på syntes det rävspår av olika storlek och färskhet. Vi har även koll på ett rävgryt och ett hyffsat hum om vart ytterligare ett ligger. Nu återstår bara att få fart på dom och få in dom framför bössan men det skall vi väl ordna imorgon. Tempen är föresten runt 0an och förväntas stanna däromkring.
Publicerat December 17, 201114 yr nu vill jag ha en rapport eftersom jag inte kunde komma..... tur var väl det för jag har varit hemma med dottern som hade 41 graders feber i natt...blev inte mycket sömn för frugan och mig......